20 tips για να ανέβεις επίπεδο στη δουλειά

Οι μικρές λεπτομέρειες που χωρίζουν την επιτυχία από την αποτυχία.

Γράφει: Αργύρης Κούρσαλης 17 Ιουλίου 2019

Η καριέρα παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή σου. Έχεις αφιερώσει πολλά χρόνια σε σπουδές, έχεις δουλέψει σκληρά, έχεις αλλάξεις ξανά και ξανά δουλειά με σκοπό να βρεις την επαγγελματική Εδέμ. Κάτι όμως σου ξεφεύγει, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που νιώθεις εκτός τόπου και χρόνου, έχεις την αίσθηση ότι όλοι σε δείχνουν με το δάχτυλο, πιστεύεις ότι κάτι κάνεις τελείως λάθος. Σίγουρα δε νιώθεις σαν Λύκος της Wall Street αλλά περισσότερο σαν ένας φιλόδοξος εργαζόμενος που όμως του διαφεύγει η συνταγή της επιτυχίας.

Τι μπορείς να κάνεις για αυτό; Ακολουθούν 20 tips που θα σε βοηθήσουν να ανέβεις επίπεδο εργασιακά και σιγά σιγά να κατακτήσεις τη θέση που θες και νιώθεις ότι σου αξίζει.

Η λεπτή γραμμή ανάμεσα σε περηφάνια και κομπασμό

20 tips για να ανέβεις επίπεδο στη δουλειά

Θες να μοιραστείς μία επιτυχία σου. Απόλυτα λογικό. Φρόντισε όμως να το κάνεις σωστά και να αναφέρεις όλους όσους συμμετείχαν σε αυτή, αλλιώς εύκολα θα θεωρήσουν οι υπόλοιποι ότι κάνεις φιγούρα.

Κράτα το γραφείο σου καθαρό και τακτοποιημένο

Το χάος στον εργασιακό χώρο δεν είναι γοητευτικό και σίγουρα ένα γραφείο που θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο δεν προδιαθέτει κανέναν ευνοϊκά. Μπορεί να θεωρηθεί ως ανώριμη και αλαζονική στάση.

Η αργοπορία

Πολύ απλά μην το κάνεις ποτέ. Καταρχάς γιατί η συνέπεια είναι η αρχή για κάθε εμπιστοσύνη και δεύτερον, επειδή θα είσαι πάντα μπροστά από εκείνους που φτάνουν πάντα καθυστερημένοι.

Η αργοπορία στα meetings

Meeting

Αν το αργήσεις μερικά λεπτά στο ξεκίνημα της μέρας, τότε που όλοι είναι χαλαροί και πίνουν μερικές γουλιές καφέ μέχρι να αρχίσει η τρέλα της καθημερινότητας, είναι φάουλ τότε το να αργήσεις σε meeting είναι θανάσιμο αμάρτημα. Απλά σκέψου τη σκηνή: Μπαίνεις τελευταίος, ο προϊστάμενος σε κοιτά γεμάτος νεύρα κι όλα τα μάτια έχουν καρφωθεί απάνω σου.

Μη διστάζεις να κάνεις κοπλιμέντα

Η επιτυχία δεν είναι δεδομένη. Κάποιος έχει παλέψει για να γίνει πραγματικότητα. Καλό είναι να λες "μπράβο" όταν βλέπεις ότι κάποιος κάνει πραγματικά καλά τη δουλειά του. Σε αντίθετη περίπτωση θα δείχνεις μικρόψυχος και κομπλεξικός.

Η διαφορά ανάμεσα στις ερωτήσεις και τι πολλές ερωτήσεις

Υπάρχουν χαζές ερωτήσεις; Ναι, υπάρχουν. Φρόντιζε να κάνεις τις κατάλληλες ερωτήσεις στους κατάλληλους ανθρώπους κι όχι να ρωτάς σα να μην έχεις ιδέα για το τι σου γίνεται.

Μην παραπονιέσαι συχνά

παράπονα στο γραφείο

Αν οι συνάδελφοί σου σε αντιμετωπίζουν σαν το Τείχος των Δακρύων τότε κάτι κάνεις πολύ λάθος. Σε λίγο καιρό κανείς δε θα σου δίνει σημασία. Ακόμα κι όταν έχεις απόλυτο δίκιο.

Η προσωπική υγιεινή

Δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε περισσότερο. Το απαιτεί η κοινή λογική. Ή με πιο απλά λόγια, κανείς ποτέ δεν πήρε στα σοβαρά κάποιον που μυρίζει άσχημα.

Να δέχεσαι γενναία την κριτική

Τα λάθη είναι λάθη και κανένα "ναι, αλλά" δεν πρόκειται να τα διορθώσει. Είναι προτιμότερο να δέχεσαι ότι τα έκανες και να προχωράς μπροστά.

Τα νεύρα

Οι ενοχλητικοί συνάδελφοι μυρίζουν τα ευαίσθητα νεύρα από χιλιόμετρα μακριά σαν λύκοι και θα κάνουν ό,τι περνάς από το χέρι τους για να τα ερεθίσουν. Μην ξεσπάς, μην κάνεις εκρήξεις, μη δείχνεις τις αδυναμίες σου.

Τα βαρετά meetings

Νεύρα στο γραφείο

Ναι, πολύ συχνά τα meetings μοιάζουν με καταναγκαστικά έργα που δεν βγάζουν πουθενά. Το να μην προσέχεις όμως και να δείχνεις ότι δεν ενδιαφέρεσαι χτυπά πολύ άσχημα στο μάτι. Σαν μαθητής λυκείου που κοιτάζει έξω από το παράθυρο - όχι, δεν θεωρείται και πολύ επαγγελματικό αυτό.

H κακή διάθεση και η νύστα

Κακώς έχεις την αίσθηση ότι όλα λύνονται με άλλον έναν παγωμένο καφέ. Ο κακός ύπνος φέρνει νύστα και κακή διάθεση και αυτές με τη σειρά τους κακή απόδοση στη δουλειά.

Μη θεωρείς τίποτα δεδομένο

Ακόμα κι όταν είσαι σίγουρος ότι κάτι που προτείνεις είναι απόλυτα σωστό, φρόντιζε να το εξηγείς αναλυτικά. Η λογική δεν είναι πάντα κοινή σε όλους τους ανθρώπους.

Μην βρίζεις

ατάκες στο γραφείο

Δεν είναι θέμα ταμπού, όταν όμως βρίζεις συνεχώς αποκαλύπτεις έναν χαρακτήρα που μοιάζει ανίκανος να διαχειριστεί καταστάσεις με ηρεμία. Και δεν το θες αυτό.

Μη διακόπτεις τους άλλους

Απαράβατος κανόνας που δεν πρέπει να παραβιάζεται ακόμα κι όταν νιώθεις ότι ακούς βλακείες. Άσε τους υπόλοιπους να ολοκληρώνουν την σκέψη τους. Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι να πέσουν στα μάτια των υπολοίπων ενώ ας είσαι εσύ εκείνος που διακόπτει συνέχεια εύκολα θα χάσεις το δίκιο σου.

Μην κάνεις φασαρία

Είτε πρόκειται για μουσική είτε για ποδοσφαιρική συζήτηση, τα νεύρα των υπολοίπων μπορούν να σπάσουν αν υπάρχει μία μόνιμη πηγή θορύβου που δεν τους αφήνει να δουλέψουν.

Τα προσωπικά τηλεφωνήματα στο γραφείο

Σε κάθε περίπτωση το να απασχολείσαι με προσωπικά ζητήματα την ώρα που δουλεύεις δε δείχνει επαγγελματισμό. Τώρα, αν αυτό συνοδεύεται και με δυνατές προσφωνήσεις του τύπου "έλα μωρό" και "τι θα παίξει το βράδυ", μην αναρωτηθείς γιατί οι άλλοι σε κοιτάζουν περίεργα.

Να είσαι gentleman

Megan Markle στο γραφείο

Στις περίεργες εποχές του #MeToo που ζούμε, πολλές φορές ακόμα και απολύτως φυσιολογικές συμπεριφορές μπορούν να ποινικοποιηθούν. Σίγουρα όμως για αυτό φταίνε κυρίως οι άντρες παγκοσμίως που πολύ συχνά συμπεριφέρονταν στα γουρούνια στον χώρο εργασίας και ένιωθαν περήφανοι για αυτό. Με άλλα λόγια: Μην είσαι γουρούνι, να είσαι gentleman.

Η συμφωνία στη διαφωνία

Πάντα θα υπάρχουν διαφωνίες και αρκετές φορές μπορεί να είναι εποικοδομητικές. Σε καμία περίπτωση πάντως δεν πρέπει να είσαι μονίμως αρνητικός σε όλα άλλωστε πάντα μπορείς να συμφωνήσεις ότι διαφωνείς.

Δείξε σεβασμό

Ο προϊστάμενος βρίσκεται στη θέση που βρίσκεται (μάλλον) λόγω εμπειρίας και ικανότητας. Ακόμα, όμως, κι αν δεν ισχύει αυτό το να μη δείχνεις τον απαιτούμενο σεβασμό στην ιεραρχία μόνο ως αλαζονεία μπορεί αν εκληφθεί. 

Από: Esquire NL

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Ταξίδια & Ξενοδοχεία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

7 συμπτώσεις και επιχειρηματικά λάθη που έγραψαν ιστορία

Τραφελαφικές καταστάσεις που διδάσκουν ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του επιχειρηματία είναι να μη φοβάται τα λάθη (του).

Η επιτυχία δεν είναι μόνο θέμα ικανοτήτων

Νέα έρευνα ρίχνει φως στον τρόπο που οι άνθρωποι υπερεκτιμούν τις δυνατότητές τους.