Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τη διαλειμματική νηστεία

Τα οφέλη και οι παγίδες ενός εκ των μεγαλύτερων διατροφικών trends των τελευταίων ετών.

Γράφει: Esquire Editors 05 Δεκεμβρίου 2021

Η διαλειμματική νηστεία είναι ένα από τα τελευταία διατροφικά trends και τα οφέλη, κατά τη διατροφολόγο Δήμητρα Γλυνού, είναι πολλά.

Οφέλη διαλειμματικής νηστείας

• Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη ανασκόπησης του 2014, η διαλείπουσα ή διαλειμματική νηστεία μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική απώλεια βάρους. Σε αυτή την ανασκόπηση η διαλείπουσα νηστεία βρέθηκε να μειώνει το σωματικό βάρος κατά 3-8% σε διάστημα 3-24 εβδομάδων. Κατά την εξέταση του ποσοστού απώλειας βάρους, τα άτομα έχασαν περίπου 0,25 kg την εβδομάδα με διαλείπουσα νηστεία και το 4-7% της περιφέρειας της μέσης τους, κάτι που σήμαινε ότι έχαναν το λίπος της κοιλιάς.

• Τα αποτελέσματα κάποιων ερευνών δείχνουν ότι ένα διαλείπον πρόγραμμα νηστείας στο οποίο καταναλώνονται όλες οι θερμίδες σε ένα οκτάωρο κάθε ημέρα, σε συνδυασμό με ασκήσεις αντιστάσεων, θα μπορούσε να βελτιώσει ορισμένους βιοδείκτες που σχετίζονται με την υγεία, να μειώσει τη λιπώδη μάζα και να διατηρήσει τη μυϊκή μάζα.

• Καλύτερος γλυκαιμικός έλεγχος: Σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση Translational Research, η διαλειμματική νηστεία συνδέεται με μείωση έως και 31% των επιπέδων ινσουλίνης στο αίμα και μείωση 3-6% των επιπέδων του σακχάρου περιορίζοντας έτσι τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη.

• Καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία: Μελέτες σε πειραματόζωα έχουν δείξει ότι τα διάφορα είδη διαλειμματικής νηστείας οδηγούν στη δημιουργία νέων νευρικών κυττάρων βελτιώνοντας έτσι την εγκεφαλική λειτουργία.

• Μακροζωία: Η διαλειμματική νηστεία μπορεί να χαρίσει και μερικά επιπλέον χρόνια ζωής, σύμφωνα με τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα.

• Δίνει στο σώμα την ευκαιρία να ξεκουραστεί υποστηρίζοντας την πολύ κρίσιμη ανάπλαση των κυττάρων και την αποτοξίνωσή τους ενισχύοντας έτσι την αντιοξείδωση του οργανισμού. Και τι σημαίνει αυτό; αντιγήρανση.

• Κατά τη ΔΝ, έχεις την τάση να καταναλώνεις συνολικά λιγότερες θερμίδες και άρα να αφήνεις το σώμα σου να καίει λίπος για ενέργεια.

• Ενώ η μακροχρόνια νηστεία κοιμίζει το μεταβολισμό, η αποσπασματική νηστεία, όπως η ΔΝ, έχει αποδειχτεί ότι τον επιταχύνει.

Η συνέχεια στο MadameFigaro.gr

 

 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της Volvo

Η Volvo έχει πειραματιστεί αρκετά στην ιστορία της και μας κληροδότησε ιστορικά μοντέλα. Αυτά είναι τα καλύτερα Volvo που φτιάχτηκαν ποτέ.

Γραφει TopGear

Queer λεξικό για αρχάριους

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα κατά της Ομοφοβίας, της Αμφιφοβίας και της Τρανσφοβίας βλέπουμε το who is who της LGBTQIA+ κοινότητας.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Τo μυστικό του γηραιότερου bodybuilder του πλανήτη

Ο 72χρονος Κινέζος bodybuilder Xinmin Yang ισχυρίζεται ότι οφείλει τα πάντα στο 'πρωινό γεύμα της αιώνιας νιότης'.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Η τραγική ιστορία της Paris Hilton

Το απόλυτο it girl της δεκαετίας του 2000 βλέπει ακόμη εφιάλτες εξαιτίας της κακοποίησης που υπέστη ως έφηβη.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ίσως το iPhone 15 να φέρει την επανάσταση

Ειδικοί προβλέπουν ότι στη συσκευή θα υπάρξει μία αλλαγή που θα εκτιμήσουν όλοι οι χρήστες.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη