Πώς θα χάσεις τα κιλά των διακοπών

Κάποια τρικ και ασκήσεις που ίσως σε βοηθήσουν να επιστρέψει στο δρόμο της fitness κανονικότητας.

Γράφει: Τίμος Σαλαμές 03 Σεπτεμβρίου 2021

Παράφαγες στις διακοπές; Δεν είσαι ο μόνος. Όλοι μας, γεγονός που κάνει τα περιττά κιλά μια σχεδόν αναπόφευκτη συνθήκη για κάθε φυσιολογικό άνθρωπο. Και κάπου εδώ ανοίγει το πολύ ευαίσθητο πάντοτε task σχετικά με το πώς ξεφορτώνται τα κιλά των διακοπών. Όταν είσαι λοιπόν έτοιμος να μπεις ξανά σε πρόγραμμα προπόνησης, μην αναλωθείς σε σπασμωδικές προπονήσεις της υπερβολής. Ακολουθούν μερικές καλές και κυρίως έξυπνες συμβουλές που αξίζει να ενσωματώσεις για πάντα στην άσκησή σου, αν θες να καις λίπος συστηματικά.

Μην πατάς μόνο στο πάτωμα

Στάσου επάνω σε μια μπάλα Bosu ή σε μπάλα ισορροπίας ή ανεβοκατέβαινε σε ένα στεπ ή σε έναν πάγκο. Το σώμα σου θα προσπαθεί να προσαρμοστεί ενεργοποιώντας περισσότερους μυς για να σταθεροποιηθεί ή να αντισταθεί στη βαρύτητα.

Κάνε μια δυνατή διαλειμματική προπόνηση μία ή δυο φορές την εβδομάδα

Με αυτό τον τρόπο αυξάνεις το μεταβολικό σου ρυθμό σε κατάσταση ανάπαυσης. Αν όμως κάνεις τόσο δυνατή προπόνηση καθημερινά δεν έχεις κανένα όφελος αφού οι μύες σου δεν έχουν το χρόνο να ανακάμψουν.

Ενάλλασσε εσωτερικές και εξωτερικές προπονήσεις

"Η προπόνηση σε έναν κλιματιζόμενο χώρο και η προπόνηση έξω στη ζέστη είναι δύο διαφορετικά πράγματα", εξηγεί η Franci Cohen, φυσιολόγος άσκησης και διαιτολόγος. Όταν αλλάζεις περιβάλλον το σώμα σου δυσκολεύεται οπότε και καίει περισσότερες θερμίδες.

> Διάβασε ακόμη: Ο κανόνας των 4 δευτερολέπτων για να καις περισσότερο λίπος στο γυμναστήριο

Δοκίμασε ένα διαφορετικό μηχάνημα αεροβικής

Αλλάζοντας μηχάνημα τα 30 λεπτά αεροβικής άσκησης θα σου φανεί σαν 45. Αν χρησιμοποιούσες πάντα το ελλειπτικό, δοκίμασε το διάδρομο ή το στεπ. Οι μύες σου δεν θα ξέρουν από που τους ήρθε.

Ξανασκέψου το σνακ σου πριν την προπόνηση

Όταν γυμνάζεσαι με άδειο στομάχι, εξηγεί η Cohen, το σώμα σου δεν έχει τροφές για να χρησιμοποιήσει ως καύσιμα, οπότε καις αμέσως λίπος. Παρότι αυτό μπορεί να ακούγεται ιδανικό, το πλεονέκτημα είναι πως το άδειο στομάχι σημαίνει συνήθως χαμηλή ενεργητικότητα και δεν θα μπορείς να τα δώσεις όλα. Η καλύτερη λύση είναι να ακούς το σώμα σου και να τρως μόνο αν πεινάς πραγματικά – ειδικά αν γυμνάζεσαι νωρίς το πρωί.

Πίνε νερό όταν ασκείσαι

Το σώμα σου χάνει υδρατμούς όταν ξεμένει από οξυγόνο (γι’ αυτό και η σκληρή προπόνηση σε κάνει να λαχανιάζεις – χρειάζεσαι περισσότερο οξυγόνο!). Επειδή το νερό περιέχει οξυγόνο, όταν πίνεις στη διάρκεια της προπόνησης, σε βοηθάει να διατηρείς ψηλά την ένταση της άσκησης και να καις περισσότερες θερμίδες.

> Διάβασε ακόμη: Υπάρχει μία προπόνηση που καίει 346 θερμίδες σε 13 λεπτά

Ξέχνα τη ζυγαριά

Μπορεί να νομίζεις ότι θέλεις να χάσεις βάρος, στην πραγματικότητα όμως θέλεις να χάσεις λίπος. Το λίπος όμως που θα κάψεις ζυγίζει πολύ λιγότερο από τους μυς που χτίζεις. Έτσι παρότι τα ρούχα σου μπορεί να είναι πιο φαρδιά, η ζυγαριά μπορεί να δείχνει το ίδιο ή μεγαλύτερο νούμερο. Αγνόησέ τη.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Έρχεται η μπαταρία που διαρκεί 28.000 (!) χρόνια

Μικροσκοπικά διαμάντια - μπαταρίες που κρατoύν ουσιαστικά για πάντα.

Γραφει Γιαννης Σπανος

10 ασκήσεις για ολική καύση λίπους σε 15 λεπτά

Μία ρουτίνα προπόνησης χωρίς μηχανήματα και βάρη, που μπορεί να σε κάνει super-fit μέσα στο ίδιο σου το σπίτι.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Πώς η Natalie Portman έγινε 'διπλή' ως Mighty Thor

Η οδηγία από την παραγωγή ήταν συγκεκριμένη: Να φουσκώσει όσο το δυνατόν περισσότερο.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Ο ιδανικός αριθμός προπονήσεων ανά μήνα

Πόσες ημέρες τον μήνα πρέπει να γυμνάζεσαι για να δεις αποτέλεσμα.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Η απίθανη ιστορία του Mr Ray Ban, Leonardo Del Vecchio

Από εργάτης έγινε δισεκατομμυριούχος: Η υπέροχη ιστορία του "Mr Ray Ban" που πέθανε σε ηλικία 87 ετών.