Όπως και πολλές άλλες ιταλικές εταιρείες, έτσι και η Ferrari διατηρούσε ανέκαθεν πολύ στενές σχέσεις με το design studio Pininfarina. Το τελευταίο, με αφορμή τα 50 χρόνια από την ίδρυσή του, πρότεινε ένα τολμηρό για τα δεδομένα της Scuderia project, με το οποίο μάλιστα συμφώνησε ενθουσιασμένος και ο Enzo Ferrari: Το πρώτο τετράθυρο αυτοκίνητο παραγωγής του brand.
To 1980 λοιπόν παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο η Ferrari Pinin, που "βαπτίστηκε" από το παρατσούκλι του ιδρυτή της Pininfarina, Battista Farina. Το ένα και μοναδικό αντίτυπο που κατασκευάστηκε είναι το μόνο 4θυρο sedan στην ιστορία της Ferrari. Φτιάχτηκε με τη φιλοδοξία να μπει στην ευρεία γραμμή παραγωγής και να κοντράρει τα αντίστοιχα μοντέλα της εποχής που μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον όπως η Jaguar XJ, η Maserati Quattroporte και η Mercedes-Benz 450SEL 6.9
Η μήκους 4.821 χιλιοστών Pinin βασιζόταν σε ένα σωληνωτό πλαίσιο, με ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά-πίσω, εξοπλισμένη με έναν V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα 366 ίππων και 450 Nm ροπής.
Για πολλά χρόνια, φιλοξενούνταν στο μουσείο της Pininfarina, μέχρι που το 2008 κάποιος την αγόρασε και ανέθεσε στον τεχνικό διευθυντή του μηχανικού τμήματος της Ferrari Mauro Forghieri και την ομάδα του να την αναπαλαιώσουν.
Η όλη διαδικασία δεν ήταν καθόλου εύκολη, καθώς πολλά μέρη της έπρεπε να φτιαχτούν και πάλι από την αρχή όπως οι αναρτήσεις, η δεξαμενή της βενζίνης και το σύστημα πέδησης. Το rebuilding διήρκεσε δύο χρόνια αλλά οι άνθρωποι που το επωμίστηκαν κατάφεραν να παντρέψουν τα κλασικά της στοιχεία με τις νέες προσθήκες.
Η πανέμορφη γραμμή της διατηρήθηκε όπως και το περίφημο εσωτερικό με το δερμάτινο σαλόνι της Connolly. Μεταξύ άλλων, υπάρχουν κάποια από τα αρχικά της στοιχεία που τότε παρέπεμπαν σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας αλλά πλέον είναι ο κανόνας, όπως η ηλεκτρική προσαρμογή των καθισμάτων και η θύρα για ακουστικά στο stereo system.
Η τιμή της σήμερα υπολογίζεται κοντά στις €750.000.
Διάβασε ακόμη για την ηλεκτρική αναβίωση του θρυλικού van της Volkswagen e-Bulli, τη διαχρονική φινέτσα της Ferrari 275 GTS του 1966 και την ιστορία της Maserati.