Πώς ο κορονοϊός επηρεάσε την επιθυμία για αλκοόλ

Η πανδημία του κορονοϊού υπήρξε καθοριστική για την κατανάλωση αλκοόλ στην Ευρώπη.

Γράφει: Esquire Editors 11 Ιουνίου 2021

Σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση αλκοόλ σημειώθηκαν σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας Covid-19, την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2020, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη, που συμπεριέλαβε 21 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, όπου η μείωση υπήρξε αισθητή.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι μεγαλύτερες μέσες ποσοστιαίες μειώσεις καταγράφηκαν σε Αλβανία, Σλοβακία, Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα (μείωση περίπου 20%, σε δείγμα 470 ατόμων) και Φινλανδία. Στον αντίποδα, η Βρετανία ήταν η μόνη ευρωπαϊκή χώρα, όπου η κατανάλωση αλκοόλ αυξήθηκε εν μέσω πανδημίας.

Η έρευνα "European Alcohol and Covid-19 Survey", η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Addiction" (Εθισμός), συνέλεξε δειγματοληπτικά στοιχεία από σχεδόν 32.000 άτομα, καταναλωτές αλκοόλ, στην Ευρώπη. Το μεγαλύτερο ποσοστό της μείωσης οφειλόταν στη μείωση των περιστατικών βαριάς μέθης.

Όσοι ανέφεραν αυξημένα επίπεδα στρες -π.χ. εξαιτίας οικονομικών δυσκολιών και μείωσης του εισοδήματός τους που επέφερε η πανδημία ή δραστικών αλλαγών στην καθημερινότητά τους- ήταν λιγότερο πιθανό να μειώσουν το αλκοόλ. Από την άλλη, εκείνοι με το μεγαλύτερο εισόδημα εμφάνισαν την μεγαλύτερη μείωση στην κατανάλωση αλκοόλ.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

10.000 βήματα τη μέρα αδυνατίζουν. Σωστά;

Η θεωρία θέλει τα 10.000 βήματα που καλύπτεις τη μέρα να επαρκούν για να αδυνατίσεις.

Le Mans, 1955: Το πιο φρικτό ατύχημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Ένας απερίσκεπτος Βρετανός playboy, μία φλεγόμενη Mercedes και 83 νεκροί σημάδεψαν την 11η Ιουνίου του 1955 στην πίστα του Σαρτ.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Η χρυσή εποχή των Playboys

Την δεκαετία του 1950, άντρες όπως οι Gianni Agnelli και Aly Khan όρισαν τον μύθο της γαλλικής Ριβιέρας.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Η τηλεόραση που θα σε κάνει να νιώσεις πως βρίσκεσαι στο γήπεδο

Με τη λειτουργία Sports Alert δε θα χάσεις στιγμή από τις κορυφαίες διοργανώσεις.

Το Perrier επιστρέφει με μία νέα εκδοχή της θρυλικής του διαφήμισης

Heat by PERRIER: Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Cary Joji Fukunaga σκηνοθετεί τη νέα διαφήμιση με φόντο την Αθήνα.