
Στην παράσταση του Έκτορα Λυγίζου θα γίνει "Το Σώσε"
Ο ηθοποιός - σκηνοθέτης επιστρέφει στη σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση με έναν ύμνο στο λάθος, ανεβάζοντας την κλασική βρετανική φάρσα του Michael Frayn.

Οι ηθοποιοί ξεχνούν τα λόγια τους, ο σκηνοθέτης ωρύεται, τα κοστούμια ξηλώνονται, οι πάντες και τα πάντα βρίσκονται στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή. Θέατρο μέσα στο θέατρο, φάρσα μέσα στη φάρσα, γκάφα πάνω στη γκάφα και στη σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος γίνεται "Το Σώσε".
Πέντε χρόνια μετά το Room Service, ο Έκτορας Λυγίζος επιστρέφει στη Στέγη, για να παρουσιάσει την κλασική βρετανική φάρσα του Michael Frayn, "Το Σώσε". Σκηνοθετεί και, ταυτόχρονα, παίζει το ρόλο του σκηνοθέτη που μας βάζει στα παρασκήνια ενός θεάτρου, καλώντας μας να αναρωτηθούμε: "Τι συμβαίνει τελικά όταν όλα πάνε στραβά;".

"Συγκεκριμένη απάντηση δεν έχω", αναφέρει ο ηθοποιός – σκηνοθέτης και συνεχίζει: "Όταν χάνουμε τον έλεγχο ανοίγει μία περιοχή όπου επειδή το μυαλό δεν μπορεί να τα ελέγξει όλα, έρχεται το σώμα να πάρει τις δικές του πρωτοβουλίες και να μας αποκαλύψει πλευρές του εαυτού μας που θα προτιμούσαμε να τις έχουμε καλά κρυμμένες. Η αποκάλυψη αυτή προκαλεί ανασφάλεια και η ανασφάλεια πυροδοτεί την επιθετικότητα, τον βασικό αμυντικό μηχανισμό του ανθρώπου".
Και τότε είναι που γίνεται "Το Σώσε";
Κατά μία έννοια, ναι, καθώς ερχόμαστε αντιμέτωποι με το χάος. Από την άλλη, σε μία χαώδη κατάσταση δεν ζούμε καθημερινά; Την οποία θέλουμε να πιστεύουμε ότι την ελέγχουμε και την κατανοούμε, δημιουργώντας μία ψευδαίσθηση τάξης.

Η Άννα Μάσχα, εκ των πρωταγωνιστών της παράστασης.
Απέναντι στο χάος, ποιοι ανθρώπινοι μηχανισμοί επιστρατεύονται;
Απελευθερώνονται σκοτεινά ένστικτα και αυτόματες συμπεριφορές άμυνας που είναι περασμένες από χιλιάδες χρόνια στον οργανισμό μας.
Ένστικτα και συμπεριφορές που ενυπάρχει στη φάρσα. Τι είναι αυτό που σε ιντριγκάρει στο συγκεκριμένο θεατρικό είδος;
Ο γρήγορος ρυθμός του. Μου ταιριάζει. Με βοηθάει να περάσω καλά τόσο κατά τη διάρκεια των προβών της παράστασης, όσο και στην παράσταση αυτή καθ' αυτή. Το να διασκεδάζω ενώ δουλεύω είναι κάτι που έχει μεγάλη σημασία για μένα.
Κινείσαι και στην καθημερινότητά σου σε γρήγορους ρυθμούς;
Είμαι νευρικός άνθρωπος, ωστόσο περνάω και μακρές περιόδους ηρεμίας. Το να ανεβάζω έργα σαν "Το Σώσε"είναι η εκτόνωσή μου.
Πώς προέκυψε το ανέβασμα του "Σώσε";
Ήταν ένα από τα έργα που πάντα σκεφτόμουν να κάνω. Όλη αυτή η μελέτη του πανικού επί σκηνής και το πώς μία ομάδα μπορεί να λειτουργήσει μέσα σε μία τέτοια συνθήκη μού άρεσε πολύ ως ιδέα.

Η Έμιλυ Κολιανδρή, εκ των πρωταγωνιστών της παράστασης.
Ποια είναι η υπόθεση;
Παρακολουθούμε ένα θίασο που ανεβάζει μία φάρσα με παρεξηγήσεις και ερωτικά ζευγαρώματα. Η ιδιοτυπία του έργου είναι ότι μας βάζει τόσο μέσα στις πρόβες των ηθοποιών, όσο και στα παρασκήνια, αλλά και στην παράσταση. Βλέπουμε δηλαδή το ίδιο κομμάτι τρεις φορές υπό διαφορετική συνθήκη.
Εκτός από το ρόλο του σκηνοθέτη, έχεις και το ρόλο του ηθοποιού, υποδυόμενος τον σκηνοθέτη της παράστασης; Πώς είναι να παίζεις ουσιαστικά τον εαυτό σου;
Καθόλου άβολο. Μάλλον, διασκεδαστικό. Εξάλλου, είτε παίζω το σκηνοθέτη, είτε όχι, ο ρόλος για τον ηθοποιό χτίζεται πάντα πάνω στα δικά του υλικά και αποτελεί μία τραβηγμένη εκδοχή του εαυτού του που προκύπτει από τις συνθήκες και περιστάσεις του έργου.

Το δικό σας έργο το περιγράφεται ως "έναν ύμνο στο λάθος". Να τα αγαπάμε τα λάθη μας;
Καλώς ή κακώς, η γνώση έρχεται μέσα από τον πόνο. Κάνεις ένα λάθος, κάτι σου στοιχίζει, είτε σωματικά, είτε ψυχικά, και αναγκαστικά πρέπει να αναζητήσεις έναν άλλο δρόμο, που δεν ξέρεις πού μπορεί να σε βγάλει. Σίγουρα όμως θα σε βοηθήσει να πας μπροστά.
Τώρα, το να βλέπεις σαν θεατής άλλους να πέφτουν στο ένα λάθος μετά το άλλο χωρίς να γνωρίζεις που μπορεί όλη αυτή η αλληλουχία σφαλμάτων να τους οδηγήσει έχει κάτι το ηδονοβλεπτικό. Αυτό που στη ζωή σου παλεύεις να αποφύγεις πάση θυσία, εδώ απενοχοποιημένα συμβαίνει μπροστά σου και εσύ απλά παρακολουθείς πώς ο καθένας προσπαθεί να διορθώσει την κατάσταση.
Και μετά "Το Σώσε", τι;
"Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας" του William Shakespeare, σε σκηνοθεσία δική μου που θα κάνει πρεμιέρα τον Μάιο του 2019 στο Θέατρο Νέου Κόσμου. Επίσης, είμαι στη φάση που γράφω ένα σενάριο για τη νέα μου ταινία και σε λίγους μήνες θα μπούμε στο στάδιο της παραγωγής.

Ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, εκ των πρωταγωνιστών της παράστασης.
Μετάφραση, Διασκευή & Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος
Σκηνικό: Κλειώ Μπομπότη
Κοστούμια: Άλκηστη Μάμαλη
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Συνεργασία στην κίνηση – σωματική προετοιμασία: Χαρά Κότσαλη
Σχεδιασμός μακιγιάζ και μαλλιών: Ιωάννα Λυγίζου
Σχεδιασμός Ήχου: Brian Coon
Βοηθός Σκηνοθέτη: Εύα Βλασσοπούλου
Βοηθός Σκηνογράφου: Ελένη Αηδόνη
Βοηθός ενδυματολόγου: Αλεξάνδρα Γιαννακανδροπούλου
Κατασκευή Σκηνικού: Παναγιώτης Λαζαρίδης
Κατασκευή γυναικείων κοστουμιών: Ελένη Κομνηνού
Κατασκευή ανδρικών κοστουμιών: Γιώργος Παρλιάρος
Διεύθυνση Παραγωγής: Ηλέκτρα Αρζιμάνογλου
Εκτέλεση Παραγωγής: Grasshopper
Παραγωγή: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μιχάλης Κίμωνας, Γιάννης Κλίνης, Σοφία Κόκκαλη, Έμιλυ Κολιανδρή, Έκτορας Λυγίζος, Άννα Μάσχα, Άρης Μπαλής, Αρετή Σεϊνταρίδου
Info: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση - Κεντρική Σκηνή: Λεωφόρος Συγγρού 107, Αθήνα. Από 10 έως 27 Οκτωβρίου 2018 (εκτός Δευτέρας-Τρίτης). Στις 20:30. Τα Σαββατοκύριακα 13-14, 20-21 και το Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2018 με αγγλικούς υπέρτιτλους.
Εισιτήρια: 210 900 5 800. Κανονικό: 7, 8, 12, 18, 22 € Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 7, 10, 14, 18 € Παρέα 10+ άτομα: 6, 9, 13, 16 € Κάτοικος Γειτονιάς: 7 € Ανεργίας, ΑμεΑ: 5 € | Συνοδός ΑμεΑ: 7, 10 € Ομαδικές κρατήσεις στο groupsales@sgt.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Ποια είναι η superhero ταινία που προκαλεί μαζικές αποχωρήσεις θεατών από τα πρώτα λεπτά-Είναι τόσο χάλια;
Οι πρώτες προβολές ενός νέου remake προκαλούν διχασμό στο κοινό. Η ακραία αισθητική του σοκάρει κάποιους, ενώ άλλοι το θεωρούν τολμηρή επιστροφή σε cult σινεμά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΠρώτο trailer για το 28 Years Later: The Bone Temple - Επιστρέφει ο Cillian Murphy
Το πρώτο trailer του 28 Years Later: The Bone Temple είναι εδώ. Ο Ralph Fiennes επιστρέφει σε μια ζοφερή μετα-αποκαλυπτική Αγγλία, ενώ ο Cillian Murphy κάνει μια πολυαναμενόμενη cameo εμφάνιση.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΣταματήστε ό,τι κάνετε: Οι Radiohead ανακοίνωσαν περιοδεία, την πρώτη μετά από 7 χρόνια αποχής
Να μας συγχωρήσει κύριος Yorke για την προπολεμική φωτογραφία, αλλά αυτός κι η παρέα του μας είχαν συνδέσει με Κάιρο από το 2018 και μετά, οπότε πάλι καλά να λένε. Αναμένουμε νέο υλικό τώρα που ξαναβγαίνουν στον δρόμο, για να δημοσιεύουμε αναλόγως.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΌσα γνωρίζουμε για το sequel του The Thursday Murder Club στο Netflix
Για εμάς, δε θα έπρεπε να είναι ταινία, αλλά σειρά. Όπως και να έχει, επειδή το Netflix αποφασίζει και όχι εμείς, τουλάχιστον ας μας εγγυηθεί κάποιος ότι στη συνέχεια της ταινίας, θα ξαναδούμε τον Lucifer....εεε τον Tom Ellis εννοούμε.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΜόλις ακούσαμε -και κολλήσαμε με- τα 2 ολοκαίνουργια τραγούδια των Spoon
Το καλοκαίρι υπήρξε πάρα πολύ παραγωγική περίοδος για τους Spoon, οι οποίοι, μετά το σοβαρό come back τους το 2022 έπειτα από 5 χρόνια δισκογραφικής αγρανάπαυσης, μοιάζουν ασταμάτητοι.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΟ Nicolas Cage υποδύεται τον Ιωσήφ στην ταινία ‘βιβλικού τρόμου’, The Carpenter's Son
Ο Nicolas Cage γίνεται Ιωσήφ και μας οδηγεί σε μια σκοτεινή ιστορία βιβλικού τρόμου. Το The Carpenter’s Son φέρνει την οικογένεια του Χριστού αντιμέτωπη με υπερφυσικές δυνάμεις.
Γραφει Παυλος Κρουστης