Οι αφίσες του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου θα γίνουν συλλεκτικές

Μιλήσαμε με τον Μιχάλη Γεωργίου, τον Δημήτρη Στεφανίδη και τον Γιάννη Βαρελά που κρύβονται πίσω από τη νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου.

Κάθε χρόνο, λίγο πριν από την έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, αλλά και κατά τη διάρκειά του, η οπτική του ταυτότητα, με τις παραδοσιακά συλλεκτικές αφίσες, αναλαμβάνει να επικοινωνήσει στο κοινό τη γενική του διάθεση, που φέτος είναι γεμάτη χρώμα, αισιοδοξία και φως. Υπεύθυνοι για το αποτέλεσμα που έγινε ήδη talk of the town είναι ο Μιχάλης Γεωργίου και ο Δημήτρης Στεφανίδης του δημιουργικού γραφείου G Design Studio και ο εικαστικός Γιάννης Βαρελάς. Μιλήσαμε με τους ίδιους για το τι σημαίνει το φεστιβάλ για εκείνους, τον τρόπο που συνεργάστηκαν, αλλά και τις αφίσες που αγαπούν.

Οι αφίσες του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου θα γίνουν συλλεκτικές Αλέξανδρος Ιωαννίδης
Ο Δημήτρης Στεφανίδης και ο Μιχάλης Γεωργίου του G Design Studio.

Οι μνήμες από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

Τι σημαίνει για εσάς το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και ποιες είναι οι πιο έντονες μνήμες που έχετε από τον θεσμό;

M.Γ. & Δ.Σ.: Για εμάς, είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της αθηναϊκής ζωής. Η πιο σημαντική γιορτή του πολιτισμού, που κάνει τα καλοκαιρινά βράδια στη ζεστή Αθήνα να δροσίζονται δημιουργικά. Μια μοναδική ευκαιρία για να έρθεις σε επαφή με την καλλιτεχνική σκηνή όλου του κόσμου.

Όλα αυτά τα χρόνια, έχουμε δει υπέροχες παραστάσεις, αυτό όμως που μας συγκινεί πολύ είναι η ενδιαφέρουσα μίξη του κλασικού με το νέο. Από την μυσταγωγία του Θεάτρου Νο και του Μιχαήλ Μαρμαρινού στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, μέχρι την εκρηκτικότητα του Martin Zimmermann στην Πειραιώς 260. Μια συνύπαρξη που δημιουργεί ζωηρές μνήμες.

Γ. Β.: Για μένα το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου είναι από τις πιο σημαντικές διεθνείς πολιτιστικές διοργανώσεις της χώρας, με πάρα πολύ πλούσια ιστορία. Προσωπικά έχω πολύ όμορφες μνήμες, από την παιδική μου ακόμα ηλικία, όταν πηγαίναμε με τους γονείς μου εκδρομή στην Επίδαυρο με αφορμή τις παραστάσεις εκεί. Θυμάμαι πάρα πολύ έντονα πως, παρότι ήταν καλοκαίρι, είχε πάντα πορτοκάλια.

> Διάβασε ακόμα: Τι θα θυμόμαστε από τον κόσμο της μόδας και της τέχνης για το 2021

ΑΦΙΣΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ & ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ G Design Studio x Jannis Varelas
Τα εσπεριδοειδή βρήκαν τη θέση τους σε μία από τις αφίσες του φεστιβάλ.

Η συνεργασία G Design Studio x Jannis Varelas

Μιχάλη και Δημήτρη, για το συγκεκριμένο project συνεργαστήκατε με τον εικαστικό Γιάννη Βαρελά. Τι είναι αυτό που αγαπήσατε περισσότερο στη δουλειά του μετά τη συνεργασία;

M.Γ. & Δ.Σ.: Τον Γιάννη τον γνωρίζουμε και τον εκτιμούμε σαν καλλιτέχνη πριν από τη συνεργασία. Το έργο του είναι σπουδαίο. Μας μαγνητίζει η χρωματική έκρηξη και μια ενήλικη παιδικότητα που διακρίνουμε σε αυτό. Η συνεργασία μας ήταν εξαιρετική και βασίστηκε στο ότι ο καθένας γνωρίζει τη δημιουργική θέση του.

Ο Γιάννης, κατανοεί πλήρως τη λογική της οπτικής επικοινωνίας ενός πολιτιστικού προϊόντος. Μας έδωσε μια σειρά εικαστικών, τα οποία λειτούργησαν ως σχεδιαστικά εργαλεία για να αναπτυχθεί μια ενιαία ταυτότητα σε πάρα πολλά επίπεδα. Μας εμπιστεύτηκε στο να τα χρησιμοποιήσουμε δημιουργικά, χωρίς περιορισμούς.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΕΛΑΣ Τάσος Γκαϊντατζής
Ο εικαστικός Γιάννης Βαρελάς.

Γιάννη, εσύ τι αγάπησες περισσότερο στη δουλειά του G Design Studio μετά τη συνεργασία;

Γ. Β.: Το G Design Studio είναι ένα εξαιρετικό δημιουργικό γραφείο. Αυτό που ήταν για μένα το σημαντικότερο σε αυτή τη συνεργασία μας ήταν ο συντονισμός, η αλληλοσυμπλήρωση και η συμφωνία επί του αισθητικού κώδικα, τον οποίο καταφέραμε να δημιουργήσουμε από κοινού, με έναν τρόπο θα έλεγα αβίαστο. 

> Διάβασε ακόμα: James Bidgood: Ρέκβιεμ στην camp αισθητική ενός ροζ νάρκισσου

Περί αφισών

Οι αφίσες των φεστιβάλ, πέρα από τη διαφημιστική τους λειτουργία, επιτελούν και μία άλλη που έχει να κάνει, μέσω της προϊδέασης, με τον εμπλουτισμό της παραστασιακής εμπειρίας των θεατών. Σε τι 'mood' θέλατε να βάλετε τους θεατές όταν δημιουργούσατε τις τρεις φετινές αφίσες;

M.Γ. & Δ.Σ.: Σε μια σχεδιαστική παράσταση με αρμονία. Με χρώμα, χαρά και φως. Η σύμπραξη δημιουργών με διαφορετικό αντικείμενο είναι μια διαδικασία διαρκούς συνομιλίας. Στο αποτέλεσμα, όμως, πρέπει να φαίνεται πως γεννήθηκαν μαζί. Ο σχεδιαστής και ο εικαστικός. Τα εικαστικά εμψυχώνονται και σε σύνθεση με την τυπογραφία αφηγούνται ιστορίες.

Δημιουργήσαμε μια ταυτότητα δυναμική που κινείται, αλλάζει και μεταμορφώνεται. Η τυπογραφία είναι ζωντανή, αγκαλιάζει και συνομιλεί με τα εικαστικά.

Γ. Β.: Η αφίσα για μένα, λειτουργεί σαν μια συμπύκνωση. Και όταν πρόκειται για ένα φεστιβάλ, η συμπύκνωση αυτή αφορά τη γενική ατμόσφαιρα που θέλεις να επικοινωνήσεις και όχι τα επιμέρους κομμάτια του. Φέτος αυτό που ήθελα να 'περάσω' ήταν μια ευχάριστη διάθεση, χρωματιστή. Ήθελα οι εικόνες αυτές να δημιουργούν την αίσθηση του οικείου με έναν τρόπο, όχι τόσο σε επίπεδο αφηγήματος, άλλα σε επίπεδο εσωτερικό. Δηλαδή, ήθελα να προσκαλέσω τους ανθρώπους να συμμετέχουν σε  μια συλλογική εμπειρία και να μοιραστούν αυτά που έχουν κοινά μεταξύ τους.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ Ιωάννα Χατζηανδρέου
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου, κατά την παρουσίαση του προγράμματος του 2022 και της οπτικής ταυτότητας του φεστιβάλ.

Ας μιλήσουμε και για το φαινόμενο της 'παράνομης ιδιοποίησης' αφισών. Το να αποκολλώνται από τους τοίχους, τις κολόνες ή τις βιτρίνες των καφέ, για να κοσμήσουν το διαμέρισμα αυτού/ής/@ που 'κάτι είδε' σε αυτές και τις 'κατέβασε'. Εσείς, έχετε 'κλέψει' ποτέ αφίσα και αν ναι τι απεικόνιζε;

M.Γ. & Δ.Σ.: Η αποκόλληση μιας αφίσας για να γίνει μέρος της ζωής ενός θαυμαστή/τριας μας κάνει περήφανους. Σημαίνει πως πέτυχε σε έναν βαθμό τον σκοπό της. Οι αφίσες, ως σχεδιαστική εφαρμογή, είναι αντικείμενα συλλογής. Όλοι έχουν στους τοίχους των σπιτιών τους τουλάχιστον μία αφίσα. Κινηματογραφική, κοινωνική, θεατρική, τέχνης, μουσικής. Όταν η σύνθεση είναι επιτυχημένη, συμπυκνώνοντας σχεδιαστικά σε μικρή διάσταση όλο το μήνυμα, δεν μπορεί παρά να αποτελέσει κομμάτι της καθημερινότητάς μας.

Η αλήθεια είναι πως δεν έχουμε 'κλέψει' ποτέ αφίσα, αγοράζουμε όμως πολύ συχνά αφίσες που μας φέρνουν κοντά κάθε μέρα σε κάτι που αγαπήσαμε.

Γ. Β.: Εννοείται πως έχω κλέψει πάρα πολλές αφίσες από δημόσιους άλλα και ιδιωτικούς χώρους. Θυμάμαι κάποτε, όταν ήμουν αρκετά μικρός, πήγαινα και έκλεβα τις αφίσες από τα θερινά σινεμά της Αιδηψού και κάπου έχω ακόμα μία μεγάλη αφίσα της ταινίας Ο Δράκος Εναντίον της Μαφίας.

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Ξεκίνησε η διάθεση των εισιτηρίων για το live των Offspring στο Release Athens 2026

Η πώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε σήμερα στις 12:00 και καλό είναι να μην καθυστερείς αν ενδιαφέρεσαι για την εμφάνισή τους με τους Bad Religion διότι ήδη φλερτάρουν με το sold out.

COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD: Το χριστουγεννιάτικο κανάλι-θεσμός της COSMOTE TV επιστρέφει με πάνω από 130 ταινίες για όλη την οικογένεια

Το προσωρινό κανάλι COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD φέρνει περισσότερες από 130 ταινίες, 25 πρεμιέρες και συνεχή χριστουγεννιάτικη δράση από 5/12 έως 7/1. Το απόλυτο εορταστικό τηλεοπτικό πρόγραμμα.

Η 5η σεζόν του Stranger Things σπάει όλα τα ρεκόρ στο Netflix

Η πέμπτη σεζόν του Stranger Things σημειώνει τη μεγαλύτερη αγγλόφωνη πρεμιέρα στην ιστορία του Netflix και συνεχίζει δυναμικά. Πώς τα νέα επεισόδια κυριαρχούν στα global charts.

Ποιο τραγούδι του Prince βασίζεται σε αληθινό έγκλημα

Μια πιο προσωπική ματιά στον Prince και την εποχή του Controversy: πώς προσέγγισε τη μουσική, τι τον έκανε ξεχωριστό και γιατί εξακολουθεί να μας απασχολεί μέχρι σήμερα.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Το κόλπο που έκανε ο James Cameron στον "Τιτανικό"-γλίτωσε πολλά εκατομμύρια

Ο James Cameron αποκάλυψε την απλή και έξυπνη τεχνική που χρησιμοποίησε για να εξοικονομήσει χρήματα στα γυρίσματα του Titanic. Ένα απροσδόκητο trick πίσω από μια ιστορική υπερπαραγωγή.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Στην ταινία Blair Witch Project είδαμε τη μάγισσα, αλλά δεν το κατάλαβε κανείς

Μια θεωρία για το Blair Witch Project υποστηρίζει ότι τελικά είδαμε τη μάγισσα κανονικά στην ταινία, απλώς κανείς δεν το πρόσεξε. Και όλα οδηγούν σε μια πολύ συγκεκριμένη σκηνή, που απαιτεί παρατηρητικότητα.

Γραφει Παυλος Κρουστης