5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις όταν γυμνάζεσαι στον καύσωνα

Τα πλεονεκτήματα της γυμναστικής σε τρελές θερμοκρασίες.

Η προπόνηση στη ζέστη μπορεί να μην αρέσει καθόλου στους περισσότερους, όμως έχει και αυτή τα πλεονεκτήματά της. Είναι ωστόσο σημαντικό να γνωρίζουμε τι συμβαίνει στο σώμα μας κατά τη διάρκεια της καταπόνησης του σε συνθήκες καύσωνα, έτσι ώστε να γυμναζόμαστε όσο πιο σωστά μπορούμε.  Τα καλά νέα είναι ότι καίμε περισσότερες θερμίδες όταν γυμναζόμαστε στον ήλιο και τη ζέστη, αλλά πρέπει επίσης να είμαστε προσεκτικοί. Ακολουθούν λοιπόν 5 επιστημονικά facts σχετικά με τη γυμναστική στον καύσωνα.

Όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία του σώματος, τόσο περισσότερες θερμίδες καίμε

Καθώς αυξάνεται η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, αυξάνεται και η θερμοκρασία του σώματός μας. Το σύστημά μας πρέπει τότε να εργαστεί σκληρότερα για να διατηρήσει το σώμα σας σε φυσιολογική θερμοκρασία. Οι πνεύμονες και η καρδιά καταπονούνται περισσότερο λόγω της ζέστης και, καθώς το σώμα πρέπει να δουλέψει πιο σκληρά, καίει περισσότερες θερμίδες.

> Διάβασε ακόμη: Μία 30λεπτη προπόνηση με αλτήρες για να κάψεις πολύ λίπος

Οι αλλαγές στη θερμοκρασία επηρεάζουν την καύση θερμίδων
Κατά την προπόνηση σε συνθήκες ζέστης, το σώμα προσπαθεί να διατηρήσει μια μέση θερμοκρασία 36°C. Ωστόσο, κάθε φορά που υπάρχει διακύμανση της θερμοκρασίας, καίγονται περισσότερες θερμίδες για να αντισταθμιστούν οι διακυμάνσεις. Η ενέργεια αυτή αντλείται από τις πλεονάζουσες θερμίδες και τα αποθέματα λίπους.

Το σώμα ιδρώνει για να δροσιστεί και να διατηρήσει τη θερμοκρασία σε ισορροπία

Ο ιδρώτας είναι το φυσικό σύστημα ψύξης του δέρματος και ενεργοποιείται όταν ασκούμαστε σε υψηλότερες θερμοκρασίες. Παράγουμε περισσότερο ιδρώτα για να απελευθερώσουμε θερμότητα και να μειώσουμε τη θερμοκρασία του σώματός μας. Ο ιδρώτας στο δέρμα εξατμίζεται, γεγονός που διατηρεί τη θερμοκρασία του σώματός σας σε ένα υγιές εύρος. Όμως πρέπει να γνωρίζουμε ότι η μεγαλύτερη παραγωγή ιδρώτα δεν σημαίνει απαραίτητα και μεγαλύτερη καύση θερμίδων.

Αν αρχίσουμε να ιδρώνουμε αμέσως στην αρχή της προπόνησης, αυτό δεν σημαίνει ότι είμαστε εκτός φόρμας. Όταν το σώμα μαθαίνει να αρχίζει να κρυώνει νωρίτερα, είναι φυσιολογικό ο ιδρώτας να ξεκινά πιο γρήγορα από τους άλλους ανθρώπους.

Ο βασικός μεταβολικός ρυθμός επηρεάζει την καύση θερμίδων

Ο συνδυασμός θερμότητας και άσκησης μας κάνει να καίμε περισσότερη ενέργεια. Αλλά αυτό δεν οφείλεται μόνο στη θερμοκρασία. Εξαρτάται κυρίως από παράγοντες όπως η ηλικία, το βάρος και το ύψος και διαφέρει από άτομο σε άτομο.

Μπορείτε να αλλάξετε το ρυθμό μεταβολισμού σας αυξάνοντας τη μυϊκή μάζα. Ένα πιο μυώδες σώμα έχει υψηλότερο μεταβολισμό- οι μύες καίνε θερμίδες γρηγορότερα από οποιαδήποτε άλλη σωματική λειτουργία. Οι περισσότεροι άνθρωποι καίνε φυσικά περισσότερες θερμίδες το καλοκαίρι, επειδή είναι πιο πιθανό να συμμετέχουν σε υπαίθρια άσκηση.

Η άσκηση στη ζέστη του καλοκαιριού ενέχει κινδύνους

Η άσκηση στη ζέστη ενέχει ορισμένους κινδύνους, καθώς η ζέστη και η υγρασία μπορεί να κάνουν το σώμα μας να αισθάνεται γρήγορα εξαντλημένο. Είναι σημαντικό να σταματάμε άμεσα την άσκηση τη στιγμή που αισθανόμαστε ζάλη, αργά αντανακλαστικά και αντιδράσεις ή ναυτία. Τότε πρέπει να αναζητήσουμε σκιά για ξεκούραση και για να πιούμε νερό. Πρέπει να δίνουμε στο σώμα μας τον απαιτούμενο χρόνο για να ξεκουραστεί και να προσαρμοστεί στην προπόνηση στη ζέστη.
 

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ιδέες για να γίνεις τουρίστας στην πόλη σου φέτος τον Δεκαπενταύγουστο

Πώς θα γίνεις τουρίστας στην Αθήνα αυτόν τον Δεκαπενταύγουστο.

O Bertolt Brecht και η απολυτότητα της ανθρώπινης βλακείας

Μια ελεγεία πάνω στην ανθρώπινη βλακεία, από τον σπουδαίο Γερμανό δραματουργό που απεβίωσε σαν σημερα το 1956.

O Walter Rohrl διαλέγει τις 5 καλύτερες ράλι Porsche

O θρύλος των αγώνων ράλι, Walter Rohrl, μας "πάει βόλτα" σε κακοτράχαλες διαδρομές με τις αγαπημένες του ράλι Porsche.

Γραφει TopGear

3 ασκήσεις για τους πλάγιους κοιλιακούς

Φτιάξε το τέλειο V στον κορμό σου, εστιάζοντας στους τρεις πλάγιους κοιλιακούς μυς: έσω λοξός, έξω λοξός και εγκάρσιος κοιλιακός.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Ιθάκη, πέρα από το μύθο

Το νησί του Ιονίου αποδεικνύει ότι είναι ωραίο το ταξίδι αλλά ακόμη ωραιότερος ο προορισμός.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Στο Ελληνικό ο ψηλότερος πράσινος ουρανοξύστης στη Μεσόγειο

Το Riviera Tower θα έχει ύψος 200 μέτρων, 50 ορόφους και 180 διαμερίσματα.