Έχουν χιούμορ οι Έλληνες; Αυτές είναι οι πιο αστείες χώρες στον κόσμο

Μια διεθνής επιστημονική έρευνα αποδεικνύει αυτό που υποψιαζόμασταν: οι Έλληνες όχι μόνο έχουν χιούμορ, αλλά ανήκουν στους πιο αστείους λαούς του κόσμου.

Απ' ό,τι φαίνεται, οι Έλληνες έχουν χιούμορ. Και όχι απλώς έχουν: σύμφωνα με νέα διεθνή μελέτη, είμαστε στην πεντάδα των πιο αστείων λαών του κόσμου.

Μπορεί να έχουμε μάθει να γκρινιάζουμε, να αυτοσαρκαζόμαστε και να ρίχνουμε ειρωνείες σαν να είναι δεύτερη φύση, αλλά τελικά αυτό μάλλον είναι που μας κάνει τόσο "αστείους".

Στις 5 πιο αστείες χώρες του κόσμου η Ελλάδα

Η μελέτη έγινε από την πλατφόρμα Remitly, σε συνεργασία με ψυχολόγους και ερευνητές. Πάνω από 6.000 άνθρωποι σε 30 χώρες απάντησαν σε ένα εργαλείο που λέγεται Humor Styles Questionnaire (HSQ). Δεν είναι απλώς ένα τεστ που μετράει πόσο γελάς, αλλά εξετάζει τι είδους χιούμορ έχεις: αυτοσαρκαστικό, επιθετικό, κοινωνικό, ειρωνικό, μαύρο, ή πιο "ευγενικό".

Στην κορυφή της λίστας, εντελώς αναπάντεχα, βρίσκεται η Τσεχία με 72.33/112. Το χιούμορ των Τσέχων χαρακτηρίζεται ως καυστικό και πολιτικοποιημένο — το είδος που δεν χαρίζεται σε κανέναν. Ακολουθούν η Πορτογαλία, η Ιρλανδία και το Βέλγιο, με στιλ πιο τρυφερό και συντροφικό. Στην πέμπτη θέση, ισοβαθμία: Χιλή και Ελλάδα, με 71.08 βαθμούς.

Αυτοσαρκασμός

Οι Έλληνες, λένε οι ερευνητές, διακρίνονται για τον αυτοσαρκασμό τους αλλά και για τη χρήση του χιούμορ ως κοινωνικού εργαλείου. Δηλαδή, δεν κάνουμε απλώς πλάκα — τη χρησιμοποιούμε για να συνδεθούμε, να ξεπεράσουμε τα δύσκολα, να "σπάσει ο πάγος". Και κάπως έτσι, αποδεικνύεται ότι δεν γελάμε απλώς πολύ. Γελάμε και με νόημα.

Έκπληξη; Η Μεγάλη Βρετανία, που για πολλούς ήταν φαβορί, βρέθηκε στη 18η θέση. Παρά το κλασικό βρετανικό χιούμορ που αγαπήσαμε από Monty Python και Mr. Bean, φαίνεται πως δεν συγκίνησε το παγκόσμιο δείγμα όσο φανταζόμασταν. Ακόμα πιο χαμηλά, οι ΗΠΑ: 29η θέση.

Η λίστα των πιο αστείων χωρών

  • 1) Τσεχία – 72.33
  • 2) Πορτογαλία – 71.42
  • 3) Ιρλανδία – 71.18
  • 4) Βέλγιο – 71.12
  • 5) Χιλή – 71.08 [ισοβαθμία]
  • 5) Ελλάδα – 71.08 [ισοβαθμία]

Το χιούμορ, βέβαια, είναι πολιτισμικό. Αυτό που θεωρείται ξεκαρδιστικό στη Ρώμη, μπορεί να είναι τελείως άβολο στο Τόκιο. Παρ’ όλα αυτά, οι ειδικοί συμφωνούν πως οι λαοί που έχουν χιούμορ καταφέρνουν να ανταπεξέρχονται καλύτερα στις δυσκολίες.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Τι κάνουν διαφορετικά οι διανοητικά δυνατοί άνθρωποι, σύμφωνα με την επιστήμη

Μερικοί άνθρωποι είναι "φτιαγμένοι" με τέτοιο τρόπο που στα μάτια μας δείχνουν -και είναι- πιο ανθεκτικοί, χωρίς να λυγίζουν. Αυτοί λοιπόν, έχουν συγκεκριμένες συνήθειες, λένε οι επιστήμονες. Τις παραθέτουμε εντός για να τους αναγνωρίζεις.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Το ρόφημα που σε ενυδατώνει καλύτερα από το νερό

Όταν κάνει ζέστη δεν είναι μόνο το νερό που σώζει. Οι επιστήμονες αποκάλυψαν ότι υπάρχει ένα καθημερινό ρόφημα που κρατάει το σώμα πιο ενυδατωμένο και για περισσότερο χρόνο.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Μαριγκόνα-Μαριπόζα: Όλοι εναντίον δύο γυναικών

Κάτι γίνεται λάθος, δεν μπορεί. Αν δείτε τα απαίσια σχόλια που γίνονται για τις δύο γυναίκες που απλά πήγαν να δουν το ματς της Εθνικής μας με την Ισπανία, απλά θα σαστίσετε.

Γραφει Γιαννης Τσακαλος

Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική

Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Αν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser

Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους

Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.