Οι καλύτερες συμβουλές για να έχεις fit σώμα όλη τη χρονιά

Ο Luke Worthington, προσωπικός προπονητής και fitness editor του βρετανικού Esquire, δείχνει τον δρόμο.

Γράφει: Esquire Editors 28 Ιανουαρίου 2019

Ο Ιανουάριος είναι ο μήνας εκκίνησης για πολλά πράγματα που αφορούν στην καριέρα, τις σχέσεις και την προσωπική σου εικόνα. Οι συμβιβασμοί είναι ωφέλιμοι στις δυο πρώτες περιπτώσεις, όμως για την τρίτη φάση -αυτή της προσωπικής σου εικόνας- οι κανόνες είναι αδιάλλακτοι: ή θα γίνεις ο άντρας που υπόσχεσαι να γίνεις ή τίποτα.

Η λήψη δραστικών καθημερινών αλλαγών στην άσκηση και τις διατροφικές σου συνήθειες για ολόκληρο το επόμενο έτος, αποτελούν τον πυρήνα των αποφάσεών σου οι οποίες θα σε καταστήσουν πρωταγωνιστή της ζωής σου από το ’19 μέχρι τα βαθιά γεράματα. Δύσκολο να το σκεφτείς αλλά εύκολο να το πράξεις χάρη στις συμβουλές του Luke Worthington, ενός από τους πιο επιδραστικούς personal trainers στα social media.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Luke Worthington (@lukewtraining) on

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΣΟΥ -ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ

"Η βασική σου έγνοια είναι να τιθασεύεις τους μυς, τις ορμόνες και την εγκεφαλική σου λειτουργία, κάτι που μπορεί να γίνει εφικτό μένοντας σταθερός σε ένα σχέδιο προπόνησης, που αφυπνίζει όλο αυτό το τρίπτυχο", λέει ο Worthington και προσθέτει: "αφοσίωση, επιμονή και εγκαρτέρηση αποτελούν το επίκεντρο του στόχου σου".

Με άλλα λόγια:

Εξειδικεύσου

"Το να είσαι υγιής είναι μια πολύ γενική και αόριστη έννοια. Αλλά με το να προσπαθείς να είσαι fit τρέχοντας καθημερινά 5 χιλιόμετρα χωρίς να προσπερνάς τις μέρα παρά μέρα συνεδρίες σου με βάρη, ο στόχος σου γίνεται πιο συγκεκριμένος και εστιασμένος", τονίζει ο προπονητής.

Προόδευε

"Τα προγράμματά σου πρέπει να είναι μετρήσιμα, όπως και τα αποτελέσματά σου. Αυτό σημαίνει ότι δεν πηγαίνεις απλά γυμναστήριο, αλλά καθορίζεις από πριν τις μυϊκές ομάδες που θα γυμνάσεις κάθε φορά, τις ασκήσεις που θα εκτελέσεις, ακόμη και τα κιλά, τις επαναλήψεις και τα σετ. Όλα αυτά με αφοσίωση και προοδευτική αύξηση φορά τη φορά".

Προσαρμόσου

"Είναι σημαντικό να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου. Σε ηλικία 39 ετών, θεωρώ απίθανο να παίξω δεξί εξτρέμ σε ομάδα της Πρέμιερ Λιγκ", λέει ο Worthington και εξηγεί: "Θέσε ρεαλιστικούς στόχους τόσο όσον αφορά στις προπονήσεις σου όσο και στα αποτελέσματα που πρέπει να περιμένεις, με βάση την ηλικία, το σωματότυπο και τις προσωπικές αντοχές σου, διατηρώντας ωστόσο ψηλά τον πήχυ για την "κατηγορία” σου".

Εξαρτήσου

"Η επίτευξη ενός fit σώματος απαιτεί χρόνο, αλλά όχι απεριόριστο. Αν θέλεις τα κέρδη σου να γίνουν γρηγορότερα ορατά, η συμβουλή μου είναι να μη σταματάς τις προπονήσεις σου κάθε φορά που δεν σε βγάζει ο χρόνος ή ο δρόμος. Ακόμη κι αν πρέπει να ταξιδεύεις συχνά, αναπλήρωσε τις προγραμματισμένες προπονήσεις σου με εναλλακτικές πρακτικές -π.χ. ασκήσεις με το σωματικό σου βάρος- στο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Με αυτόν τον τρόπο ο εγκέφαλος και το σώμα σου θα συντονίζονται διαρκώς, αποκτώντας αλληλεξάρτηση μεταξύ τους κι έτσι θα διατηρείσαι ευκολότερα προσηλωμένος στο στόχο σου", καταλήγει ο Worthington.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Υγεία & Fitness

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Κοιλιακοί: αυτές είναι οι ασκήσεις που αποδίδουν καλύτερα

Ξέχνα τα ροκανίσματα. Υπάρχουν ασκήσεις κοιλιακών, που είναι πολύ ασφαλέστερες και αποδοτικές.

Πώς θα αποκτήσεις μεγαλύτερη αντοχή στο τρέξιμο

Τα άπειρα χιλιόμετρα δεν είναι η μόνη διέξοδος. Υπάρχει μια πολύ πιο εύκολη τεχνική που μπορεί να σε κάνει να τρέχεις χωρίς να κουράζεσαι ποτέ.