Η βασική εκπαίδευση για να χάσεις βάρος και να κάψεις λίπος

Αν οι δίαιτες που ακολουθείς αποδείχθηκαν σκάρτες, με την κατάλληλη προπόνηση στο γυμναστήριο θα δεις χειροπιαστά αποτελέσματα σε λιγότερο από μήνα.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 16 Ιανουαρίου 2019

Αν κάθε χρόνο τέτοια εποχή βάζεις τον ίδιο στόχο -να χάσεις βάρος- και δεν το πετυχαίνεις ξανά και ξανά ούτε λιμοκτονώντας, μάθε τι φταίει και, κυρίως, πώς θα το πετύχεις.

Μάθημα 1ο: Άκου τους επιστήμονες

Όποιο διαιτολόγο, γυμναστή και γιατρό ρωτήσεις θα σου πει ότι δεν θα μπορέσεις ποτέ να αδυνατίσεις αποτελεσματικά και υγιεινά αν δεν κατανοήσεις τα ιδανικά ποσοστά λίπους που πρέπει να έχει ο σωματότυπός σου ώστε να διατηρείται υγιής, λειτουργικός και ανθεκτικός ο οργανισμός σου. Κι αυτό θα σου γίνει γνωστό με μια λιπομέτρηση νέας γενιάς (Tanita), που εφαρμόζεται σε ιατρεία, ινστιτούτα αισθητικής ιατρικής, αθλητιατρικά κέντρα και γραφεία διατροφολόγων, όπου εκτός των άλλων θα διαπιστώσεις πόσο από αυτό το λίπος είναι σπλαχνικό και πόσο επιφανειακό. 
Με αυτές τις ενδείξεις ακολουθείς τον μπούσουλα που θα σε οδηγήσει στο να χάσεις βάρος με βάση το ύψος, τα κιλά σου, την "ποιότητα" λίπους και τις συνήθειές σου (ναι, δεν χρειάζεται να πεθαίνεις της πείνας πλέον).

ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ Ο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΄Ή Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΣΟΥ, ΔΕΝ ΧΑΝΕΙΣ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ

Σύμφωνα με όλα τα επιστημονικά δεδομένα, το λίπος που δεν καίγεται δεν φεύγει ποτέ από το σώμα σου. Και για να κάψεις όσο λίπος απαιτούν οι ενδείξεις της λιπομέτρησης, υπάρχει μόνο ένας τρόπος: η σωματική άσκηση.

Η βασική εκπαίδευση για να χάσεις βάρος και να κάψεις λίπος

Μάθημα 2ο: Άσκηση, αλλά ποια άσκηση;

Οι περισσότεροι άντρες που θέλουν να χάσουν λίπος πέφτουν με τα μούτρα στα μηχανήματα αερόβιας γυμναστικής, ωστόσο εξακολουθεί να υπάρχει άγνοια σχετικά με τα μεγαλύτερα οφέλη που αποκτούν συνδυάζοντας ασκήσεις δύναμης με μια ρουτίνα αερόβιας HIIT (εναλλαγή ταχύτερων με βραδύτερων ταχυτήτων χωρίς διάλειμμα ενδιάμεσα). Χίλιες φορές πιο αποτελεσματικός τρόπος, λένε οι έρευνες, από το να ξοδεύεις μια ώρα στο ελλειπτικό ή να πηγαίνεις για ένα τρέξιμο χωρίς τεχνική κατάρτιση -το ρίσκο τραυματισμού και στις δυο περιπτώσεις, τεράστιο.
Η προσθήκη συνεδριών δύναμης στο γυμναστήριο (δυο έως τεσσάρων μέσα στη βδομάδα) διεγείρει την παραγωγή αυξητικής ορμόνης, η οποία με τη σειρά της ενισχύει την αντοχή και τη διόγκωση των μυών επιταχύνοντας το μεταβολισμό και καίγοντας πολλαπλάσιες ποσότητες λίπους.

ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

Μάθημα 3ο: Θερμιδικό έλλειμμα

Δηλαδή, πρέπει να καις κάθε μέρα περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνεις. Αυτός ο θεμελιώδης κανόνας απώλειας κιλών έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα συγκριτικά με κάθε άλλη δίαιτα: αν θες να καταναλώνεις τεράστιες θερμίδες μέσω των αγαπημένων σου τροφών κάντο άφοβα και απολαυστικά. Αρκεί να έχεις κατά νου ότι άλλες τόσες θερμίδες (και λίγο περισσότερες) πρέπει να κάψεις με την άσκηση.

ΕΑΝ ΥΠΕΡΒΕΙΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑ 'Ή ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΘΕΡΜΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗ, ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΜΕΡΕΣ ΘΑ ΞΕΠΑΤΩΘΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Μάθημα 4ο:  Οι καθημερινές συνήθειες

Εδώ, οφείλεις να γνωρίσεις (και να διορθώσεις) ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν όλοι όσοι έχουν στόχο να χάσουν βάρος και δεν το επιτυγχάνουν: ο καθιστικός τρόπος εργασίας (και ζωής μετά το γραφείο), η υπερφαγία, οι ακανόνιστες ώρες φαγητού, το προσπέρασμα των σταθερών ημερών προπονήσεων -λόγω βαρεμάρας- και η επιμονή σου να χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο ακόμη και για να πας μέχρι τον διπλανό φούρνο, είναι αρνητικοί παράγοντες για τον στόχο σου. Με τέτοιο lifestyle, καμία δίαιτα ή προπονητικό πλάνο δεν είναι ικανά να σε βοηθήσουν.

Από: Esquire ES

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Τεχνολογία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Dramathon: Ο τέλειος μαραθώνιος για τους λάτρεις του σκωτσέζικου ουίσκι

Σε αυτόν τον αγώνα οι δρομείς τρέχουν δίπλα από φημισμένα αποστακτήρια. Το έπαθλο είναι ουίσκι.

Γιατί ο Chris Pratt εφαρμόζει την Βιβλική Δίαιτα

Ένα διατροφικό πλάνο 21 ημερών γεμάτο σπόρια, καρπούς, διαλογισμό, διάδρομο και προσευχή, που δείχνει να δουλεύει.