Box Jumps, ένα υπερτιμημένο όπλο του fitness

Γιατί τα box jumps δεν λειτουργούν σε όλους και ποιες είναι οι πιο ασφαλείς εναλλακτικές τους.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 10 Μαΐου 2022

Τα box jumps αποτελούν βασικό κομμάτι του CrossFit και πολλών ομαδικών προγραμμάτων γυμναστικής. Αξίζουν όμως την προσπάθεια; Μάλλον όχι. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν ο 'πολύς' Ebenezer Samuel, fitness director στο αμερικανικό Men's Health και ο David Otey, μέλος του συμβουλευτικού συμβουλίου του ίδιου  περιοδικού. Γιατί όμως; Αυτό θα το δούμε αναλυτικά στη συνέχεια και μετά θα παραθέσουμε τις εναλλακτικές τους, που όντως λειτουργούν υπέρ του αθλούμενου.

Γιατί τα box jumps είναι υπερτιμημένα

Πριν ξεκινήσεις να κάνεις box jumps, θα πρέπει να έχεις ήδη χτίσει μία βάση δύναμης, κάτι που δεν ισχύει για αρκετούς αθλούμενους που πέφτουν με τα μούτρα πάνω τους και, στην πράξη, τα βρίσκουν σκούρα. Κοινώς, τα box jumps έχουν μεν να προσφέρουν κάποια οφέλη αλλά όχι στους αρχάριους.

Box Jumps, ένα υπερτιμημένο όπλο του fitnessiStock

Ένας άλλος λόγος που κάνει τα box jumps να θεωρούνται υπερτιμημένη άσκηση έχει να κάνει με το ότι δεν υπάρχει κάποιος ξεκάθαρος στόχος που να σε βοηθούν να τον φτάσεις. Στην ουσία, τα box jumps προπονούν την ευκαμψία των γοφών, κάτι που σίγουρα δεν είναι προτεραιότητα για τους περισσότερους ασκούμενους.

Τέλος, τα box jumps ενέχουν υψηλό ρίσκο τραυματισμών, ειδικά για το κάτω τμήμα των ποδιών σου.

> Διάβασε ακόμα: H προπόνηση του Alexander Skarsgård για το The Northman

Οι εναλλακτικές στα box jumps

Box Drops: Κάνεις 3 σετ των 3-6 επαναλήψεων

Αυτή η άσκηση σε 'διδάσκει' το πώς να 'προσεδαφίζεσαι'. Ξεκινάς από ένα υπερυψωμένο σημείο και στη συνέχεια 'κατεβαίνεις' προς ένας box ή μια άλλη πλατφόρμα και μαθαίνεις πώς να 'προσγειώνεσαι' από διαφορετικά ύψη.

> Διάβασε ακόμα: Πρωινό σαν του The Rock

Tuck Jumps: Κάνεις 3 σετ των 4-6 επαναλήψεων

Με τα tuck jumps θα καταφέρεις να ανυψώνεσαι όσο πιο ψηλά σε παίρνει. Ως άσκηση, αποτελούν καλή προπόνηση για να βελτιώσεις την εκρηκτική σου ανταπόκριση και την επίδοσή σου στο κάθετο άλμα.

Trap Bar Jumps: Κάνεις 3 σετ των 4-6 επαναλήψεων

Σε αυτή την εναλλακτική των box jumps, που απευθύνεται σε προχωρημένους, εκτελείς επί τόπου άλματα κρατώντας με τα χέρια σου μια εξειδικευμένη μπάρα (trap bar) και έχοντας προσθέσει σε αυτή δίσκους με βάρος ανάλογο του στόχου και του επιπέδου σου.

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

A day in the life | To foldable αξεσουάρ του lifestyle editor είναι αυτό που χρειάζεται κάθε άντρας

Ένας συντάκτης του Esquire γράφει για τα βασικά σημεία του foldable κινητού που πλέον δεν μπορεί να αποχωριστεί ούτε στη δουλειά του.

Γραφει Νικος Παπαηλιου

Viritech Apricale, το πρώτο hypercar υδρογόνου

Το πρώτο hypercar υδρογόνου έχει 1.086 ίππους.

Γραφει TopGear

Μόλις εντοπίσαμε την καλύτερη θέα στο Αιγαίο

Κάπου στις Σποράδες, ένα πολυτελές ξενοδοχείο μπορεί να κάνει αξέχαστες τις διακοπές σου.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Χτίζοντας τεράστια δύναμη με ένα λάστιχο αντίστασης

3 supersets για μυϊκή υπερφόρτωση, που μπορείς να εκτελέσεις άνετα στο γυμναστήριο, στο σπίτι ή στην παραλία.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Μωβ μέδουσες: Ο χάρτης με τις πιο επικίνδυνες παραλίες

Ο SOS χάρτης με τις σωτήριες πληροφορίες για τις περιοχές με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση.