Γιατί ο σκύλος είναι ο καλύτερος προπονητής του ανθρώπου

Από τις ΗΠΑ έρχεται η τρελή μόδα προπόνησης: αύξηση αντοχής και σύσφιξη κοιλιακών παρέα με το σκυλί σου.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 19 Αυγούστου 2020

Το αγαπάς. Σε λατρεύει. Και, αφού το βγάζεις βόλτα καθημερινά, γιατί να μην εκμεταλλευθείς τις αρετές του; Το σκυλί σου μπορεί γίνει ο καλύτερος παρτενέρ σε μια προπόνηση που αφορά την καρδιά και τα πνευμόνια σου, αλλά και τα πόδια, τους γλουτούς ή τους κοιλιακούς σου. Η προπόνηση με ένα σκυλί γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στην Αμερική, με μια σειρά προγραμμάτων που στοχεύουν στο περπάτημα και το τρέξιμο με διαφορετικά επίπεδα ρυθμού και έντασης, παρέχοντας ένα διασκεδαστικό τρόπο γυμναστικής με πολλά οφέλη τόσο για τον εαυτό σου όσο και για το αγαπημένο σου σκυλί (που κάθεται όλη μέρα στον καναπέ όταν λείπεις στη δουλειά).

Γιατί ο σκύλος είναι ο καλύτερος προπονητής του ανθρώπου

Πώς θα προπονηθείς συντροφιά με το σκυλί σου

Πριν ξεκινήσεις, προμηθεύσου ένα λουρί σώματος με ιμάντες, που να εφαρμόζει καλά στο μέγεθος του σκυλιού σου και σύνδεσέ τον με τη μέση σου ώστε να διατηρείς τα χέρια σου ελεύθερα.

  • Ζέσταμα: Περπατήστε για δυο λεπτά, τρέξτε χαλαρά για άλλα δυο και επιχειρήστε μερικά άλματα επί ένα λεπτό.
  • Αν εσύ και το σκυλί σου είστε αρχάριοι, ξεκινήστε το πρόγραμμα με μισή ώρα γρήγορο περπάτημα, μειώνοντας ρυθμό σας ανά πέντε λεπτά. Εκτελέστε αυτήν την ακολουθία καθημερινά επί μια βδομάδα και συνεχίστε με τρέξιμο από κει και μετά, στην ίδια λογική: μισή ώρα, με μείωση του ρυθμού ανά πέντε λεπτά.

Οι ασκήσεις για δυνατά πόδια και επίπεδο στομάχι

Μετά το ημίωρο περπάτημα ή τρέξιμο, δοκιμάστε να ανεβείτε ένα λόφο σε ρυθμό βηματισμού με μακρείς διασκελισμούς, με σκοπό να πετύχεις ενδυνάμωση γλουτών, μηρών, τετρακέφαλων και γαστροκνημίων, την ίδια ώρα που το σκυλί σου θα χτίζει δυνατό καρδιοαναπνευστικό -ταυτόχρονα με σένα, φυσικά.

  • Προσπάθησε να μην πηγαίνεις γρηγορότερα από το σκυλί, αφήνοντας ένα-δυο λεπτά για ανάσες, ανεβαίνοντας την ανηφόρα με αργό βηματισμό.
  • Στην κορφή του λόφου, μείνετε για ξεκούραση δυο περίπου λεπτά και κατεβείτε προς τη βάση με ήπιο τέμπο (τα γόνατά σου δεν είναι φτιαγμένα για τρέξιμο στην κατηφόρα).
  • Επαναλάβετε για μισή ώρα.
  • Στο τέλος, θυμήσου να εκτελέσεις διατάσεις ποδιών. Πιθανώς το σκυλί σου να κάνει το ίδιο προσπαθώντας να σε μιμηθεί.
ΣΚΥΛΟΣ

Χτίσιμο κοιλιακών

Στη συνέχεια, πάρε θέση για ροκάνισμα (ξαπλωμένος με την πλάτη και τα πόδια λυγισμένα) και τοποθέτησε το σκυλί στην άκρη των ποδιών σου, ευθεία μπροστά σου, να σε κοιτά.

  • Βγάλε από το τσεπάκι σου μια λιχουδιά (κροκέτα, μπισκότο, σνακ) και σήκωσε τον κορμό σου ώστε να του τη βάλεις στο στόμα. Επιστρέφεις και εκτελείς ένα ακόμη sit-up χωρίς λιχουδιά. Επαναλαμβάνεις 10 έως 12 φορές.  
  • Σηκώνεσαι σε όρθια στάση με το σκυλί δίπλα σου, σφίγγεις την κοιλιά και εκτελείς το βηματισμό του εύζωνα: Σηκώνεις το δεξί γόνατο όσο ψηλότερα προς το στήθος και κατεβάζεις με μακριά προβολή του ποδιού. Αλλάζεις γόνατο (και προβολή ποδιού) και επαναλαμβάνεις για 100 μέτρα.
  • Αν ο πιστός σου σύντροφος παραμείνει ήρεμος κατά τη διάρκεια αυτής της άσκησης, αντάμειψέ τον με μια ακόμη λιχουδιά.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Τεχνολογία