Σχεδόν καθημερινά διαβάζουμε ειδήσεις για καλλιτέχνες από το παγκόσμιο στερέωμα που φεύγουν από τη ζωή είτε πλήρεις ημερών είτε εντελώς ξαφνικά για διάφορους λόγους. Παρότι η ιστορία και η λήθη που έρχεται με την πάροδο των χρόνων έχουν αποδείξει ότι το "ουδείς αναντικατάστατος" ισχύει, εκείνοι που για κάποιο λόγο κατέχουν ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας αφήνουν ένα κενό γεμάτο ερωτηματικά για όσα δεν πρόλαβαν να προσφέρουν στο κοινό στο σύντομο (ή και όχι) πέρασμά τους από τη γη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα των παραπάνω, η περίπτωση του Michael K. Williams που βρέθηκε νεκρός χθες στο σπίτι του στο Williamsburg με τα πρώτα στοιχεία να καταδεικνύουν πιθανότατα υπερβολική δόση ναρκωτικών ως αιτία θανάτου.
Ο 54χρονος ηθοποιός που έγινε γνωστός κυρίως μέσα από το ρόλο του Omar Little στη θρυλική σειρά του HBO, The Wire ήταν ένας ωραίος, cool τύπος που κατά την ταπεινή μας άποψη ακόμη δεν είχε προλάβει να ξεδιπλώσει το ταλέντο του. Έτσι τουλάχιστον διαφαίνεται από την πορεία του, όπως τη διαβάζεις στις γραμμές που ακολουθούν.
Τα πρώτα βήματα και η καριέρα στο χορό και το μόντελινγκ
Βέρος Νεοϋορκέζος και συγκεκριμένα γεννημένος στο Brooklyn (22/11/1966) ήταν ο Williams, με τους γονείς του να κατάγονται από τις Μπαχάμες και τη Νότια Καρολίνα. Από νωρίς έκανε τα χαρτιά του στο National Black Theatre στη Νέα Υόρκη, ξεκίνησε παράλληλα να δουλεύει προσωρινά στη Pfizer για το βιοπορισμό του μέχρι που μία ημέρα, εξαιτίας του album της Janet Jackson, Rhythm Nation 1814 (1989), τα παράτησε όλα για να γίνει χορευτής.
Τα βρήκε σκούρα -κατά διαστήματα μάλιστα ζούσε ως άστεγος- χτυπούσε πόρτες σε δισκογραφικές και σχολές χορού χωρίς αποτέλεσμα, μέχρι που κατάφερε να γίνει μέλος του μπαλέτου της Kym Sims.
Έκτοτε, άνοιξε ο δρόμος για συμμετοχές σε βίντεο κλιπ και περιοδείες τεράστιων καλλιτεχνών όπως ο George Michael και η Madonna, όπως και για λίγο μόντελινγκ στο ενδιάμεσο. Η τεράστια ουλή που απέκτησε στα 25 του μετά από καβγά σε ένα μπαρ στη Νέα Υόρκη έγινε το σήμα κατατεθέν-χαρακτηριστικό που του χάρισε απίθανες ευκαιρίες συνεργασίας, στο χορό και το μόντελινγκ, μεταξύ των οποίων και με το φωτογράφο David LaChapelle.
Έτσι "μαγικά", παρεμπιπτόντως, από μία ξεχασμένη του polaroid σε στούντιο παραγωγής τον ανακάλυψε ο Tupac Shakur και βρέθηκε να υποδύεται τον High Top στην ταινία Bullet το 1996.
To κεφάλαιο The Wire
Πέντε χρόνια μετά και συγκεκριμένα το 2002, ο ρόλος του Omar Little στο The Wire έμελλε να τον επιστρέψει οριστικά και αμετάκλητα στον αρχικό δρόμο που είχε επιλέξει, αυτόν της υποκριτικής. Τον κέρδισε με μία μόνο οντισιόν και το αρχικό πλάνο ήταν να εμφανιστεί μόλις σε 7 επεισόδια, πράγμα που άλλαξε στην πορεία.
Η επιδραστικότητα της ερμηνείας του ήταν τόση ώστε το USA Today να τον χρήσει ως έναν από τους 10 λόγους για να αγαπάει κανείς ακόμη την τηλεόραση και ο Barack Obama ως τον αγαπημένο του χαρακτήρα από την αγαπημένη του σειρά.
Όπως είχε εξομολογηθεί στο αμερικανικό Esquire το Σεπτέμβριο του 2020, ο Little ως ομοφυλόφιλος ήταν ένας απλός άντρας όπως όλοι οι άλλοι, προσπαθούσε να ζήσει με τα προβλήματα που κουβαλούσε μαζί του από μικρός: "Είμαστε φτιαγμένοι για να καταπίνουμε τον πόνο και το τραύμα και να κάνουμε σα να μην υπάρχουν. Και είναι εξουθενωτικό. Το επιβάλλουμε στον εαυτό μας. Μας το επιβάλλουν. Τι είναι αρρενωπότητα; Τι είναι η ανδρική σεξουαλικότητα; Τι είναι η ευπάθεια; Τι σημαίνει πραγματικά να είσαι άντρας;" Πέρα από τα "φτερά" που του έδωσαν όλα αυτά βέβαια, ο Williams αποκόμισε και τις κακές συνήθειες χρήσης κάνναβης και κοκαΐνης, στα χνάρια του Little.
H μετά-Wire εποχή και ο Quentin Tarantino
Ο Williams εξαργύρωσε τη φήμη του The Wire με τον καλύτερο τρόπο. Συμμετείχε σε μερικές από τις πιο γνωστές τηλεοπτικές σειρές (Alias, CSI, Boston Legal, The Sopranos, Law & Order, Third Watch, Βoardwalk Empire), καθώς και σε ταινίες ( I Think I Love My Wife, Gone, Baby, Gone, The Road κ.α) και βίντεοκλιπς καλλιτεχνών όπως οι MGMT, A$AP Rocky και ο Marilyn Manson.
Στο ενδιάμεσο, το 2011 κόντεψε να δώσει τα χέρια με τον Quentin Tarantino για τη συμμετοχή του στο Django Unchained, ωστόσο η συμμετοχή του στο Boardwalk Empire εμπόδισε τη συνεργασία τους. Επιπρόσθετα, το ανήσυχο πνεύμα του τον οδήγησε στην ένταξή του στο δυναμικό της Vice News το 2016, στο πλαίσιο της οποίας παρουσίασε την εκπομπή Black Market.
Τελευταία, τον είχαμε δει να υποδύεται έναν αμφιλεγόμενο τύπο ονόματι Montrose Freeman στη σειρά του HBO series, Lovecraft Country. Κατόρθωσε να συζητηθεί γιατί ανέδειξε και τις δύο πλευρές ενός κατά βάση κακού χαρακτήρα που ως αλκοολικός κακοποιούσε το γιο του, επαναλαμβάνοντας τις εμπειρίες της δικής του παιδικής ηλικίας.
Ο ρόλος του 'κακού' στη δουλειά και τη ζωή του
Παρότι οι σκηνοθέτες τον προτιμούσαν για τους 'κακούς' της εκάστοτε υπόθεσης ή για το παιδί της φτωχογειτονιάς και του περιθωρίου, ο ίδιος δε φαινόταν να αγχώνεται μήπως τυποποιηθεί. Σε δηλώσεις του στο αμερικανικό Esquire προ ενός χρόνου είχε τονίσει: "Είμαι του τύπου, 'Όχι, φοβάμαι να μην έχω να φάω.' Αυτή είναι η δουλειά μου."[...] "Δε θα επιτρέψω στο Χόλιγουντ να προβάλλει ως στερεότυπο ή να παρουσιάσει ως λιγότερο ευαίσθητη την εμπειρία μου ως παιδί της γειτονιάς. Αυτή είναι η δουλειά μου ως ηθοποιός, να δείξω την ακεραιότητα, την ποιότητα, την αλαζονεία, τον κίνδυνο, τον πόνο, τις κακές επιλογές. Αυτά τα πράγματα υπάρχουν στην οποιαδήποτε. Κανείς όμως δεν ρωτά αυτούς τους ηθοποιούς αν φοβούνται μήπως τυποποιηθούν".