Πόσο συχνά πρέπει να κάνεις τζόκινγκ αν θέλεις να χάσεις βάρος

Το τρέξιμο είναι η καλύτερη επιλογή για να καις λίπος, όμως με το κατάλληλο σχέδιο, το αποτέλεσμα γίνεται πιο γρήγορα ορατό.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 12 Ιουλίου 2021

Το τρέξιμο (ακόμη και το ήπιο) είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να χάνεις κιλά και να διατηρείσαι σε φόρμα, αλλά ένα ζευγάρι καλά παπούτσια δεν αρκούν. Αυτό που παίζει πρωτεύοντα ρόλο στη μεγιστοποίηση της διαδικασίας καύσης θερμίδων και λίπους ενώ τρέχεις, είναι ο χρόνος που αφιερώνεις καθημερινά. Επίσης σημαντικό παράγοντα αποτελεί και η συχνότητα με την οποία βγαίνεις στους δρόμους.

Τι λένε οι ειδικοί

Οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι ξεκινώντας με ήπιο τρέξιμο (τζόκινγκ) δυο φορές τη βδομάδα και φτάνοντας προοδευτικά (μέσα στο μήνα) στις τέσσερις έως και τις πέντε ημέρες, βοηθά σε ένα κρίσιμο ζήτημα, αυτό της ασφάλειας των αρθρώσεων και των μυών σου: αν δεν έχεις προετοιμάσει το σώμα σου αργά και σταθερά μέσα από διαδρομές μικρής δυσκολίας και ήπιου ρυθμού, ένας πιθανός τραυματισμός, ακόμη και ο πιο επιπόλαιος, μπορεί να σε βγάλει εκτός ρουτίνας για βδομάδες.

> Διάβασε ακόμη: Πώς θα αναβαθμίσεις το τρέξιμό σου

Μετά τον πρώτο ένα μήνα, και αφού θα νιώθεις το σώμα σου ικανό για το κάτι παραπάνω, μείνε σε διαδρομές των 20 με 30 λεπτών, πάντα με άνετο ρυθμό, ενώ κάθε δύο ή τρεις μέρες αύξανε την απόσταση, έως και 60 λεπτά συνεχούς τζόκινγκ. Και εκεί ακριβώς βρίσκεται το μεγάλο μυστικό καύσης λίπους: δεν κοιτάς το δέντρο (τα 3 ή 5 χιλιόμετρα που καλύπτεις καθημερινά), αλλά το δάσος (τα 20 έως και 40 χιλιόμετρα που θα διανύεις κάθε βδομάδα, με επιμονή και αφοσίωση).

Τα tips

Ένα άλλο καλό κόλπο ταχύτερης απώλειας κιλών –αν και λίγο πιο προχωρημένο- είναι οι μικρότερες αποστάσεις με διαρκή εναλλαγή ρυθμού διασκελισμού. Η μέθοδος HIIT, η πλέον διαδεδομένη και επιστημονικά αποδεδειγμένη "ρουτίνα" δρόμου για ολική αύξηση του μεταβολισμού, είναι η εξής: 30’’ γρήγορο περπάτημα, 30’’ τζόκινγκ, 30’’ σπριντ. Και ούτω καθεξής, επί 30 έως 40 λεπτά.

> Διάβασε ακόμη: Διαδεδομένοι μύθοι για το τρέξιμο

Και αν με το τυπικό καθημερινό 60λεπτο τζόκινγκ μπορείς να χάσεις έως και 3.500 θερμίδες τη βδομάδα (κάτι που ισοδυναμεί με ένα κιλό λίπους), με το τρέξιμο HIIT τα επίπεδα διπλασιάζονται. Συνδυαστικά με ένα εβδομαδιαίο διαιτολόγιο στο οποίο υπερτερούν η άπαχη πρωτεΐνη, οι υδατάνθρακες βραδείας πέψης και τα πολυακόρεστα λιπαρά, η απώλεια κιλών από το σώμα σου θα γίνει ορατή μέσα σε λιγότερο από τρεις εβδομάδες.

Από: Esquire ES

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ποια χώρα έχει το φθηνότερο ίντερνετ του κόσμου

Ναι, υπάρχει ευρωπαϊκή χώρα που streamάρεις με 5,26 Ευρώ τον μήνα όταν στην Ελλάδα πληρώνεις το 6πλάσιο ποσό.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Η τυπική εβδομαδιαία προπόνηση του Jason Statham

Ο τρόπος που ο 54χρονος ηθοποιός εξακολουθεί να έχει ένα μυϊκό σύστημα διαρκώς ετοιμοπόλεμο.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Οι τρόποι για να εξουσιάσεις το σώμα σου

10 απλές μέθοδοι για να έχεις τον πλήρη έλεγχο του κορμιού σου, υπό οποιεσδήποτε fitness συνθήκες και δυσκολίες.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Η NASA θα ρίξει με laser στη Γη. Αλλά γιατί;

Πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρεις για το νέο πρότζεκτ της NASA.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Τι στο καλό συνέβη με τις δίδυμες Olsen;

Παιδιά-θαύματα, παραδόπιστες ενήλικες, fashion icons. Όλα όσα συνέβησαν στις δίδυμες Olsen πριν και μετά την απόσυρσή τους από τη mainstream δημοσιότητα.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας