Έχεις μια δουλειά να κάνεις, όμως για κάποιο λόγο δεν μπορείς να πάρεις μπρος και να γίνεις παραγωγικός. Και όσο μένεις κολλημένος, τόσο απογοητεύεσαι από τον εαυτό σου, κάτι που κάνει την κατάσταση ακόμα χειρότερη. Πριν αναζητήσεις κάποια μαγική μέθοδο παραγωγικότητας, κάνε μια παύση. Ρώτησε τον εαυτό σου τι πραγματικά συμβαίνει.

Αυτές είναι οι πέντε ερωτήσεις που αξίζει να απαντήσεις πριν συνεχίσεις.

"Πότε ήταν η τελευταία φορά που ήμουν όσο παραγωγικός ήθελα;"

Όλοι έχουμε περιόδους που η παραγωγικότητά μας ανεβαίνει ή πέφτει. Αντί να αυτομαστιγώνεσαι, θυμήσου πότε ήταν η τελευταία φορά που αισθανόσουν πραγματικά αποδοτικός. Ήταν πριν από τις γιορτές, όταν ο χρόνος σε πίεζε να τελειώσεις τα πάντα πριν τις διακοπές; Ή μήπως όταν είχες έναν ξεκάθαρο στόχο; Ό,τι κι αν ήταν, προσπάθησε να αναπαράγεις εκείνες τις συνθήκες.

"Ποιος είναι ο τελικός μου στόχος;"

Μερικές φορές χανόμαστε στη ρουτίνα και ξεχνάμε γιατί κάνουμε κάτι. Ο καθαρισμός των emails ή το πλύσιμο των πιάτων μοιάζουν βαρετά, μέχρι να δεις τη μεγαλύτερη εικόνα. Καθαρίζεις τα emails για να είσαι πιο γρήγορος στις απαντήσεις σου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε επαγγελματική ανέλιξη. Πλένεις τα πιάτα γιατί θες ένα καθαρό σπίτι, που σε κάνει να νιώθεις καλύτερα. Βρες το πραγματικό "γιατί" πίσω από τη δουλειά σου, και ίσως ξαναβρείς το κίνητρο.

"Γιατί δεν θέλω να ξεκινήσω;"

Αυτή είναι η πιο δύσκολη ερώτηση, αλλά και η πιο σημαντική. Σε αγχώνει η πιθανή αντίδραση κάποιου; Δεν σε ενδιαφέρει πραγματικά το project που έχεις μπροστά σου; Όσο δεν αναγνωρίζεις τι σε κρατάει πίσω, δεν θα καταφέρεις να προχωρήσεις. Αν η εργασία που αποφεύγεις σε αφήνει συναισθηματικά κενό, ίσως ήρθε η ώρα για μια συνολική αναθεώρηση.

iStock

"Μπορώ να σπάσω αυτή τη δουλειά σε μικρότερα κομμάτια;"

Πολλές φορές η αναβλητικότητα έρχεται επειδή μια εργασία μοιάζει βουνό. Αν πρέπει να προετοιμαστείς για ένα επαγγελματικό ταξίδι, δεν είναι απλά "ετοιμάζομαι". Είναι να κλείσεις εισιτήρια, να πακετάρεις, να προετοιμάσεις παρουσιάσεις. Όσο πιο μικρά κομμάτια, τόσο πιο εύκολα θα τα ολοκληρώσεις.

"Είναι αυτή η δουλειά πραγματικά απαραίτητη;"

Μήπως κάνεις πράγματα που στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται; Χρησιμοποίησε μεθόδους προτεραιοποίησης, όπως η μέθοδος Eisenhower ή η τεχνική των 4D (Delete, Do, Delegate, Defer), για να ξεχωρίσεις τι είναι σημαντικό και τι περιττό. Μερικές φορές, το πιο παραγωγικό που μπορείς να κάνεις είναι να σβήσεις κάτι από τη λίστα σου.

Η παραγωγικότητα δεν είναι να δουλεύεις ασταμάτητα. Είναι να δουλεύεις έξυπνα.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.