Στο Άμστερνταμ, κάθε χρόνο, χτυπά η καρδιά της τεχνολογίας
Τρεις ημέρες στο TNW 2019 για τον φετινό τελικό του Chivas Venture, του παγκόσμιου διαγωνισμού κοινωνικής επιχειρηματικότητας που επιβραβεύει επιχειρήσεις με θετικό κοινωνικό αντίκτυπο.
Ο καιρός είναι μουντός ενώ κάποιες σταγόνες βροχής έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους στην πλατεία Dam. Αυτό δεν πτοεί τους Ολλανδούς, ούτε όμως και τους χιλιάδες Άγγλους που έχουν κάνει το κοντινό ταξίδι από το Λονδίνο αφού το ίδιο βράδυ, η ομάδα που υποστηρίζουν, η Τότεναμ, δίνει τον υπέρ πάντων αγώνα απέναντι στον Άγιαξ με έπαθλο μία θέση στον τελικό της φετινής διοργάνωσης του Champions League. Εμείς δεν βρισκόμαστε στην πόλη για τον αγώνα αλλά για να παρακολουθήσουμε τον φετινό τελικό του Chivas Venture, του παγκόσμιου διαγωνισμού κοινωνικής επιχειρηματικότητας που επιβραβεύει επιχειρήσεις με θετικό κοινωνικό αντίκτυπο, στο TNW Conference.
Στην κεντρική πλατεία Dam -που βρίσκεται εκεί από 1270 και αποτελεί την ένωση από τα μέρη του ποταμού Amstel- με τα μεγάλα εμπορικά, το Βασιλικό Παλάτι και το Μουσείο Madame Tussauds, πλανόδιοι πουλούν αναμνηστικά, νέοι κάνουν τη βόλτα τους, κόσμος πάνω σε ποδήλατο επιστρέφει από τις δουλειές του. Κάπως έτσι πρέπει να είναι στο Άμστερνταμ, φαντάζομαι. Μπορεί να μην έχουν καθημερινά τόσους πολλούς μαζεμένους επισκέπτες για έναν σκοπό, ωστόσο μιλάμε για την πρωτεύουσα της Ολλανδίας, έναν από τους πλέον δημοφιλής ευρωπαϊκούς προορισμούς που προσελκύει κόσμο ανεξαρτήτου ηλικίας: Οι νέοι το επισκέπτονται για τη χαλαρή του φάση και τη διασκέδαση, οι μεγαλύτεροι για τα μουσεία και τα πάρκα.
Η ζωή και η κουλτούρα της πόλης χαρακτηρίζονται από την έννοια της ανοχής και της έντονης ποικιλομορφίας. Δεξιά κι αριστερά από την πλατεία Dam, στην καρδιά του ιστορικού κέντρου της πόλης, βρίσκονται, από τη χρυσή εποχή της Ολλανδίας, τα περίφημα κανάλια. Ένα "δαχτυλίδι" ομόκεντρων καναλιών κάνουν την πόλη να αποκαλείται "Βενετία του Βορρά".
Οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν την πόλη με τα πόδια, με το ποδήλατο ή με το τουριστικό βαρκάκι που γυρνά μες στα κανάλια, δίνοντας μία καλύτερη εικόνα των επικλινών κτιρίων που βρίσκονται περιμετρικά αυτών. Το Canal District αποτελεί μέρος της παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO αποτελώντας την πρώτη τεχνητή καναλική συνοικία του κόσμου. Δεν είναι όμως το μόνο διάσημο αξιοθέατο της πόλης.
Γιατί λίγο πιο δίπλα βρίσκεται η Red Light District, ή αλλιώς τα δικά τους "Κόκκινα Φανάρια". Εκεί γύρω από το κεντρικό κανάλι, οι βιτρίνες των εργατριών του σεξ τραβούν βλέμματα περαστικών και μη, τα παρακείμενα coffee shops και τα brown cafes είναι γεμάτα από τουρίστες - χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η γειτονιά δεν καθαρή, ασφαλής ή ιδανική για περίπατο. Επίσης στο κέντρο βρίσκεται η κρυψώνα της Άννας Φρανκ, το μέρος όπου έγραψε το πιο διάσημο ημερολόγιο του κόσμο κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Ένα μικρό σπίτι στα όρια της περιοχής Jordaan όπου έμενε μαζί με την οικογένειά της και κρυβόταν για δύο χρόνια από τους ναζί. Στο σπίτι θα δει ο επισκέπτης το πρωτότυπο ημερολόγιο.
Λίγο πιο βόρεια, στο λιμάνι της πόλης χτυπά η καρδιά της τεχνολογίας. Αυτός εξάλλου είναι ο λόγος της επίσκεψής μας. Το διήμερο 9-10/5 πραγματοποιήθηκε το 13ο TNW Conference, το φεστιβάλ που συνδέει διεθνή media, στελέχη τεχνολογίας, κορυφαίους επενδυτές και πολλά υποσχόμενες start-ups σε ένα διήμερο επιχειρηματικότητας και ανταλλαγής γνώσεων – συνοδευόμενο από υψηλές προδιαγραφές παραγωγής σε σχέση με οποιαδήποτε άλλο tech event στον πλανήτη.
Φτάνουμε στον βιομηχανικό χώρο του NDSM μέσω θαλάσσης και αντιλαμβανόμαστε το Άμστερνταμ σε πλήρη ομορφιά μεταξύ ήλιου και βροχής, κίνησης και χρωματιστών καναλιών. Το φεστιβάλ είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Το TNW (TheNextWeb) έχει εξελιχθεί από μία εκδήλωση που αφορούσε αυστηρά tech freaks, σε ένα από τα κορυφαία τεχνολογικά δρώμενα που φέρνει κοντά 18.000 συμμετέχοντες και 7.000 εταιρίες από όλο τον κόσμο.
Σε πιο απλά λόγια θα μπορούσαμε να πούμε ότι το TNW είναι για τους start-uppers και την τεχνολογία ότι το φεστιβάλ των Καννών για τον κινηματογράφο ή το Coachella για τους μουσικόφιλους. Για δύο μέρες ο χώρος του NDSM, στην προκυμαία της πόλης, είναι γεμάτος από κόσμο που έχει έρθει από κάθε μέρος του κόσμου για να συμμετάσχει σε workshops, να παρακολουθήσει ομιλίες και να δει από κοντά τα events και ό,τι άλλο φοβερό συμβαίνει δίπλα στους υπόλοιπους tech experts.
Η διοργάνωση είναι γεμάτη με νεαρό και ωραίο κόσμο που γεμίζεις τις αίθουσες στις ομιλίες και στα διαλείμματα, περιχαρής που έχει ήλιο αράζει και τον απολαμβάνει στην προκυμαία δίπλα στη θάλασσα. Κάπου εκεί τριγυρνά ο Hodor του Game of Thrones καλεσμένος της start-up eToro. Δεν δείχνει κουρασμένος παρόλο που όσοι τον αναγνωρίζουν από τη διασημότερη τηλεοπτική σειρά ζητούν να φωτογραφηθούν μαζί του. Πιο δίπλα, κάποιοι παρακολουθούν συναυλίες, άλλοι κλείνουν τα ραντεβού τους με υποψήφιους επενδυτές, όλοι, όμως φορούν ένα καρτελάκι που γράφει το όνομα τους.
Κάθε χρόνο παρουσιάζονται οι tech τάσεις της επόμενης χρονιάς. Έτσι, δεν είναι παράλογο που νέες startups από όλο τον κόσμο ευελπιστούν να βρουν χρηματοδότη, οι περισσότεροι, δηλαδή, έχουν κι αυτό στο πίσω μέρος του μυαλού τους κλείνοντας εισιτήριο για το φεστιβάλ. Ωστόσο, υπάρχουν πάρα πολλά άλλα πράγματα να απολαύσει ο επισκέπτης πέρα από τα αμιγώς τεχνολογικά. Παρακολούθησα την καθ' όλα εμπνευστική ομιλία για την επιτυχία από τον μυθικό Guy Kawasaki, του marketeer που ήταν υπεύθυνος στην Apple το 1984 για την προώθηση του θρυλικού Macidosh. Πρόκειται για έναν από τους πλέον εικονικούς καινοτόμους των τελευταίων χρόνων που μίλησε σε μία κατάμεστη αίθουσα λέγοντας ότι ο απόλυτος στόχος ενός καινοτόμου είναι η δημιουργία ενός μοναδικού και χρήσιμου προϊόντος.
Το Chivas σε κάθε TNW έχει το δικό του stage όπου εκεί πραγματοποιείται ο τελικός Chivas Venture. Το Chivas Venture είναι ο παγκόσμιος διαγωνισμός κοινωνικής επιχειρηματικότητας και βραβεύει επιχειρήσεις με θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία, προσφέροντας κάθε χρόνο συνολικά 1 εκ. ευρώ σε κοινωνικούς επιχειρηματίες που συνδυάζουν το κέρδος με το καλό για το κοινωνικό σύνολο. Από το 2014, μάλιστα, έχει διαμοιράσει συνολικά $4εκ. σε κοινωνικούς επιχειρηματίες από όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους και Έλληνες. Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, έχουν επηρεαστεί θετικά περισσότερες από 2 εκατομμύρια ζωές, σε 50 χώρες, στις 6 ηπείρους και έχουν γίνει σημαντικές θετικές αλλαγές στον πλανήτη: προσφορά 34 εκατ. τόνων ασφαλούς πόσιμου νερού, ανακύκλωση 1.300 τόνων αποβλήτων και υποστήριξη σε 2.500 αγροτικές οικογένειες καταπολεμώντας τη φτώχεια.
Στον φετινό τελικό την χώρα μας εκπροσώπησε η εταιρεία Ingredio. Τι είναι η Ingredio; Όπως μας είπε η ιδρύτρια της εταιρείας Ζωή Κούρνια, είναι "ένα startup για την ενημέρωση του καταναλωτή για να είναι πιο ασφαλής με τα προϊόντα που φέρνει στο σπίτι του".
Η Ingredio βγήκε 9η στην παγκόσμια online ψηφοφορία και συγκέντρωσε $5.000 χρηματοδότησης κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου τελικού, ενώ απέκτησε ιδιαίτερα σημαντική δημοσιότητα και θετική ανταπόκριση που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησής της.

Η ιδρύτριά της Ingredio, Ζωή Κούρνια, αφού παρουσίασε την επιχείρησή της στη διεθνή κριτική επιτροπή, δήλωσε: "Το γεγονός ότι φέτος εκπροσωπήσαμε εμείς την Ελλάδα στον παγκόσμιο τελικό του Chivas Venture είναι για εμάς πολύ σημαντική αναγνώριση και τιμή. Μέσα από τον διαγωνισμό, είχαμε τη δυνατότητα να προβάλλουμε ακόμα περισσότερο το στόχο μας που είναι ένας καλύτερος κόσμος χωρίς επικίνδυνες χημικές ουσίες σε τρόφιμα και καλλυντικά που καταναλώνουμε καθημερινά".

Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε η εταιρεία Xilinat από το Μεξικό που μετατρέπει τα γεωργικά απόβλητα σε υποκατάστατο ζάχαρης, με στόχο την αποφυγή της καύσης των αποβλήτων και την καταπολέμηση της παχυσαρκίας και του διαβήτη. Το βραβείο χρηματοδότησης των $310.000 απένειμε η star των Avengers και επιχειρηματίας με εκτενή φιλανθρωπική δράση, Zoe Saldana, η οποία αναφερόμενη στη συλλογική μας ευθύνη προς έναν καλύτερο κόσμο, δήλωσε: "Είμαστε όλοι υπεύθυνοι για το μέλλον του πλανήτη μας, αλλά και της κοινωνίας μας. Αντίστοιχα, οι μεγάλες εταιρίες οφείλουν να ενισχύουν τέτοιες δράσεις. Είμαι εντυπωσιασμένη από αυτό που κάνει το Chivas, επενδύοντας σε αξιόλογους επιχειρηματίες που δημιουργούν εταιρίες για έναν κόσμο καλύτερο για όλους".
Ο παγκόσμιος τελικός του Chivas Venture πραγματοποιήθηκε μόλις έναν μήνα αφού η Pernod Ricard δημοσίευσε το πρόγραμμά της για το 2030, ένα φιλόδοξο πρόγραμμα δράσεων που εντάσσονται στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και που αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος, την αξία στον άνθρωπο, την κυκλική οικονομία και την υπεύθυνη δράση, αξίες που ενστερνίζονται και όλοι οι φιναλίστ του διαγωνισμού.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Ξεκίνησε η διάθεση των εισιτηρίων για το live των Offspring στο Release Athens 2026
Η πώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε σήμερα στις 12:00 και καλό είναι να μην καθυστερείς αν ενδιαφέρεσαι για την εμφάνισή τους με τους Bad Religion διότι ήδη φλερτάρουν με το sold out.
COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD: Το χριστουγεννιάτικο κανάλι-θεσμός της COSMOTE TV επιστρέφει με πάνω από 130 ταινίες για όλη την οικογένεια
Το προσωρινό κανάλι COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD φέρνει περισσότερες από 130 ταινίες, 25 πρεμιέρες και συνεχή χριστουγεννιάτικη δράση από 5/12 έως 7/1. Το απόλυτο εορταστικό τηλεοπτικό πρόγραμμα.
Η 5η σεζόν του Stranger Things σπάει όλα τα ρεκόρ στο Netflix
Η πέμπτη σεζόν του Stranger Things σημειώνει τη μεγαλύτερη αγγλόφωνη πρεμιέρα στην ιστορία του Netflix και συνεχίζει δυναμικά. Πώς τα νέα επεισόδια κυριαρχούν στα global charts.
Ποιο τραγούδι του Prince βασίζεται σε αληθινό έγκλημα
Μια πιο προσωπική ματιά στον Prince και την εποχή του Controversy: πώς προσέγγισε τη μουσική, τι τον έκανε ξεχωριστό και γιατί εξακολουθεί να μας απασχολεί μέχρι σήμερα.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΤο κόλπο που έκανε ο James Cameron στον "Τιτανικό"-γλίτωσε πολλά εκατομμύρια
Ο James Cameron αποκάλυψε την απλή και έξυπνη τεχνική που χρησιμοποίησε για να εξοικονομήσει χρήματα στα γυρίσματα του Titanic. Ένα απροσδόκητο trick πίσω από μια ιστορική υπερπαραγωγή.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΣτην ταινία Blair Witch Project είδαμε τη μάγισσα, αλλά δεν το κατάλαβε κανείς
Μια θεωρία για το Blair Witch Project υποστηρίζει ότι τελικά είδαμε τη μάγισσα κανονικά στην ταινία, απλώς κανείς δεν το πρόσεξε. Και όλα οδηγούν σε μια πολύ συγκεκριμένη σκηνή, που απαιτεί παρατηρητικότητα.
Γραφει Παυλος Κρουστης