Είναι παντού. Οι δερμάτινες ζώνες με τις αγκράφες-αρχιγράμματα των πιο πολυτελών οίκων μόδας: H για τον Hermès, LV για τον Louis Vuitton και Z για τον Ermenegildo Zegna. Τα σακάκια με ντεσέν το όνομα του Philipp Plein στην επ' άπειρον αναπαραγωγή του. Τα σλιπ με το branded Calvin Klein λάστιχο στη μέση. Η logomania που έφτασε το peak της ως trend κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 και έκτοτε άλλοτε θεωρείται πασέ και άλλοτε in fashion, επιστρέφει για μία ακόμα χρονιά ως mega trend διεκδικώντας μία θέση στις ντουλάπες μας. Κι αυτό κόντρα στον μινιμαλισμό που κάποιοι, μάλλον λανθασμένα, έχουν συνδέσει με τους καιρούς κρίσης όπως αυτός που μας προέκυψε λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Versace, Gucci, Fendi, Balmain και πάει λέγοντας
> Διάβασε ακόμα: Τα trends του φθινοπώρου
Δεν είναι όμως μόνο ο οίκος Versace που πάει κόντρα στη διακριτικότητα. Τα κάτι-παραπάνω-από-εμφανώς branded ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ είναι πανταχού παρόντα στις πρόσφατες συλλογές των μεγαλύτερων οίκων και εταιρειών του κόσμου: στη Gucci Aria, στη Fendi First, σε όλα τα items της συλλογής Φ/Χ 2021-22 του Balmain. Η λίστα των mega brands που πιστεύουν στη δυναμική της logomania πραγματικά δεν έχει τελειωμό.
Η γενεαλογία της logomania
Ένας λόγος που μπορεί να εξηγεί την επανεμφάνισή τους είναι η νοσταλγία για την αισθητική της δεκαετίας του 1990 που μας έχει καταλάβει τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά, δεν είναι ο μόνος. Η logomania έχει πάρει φωτιά και λόγω του revenge shopping, ενός φαινομένου που κατέλαβε τμήμα των καταναλωτών που κλείστηκαν στο σπίτι κατά τη διάρκεια των lockdowns και για να ξεδώσουν, μην έχοντας άλλες μορφές ψυχαγωγίας, το έριξαν στο e-shopping αναζητώντας εμφανώς (εξ ου και τα logo) ακριβά ρούχα.
Τι σημαίνει το να έχουμε στην κατοχή μας branded ρούχα
Τα ρούχα με τα logo αλλά και τα διακριτικά μίας μάρκας σύμβολα ή patterns -π.χ. το Swoosh της Nike, τον "ανοιχτό συνδετήρα" του Marc Jacobs ή την γκρι/μαύρη "σκακιέρα" του Louis Vuitton- επικοινωνούν άμεσα στους άλλους το ότι έχουμε στην κατοχή μας χρήμα, σχετικά υψηλό κοινωνικοοικονομικό status και γούστο για τη μόδα κατά τι πάνω από τον μέσο όρο. Μας κάνουν να νιώθουμε ότι δεν είμαστε ένα με την πλέμπα, ότι είμαστε ξεχωριστοί και επιτυχημένοι.
> Διάβασε ακόμα: Nigo: Ένας Ιάπωνας χιπχοπάς στο τιμόνι του οίκου Kenzo
Όσοι καταλήφθηκαν από τη μανία του revenge shopping εν μέσω πανδημίας εθίστηκαν στο να αγοράζουν branded ρούχα, ακόμα και αν δεν μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν όλα άμεσα, καθώς οι ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση παραμένουν περιορισμένες. Με ποια λογική; Το ότι μπορεί να τους φανούν εξαιρετικά χρήσιμα αργότερα, είτε ως επένδυση αν τα οικονομικά τους παραμείνουν ανθηρά είτε για να διατηρήσον, επιφανειακά, το τρέχον status τους σε περίπτωση που τους βρουν πιο δύσκολοι καιροί. Τόσο απλά.