Ο τουριστικός οργανισμός Visit Finland είχε δημιουργήσει πριν από μερικά χρόνια μια καμπάνια που επέτρεπε σε κάποιους τυχερούς τουρίστες από το εξωτερικό να "νοικιάσουν έναν Φινλανδό" με την άφιξή τους στη χώρα, για να τους δείξει το πώς είναι να ξεκουράζεσαι, να σουλατσάρεις από δω κι από εκεί, να τρως ή απλώς να περνάς τον χρόνο σου όπως ένας ντόπιος. Βέβαια, στη Φινλανδία είναι η ευτυχία, μάλλον, που αποτελεί το αγαπημένο σπορ των κατοίκων της - η χώρα αναδείχθηκε για 5η συνεχόμενη χρονιά στην 1η θέση της σχετικής λίστας. Τι έχουν να μας μάθουν, λοιπόν, οι Φινλανδοί γι' αυτή;
Τι να μην κάνεις για να είσαι ευτυχισμένος
Σύμφωνα με τον συγγραφέα βιβλίων pop ψυχολoγίας και φιλοσοφίας Frank Martela, οι ομοεθνείς του δεν κάνουν τρία πράγματα: Δεν συγκρίνονται με τους γείτονές τους, δεν κάνουν κακό στις κοινότητές τους και δεν υποτιμούν τη φύση που τους περιτριγυρίζει.
Οι δύο πρώτες συνήθειες συνδέονται ιδιαίτερα μεταξύ τους και επιτρέπουν στους Φινλανδούς να διατηρούν μια υγιή σχέση με τους "διπλανούς" τους. Έτσι, αντί να σκάνε από τη ζήλια γιατί π.χ. ο γείτονάς τους αγόρασε ακριβό αμάξι, αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να έχουν λυμένα τα καίρια ζητήματα που αφορούν όλη την κοινότητα, όπως είναι οι ασφαλείς μετακινήσεις των παιδιών, οι καθαροί και στρωτοί δρόμοι και η χαμηλή εγκληματικότητα.
Αυτές οι "ευαισθησίες" συνδέονται και με τη λατρεία για τη φύση, την οποία τη διατηρούν και την προστατεύουν, έχοντας θέσει τους πιο φιλόδοξους στόχους στον πλανήτη όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Δεν μένουν, όμως, εκεί. Διαντιδρούν ενεργά μαζί της, σε καθημερινή βάση.
Για τους Φινλανδούς, είναι ζήτημα ουσίας το να είναι κοντά στη φύση, παρά το κρύο και παρά τα ηλιοβασιλέματα που εκεί πέφτουν όταν στην Ελλάδα έχουμε ακόμη μεσημέρι. Οι Φινλανδοί βγαίνουν και περπατούν στο χιόνι τον χειμώνα με τα ειδικά παπούτσια τους, κολυμπούν το καλοκαίρι, κάνουν σάουνα καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι το 85% του πληθυσμού ζει σε πόλεις - έχουν φροντίσει να υπάρχουν πισίνες και αστικά δάση παντού.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.