Τα πιο viral workout trends στο TikTok

Τελικά να τα ακολουθήσεις ή όχι; Μία personal trainer αναλύει.

Γράφει: Esquire Editors 05 Απριλίου 2021

Υπάρχουν πολλές τάσεις προπόνησης και challenges που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή, πολλές από τις οποίες κοινοποιούνται και γίνονται τεράστια trends μέσα από το TikTok. Μπορεί να έχεις δοκιμάσει και εσύ κάποιο από αυτά. Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι 1 στους 4 influencers γυμναστικής του TikTok δίνει λάθος συμβουλές.

Τα challenges έχουν σαν κύριο σκοπό να παρακινήσουν και να δεσμεύσουν το κοινό σε κάτι, ώστε να έρθει το αποτέλεσμα που επιθυμεί. Όπως όλα τα πράγματα όμως, έτσι κι αυτά έχουν δύο όψεις. Εμείς ζητήσαμε από τη trainer Σοφία Παππά να μας πει τη γνώμη της για πέντε από τα πιο δημοφιλή fitness trends που βλέπουμε στο TikTok τους τελευταίους μήνες.

75 Hard challenge – #75hardchallenge

Αρκετά δυνατό (όπως λέει και το όνομα του) -σκληρό κατά την γνώμη μου-challenge, με μια υπερβολή στο κομμάτι της προπόνησης και χωρίς καμία επιστημονική βάση.

Ως προπονήτρια θεωρώ πως 2 workouts την ημέρα, κάθε μέρα για 75 μέρες έχουν πολύ μεγάλο κίνδυνο τραυματισμού και υπερκόπωσης, ειδικά για την πλειοψηφία του κόσμου που είναι αρχάριου ή μεσαίου επιπέδου αθλούμενοι. Για κάποιον που δεν έχει κάνει προπόνηση εδώ και χρόνια ή συστηματικά, το άλμα σε προπονήσεις 2 × 45 λεπτών την ημέρα θα επιβαρύνει απίστευτα το κεντρικό νευρικό σύστημα (ΚΝΣ) καθώς και τους μυς και θα αυξήσει δραστικά τον κίνδυνο του τραυματισμού. Η μέρα ξεκούρασης εβδομαδιαία (1-3 μέρες ανάλογα τον όγκο προπόνησης και το φορτίο και το επίπεδο) , είναι απολύτως απαραίτητη για την μυϊκή ανάρρωση.

Επιπλέον, υπάρχει και το ρίσκο κάποιος να κουραστεί τόσο πολύ από τη διαδικασία, που να μην θέλει να αθληθεί για αρκετό καιρό μετά το challenge. 

Όλα τα υπόλοιπα θα μπορούσαν να είναι εφικτά, αλλά αναρωτιέμαι κατά πόσο είναι υγιές (πνευματικά) να περιορίζεις τόσο πολύ τον εαυτό σου για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Και θα φέρω ένα παράδειγμα. Για να έχει η όποια διατροφή μακροβιότητα  θα πρέπει να μην σου απαγορεύει και αποκλείει τροφές. Δεν έγινε κάτι αν μέσα σε 75 μέρες φάμε 1-2 φορές εκτός προγράμματος. Δεν καταστρέφει καμία μας προσπάθεια και κυρίως μας δείχνει πως το "κάνω διατροφή" δεν σημαίνει στερούμαι και υποφέρω. Γενικά είμαι της λογικής Μέτρον Άριστον.

12-3-30 treadmill challenge – #12330challenge

Το να δείξει κάποιος τον τρόπο που κατάφερε να χάσει και να διατηρήσει το βάρος του δεν είναι καθόλου κακό. Το να δημιουργηθεί όμως προσδοκία σε άλλους πως αυτός είναι ο σωστός τρόπος γι' αυτούς ή πως έτσι θα τα καταφέρουν κι αυτοί είναι πολύ πιθανό και κατά περιπτώσεις επικίνδυνο. Τι εννοώ; Δεν είμαι καθόλου κατά του περπατήματος σε ανηφορική κλίση στον διάδρομο, ίσα ίσα που το εντάσω κι εγώ πολλές φορές στο εβδομαδιαίο προπονητικό μου πλάνο. 

Όμως , το να το εντάξει κάποιος που ίσως μέχρι τώρα και να μην αθλούνταν, που ενδεχομένως έχει αρκετά παραπάνω κιλά , που δεν έχει αλλάξει τον τρόπο διατροφής του, μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα πρώτα πρώτα στις αρθρώσεις του(πχ. γόνατα). Γενικά πρέπει να γίνει αντιληπτό και οφείλουμε κι εμείς να τονίζουμε στον κόσμο, πως κάτι που δουλεύει για τον έναν δεν σημαίνει ότι θα δουλέψει στον άλλον. Πως δεν έχουμε όλοι τους ίδιους στόχους, αλλά ούτε και την ίδια αφετηρία. Δεν είμαστε στο ίδιο επίπεδο , στην ίδια σωματική κατάσταση κτλ. 

Προσωπικά με ευαισθητοποιεί πολύ και δεν μπορώ να παραλείψω και το συναισθηματικό κομμάτι. Πόσοι άνθρωποι άραγε από αυτούς που έβαλαν τον εαυτό τους σε αυτή την διαδικασία, δεν είδαν το αποτέλεσμα που περίμεναν; Πως να ένιωσαν; Να κατηγόρησαν άραγε τον εαυτό τους ότι έκαναν εκείνοι κάτι λάθος;

Η συνέχεια στο Shape.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Auto & Moto