Πόση γυμναστική χρειάζεσαι για να αντισταθμίσεις το καθισιό

Είσαι σίγουρος ότι θες να το ξέρεις αυτό;

Γράφει: Γιάννης Σπανός 01 Δεκεμβρίου 2023

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πόση γυμναστική χρειάζεσαι για να αντισταθμίσεις το καθισιό; Και βασικά, θες όντως να μάθεις; Γιατί απάντηση υπάρχει και είναι μάλιστα πολύ συγκεκριμένη. 

Η γυμναστική είναι δίχως αμφιβολία ο νούμερο ένα τρόπος για να ισοφαρίσεις την καθιστική ζωή. Για παράδειγμα μπορεί να εργάζεσαι μπροστά από έναν υπολογιστή επί 8 συνεχόμενες ώρες, όμως σίγουρα δε γυμνάζεσαι τόσες. Ε λοιπόν, μία έρευνα έρχεται τώρα να μας δώσει τα φώτα της αποκαλύπτοντας πόσες ώρες είναι ιδανικές για να είναι σα να μη συμβαίνει αυτό. 

Συγκεκριμένα, η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Sport Medicine έδειξε πως 22 λεπτά σωματικής δραστηριότητας την ημέρα είναι αρκετά για να μειώσουμε τον κίνδυνο των συνεπειών που μπορεί να έχει το καθισιό στην υγεία μας. Γιατί ας μην ξεχνάμε, η καθιστική ζωή έχει αντίκτυπο σε πολλά πράγματα και κυρίως στη στάση του σώματος. Μακροπόθεσμα φυσικά, το καθισιό δημιουργεί κι άλλα προβλήματα όπως για παράδειγμα η παχυσαρκία και οι καρδιαγγειακές παθήσεις. Και τι θα μπορούσες να κάνεις μέσα σε 22 λεπτά; Μία βόλτα, με επιταχυνόμενο ρυθμό, ή μία κυκλική προπόνηση με σύνθετες ασκήσεις που δουλεύουν διαφορετικούς μύες ταυτόχρονα, γυμνάζοντας έτσι όλο το σώμα και πολλά άλλα. 

Αξίζει να σημειωθεί πως η μελέτη ανέλυσε αποτελέσματα που προέκυψαν από περισσότερους από 11.000 ασθενείς, σε διάστημα 16 ετών, για να διαπιστώσει εάν οι δραστηριότητες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου θα μπορούσαν να μειώσουν τις συνέπειες της καθιστικής κατά βάση ζωής. Οι συμμετέχοντες ήταν μάλιστα άτομα από διαφορετικές χώρες, ηλικίας άνω των 50 ετών, ενώ οι ερευνητές εστίασαν στο ποσοστό θνησιμότητας και το κατά πόσο αυτό είχε κάποια σχέση με το επίπεδο της καθιστικής τους ζωής. Και ναι, είχε. 12 ώρες την ημέρα καθισιού σχετίζονταν με πολύ υψηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας σε σύγκριση με εκείνους που έκαναν αυτά τα 22 λεπτά άσκησης κάθε μέρα, και κάθονταν λιγότερες ώρες.

Φυσικά, άλλοι επιστήμονες διαφωνούν θεωρώντας πως 22 λεπτά δεν είναι αρκετά. Εννοείται πως βοηθούν και αυτά, κάνουν καλό και βελτιώνουν την κινητικότητα αλλά όχι και να αντισταθμίσουν τις άπειρες ώρες καθισιού. Που εδώ που τα λέμε μπορεί να μην είναι ακριβώς καθισιό αλλά "κάθομαι 8 ώρες σε μία καρέκλα γιατί κάπως πρέπει να πληρώσω το νοίκι μου". 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Τι είναι πάλι αυτό το fasted cardio;

Καις περισσότερο λίπος εάν δεν φας το πρωί;

Αποτοξίνωση από το smartphone σε 7 βήματα

7 συμβουλές για να ανακτήσουμε την αυτοσυγκέντρωσή μας, όπως και τον έλεγχο του τι κάνουμε με το τηλέφωνο.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Χάνοντας λίπος μια για πάντα

Μερικές συμβουλές για να χάσουμε λίπος και να μην το ξαναδούμε μπροστά μας.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Ένα μοντέλο του Playboy 'καίει' τον Leonardo DiCaprio

Και έτσι ξαφνικά, μάθαμε πολλά για τα γούστα του ηθοποιού στο κρεβάτι.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Αυτό είναι το πιο στενό σπίτι του κόσμου

Αν είσαι κλειστοφοβικός, προφανώς δε θα σου αρέσει καθόλου το σχέδιο αυτό.

Γραφει Γιαννης Σπανος