Πώς θα μπορούσε να είναι το εφηβικό θέατρο σήμερα

Την απάντηση θα προσπαθήσει να δώσει η εφηβική διαδραστική εγκατάσταση/περφόρμανς "Bubble Jam" σε σκηνοθεσία του Daniel Wetzel των Rimini Protokoll στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Γράφει: Esquire Editors 09 Ιανουαρίου 2019

Ποιος βρίσκεται στην άλλη άκρη του Internet και τι διαδραματίζεται όταν επικοινωνούμε μαζί του online;" Θέτοντας αυτήν την ερώτηση, ο Daniel Wetzel, ιδρυτικό μέλος της διεθνώς καταξιωμένης ομάδας Rimini Protokoll, στήνει μια διαδραστική εγκατάσταση για τους συνομηλίκους του YouTube, για εκείνους που χρησιμοποιούν το Messenger, το Viber και το WhatsApp, για την πρώτη γενιά ιθαγενών του διαδικτύου. 

Όπως συμβαίνει συνήθως στο θέατρο, συναντιόμαστε όλοι στον ίδιο χώρο. Η σκηνή, όμως, εδώ έχει μετατραπεί σε κώδικα. Το "Bubble Jam”, διαδραστικό παιχνίδι και πείραμα με τον εαυτό μας, μας καλεί να λειτουργήσουμε ως μέλη ενός cloud που αναζητά τα όριά του. Πώς λαμβάνονται οι κοινές αποφάσεις; Τι συμβαίνει όταν οι αλγόριθμοι μπαίνουν στη μέση; Ποιοι ή τι, τέλος πάντως, είναι εκείνα στα οποία κάνουμε "like” και "follow”; Ποιοι, τελικά, είμαστε όλοι εμείς και τι ακριβώς κάνουμε εδώ πέρα;

Γνωρίζουμε λίγο καλύτερα τον Ντάνιελ Βέτσελ

  • Γνώριμος στο κοινό της Στέγης από προηγούμενες συνεργασίες του, ο Ντάνιελ Βέτσελ (γενν. 1969) είναι ιδρυτικό μέλος της πρωτοποριακής ευρωπαϊκής ομάδας Rimini Protokoll (2002), η οποία συχνά δημιουργεί ρηξικέλευθα πρότζεκτ όχι με ηθοποιούς, αλλά με "ειδικούς" επί του εκάστοτε θέματος.
  • Είναι η τέταρτη φορά που οι Rimini Protokoll συνεργάζονται με τη Στέγη, παρουσιάζοντας δουλειά τους στην Αθήνα. 
  • Η αμέσως προηγούμενη δουλειά του Ντάνιελ Βέτσελ στη Στέγη ήταν το "Evros Walk Water 1 & 2”, μια εγκατάσταση βασισμένη στις αφηγήσεις και τους αυτοσχεδιασμούς ασυνόδευτων ανήλικων μεταναστών, όπου το κοινό συμμετείχε ενεργά: λαμβάνοντας οδηγίες από ακουστικά, επανεκτελούσε το μουσικό έργο "Water Walk” του John Cage. 
  • Ο Ντάνιελ Βέτσελ συμμετείχε επίσης στο "X Apartments Athens" (2015), την περιπατητική site-specific περφόρμανς που δόθηκε εκτός Στέγης, σε διαμερίσματα και σπίτια στο κέντρο της Αθήνας, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 2. Παρουσίασε το έργο "Οδός Λήθης 7", στο οποίο δύο δίδυμες αδερφές έπαιζαν πιάνο στο ημιτελές διαμέρισμά τους που δεν κατάφεραν ποτέ να κατοικήσουν. 
  • Στις παραστάσεις που έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα, οι Rimini Protokoll έχουν κατά καιρούς ανεβάσει στη σκηνή τους εξής "ειδικούς": Ξεναγούς και φύλακες ελληνικών αρχαιολογικών χώρων ("Hot spots ή Ήμουν εδώ", θέατρο Θησείον, 2004)· Ινδούς τηλεφωνητές ("Calcutta in a box”, Bios, 2009)· απολυμένους μουεζίνηδες του Καΐρου ("Radio Muezin”, Πειραιώς 260, Φεστιβάλ Αθηνών 2009)· 103 οικοδόμους, ζωγράφους, αντιρρησίες συνείδησης, πολιτικούς και οικονομικούς πρόσφυγες, ακτιβιστές και δικηγόρους, που συνιστούν τους σύγχρονους "Προμηθείς" της Ελλάδας, εκτιθέμενους –εν είδει στατιστικού γραφήματος– στη σκηνή του Ηρωδείου ("Ο Προμηθέας στην Αθήνα", Φεστιβάλ Αθηνών 2011)· 20 ανθρώπους που η ζωή τους διαμορφώνεται από το παγκόσμιο εμπόριο όπλων ("Situation Rooms”, Fast Forward Festival 1, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 2014)· ειδικούς στο διεθνές δίκαιο και τα ανθρώπινα δικαιώματα, έναν συντηρητή παλιών χειρογράφων, έναν εκ γενετής τυφλό μουσικό παραγωγό, έναν Ισραηλινό δικηγόρο και έναν Τούρκο hip-hop / metalcore καλλιτέχνη και εθνολόγο ("Adolf Hitler: Ο Αγών μου, τόμοι Ι & ΙΙ", Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 2016).
  • Και αυτή τη φορά, στη σκηνή θα βρίσκονται μόνο οι ίδιοι οι θεατές.

Σύλληψη και Σκηνοθεσία: Daniel Wetzel
Συγγραφή: Daniel Wetzel, Γιώργος Παναγιωτάκης, Νικόλας Χανακούλας
Χώρος: Διδώ Γκόγκου
Φωτισμοί: Guy Στεφάνου
Σχεδιασμός και υλοποίηση του συστήματος λογισμικού: Δημήτρης Τράκας (ViRA)
Γραφικά: Δημήτρης Τράκας, Ρένια Παπαθανασίου (ViRA)
Σχεδιασμός και προγραμματισμός ήχου: Λάμπρος Πηγούνης
Επεξεργασία κειμένου: Ανδρέας Γ. Ανδρέου, Κωστής Καπιδάκης
Συντονισμός έργου: Νίκος Βογιατζής
Εκπαιδευόμενη: Kristin Brechler
Βοηθός σχεδιασμού χώρου: Ηλιάνα Καλαδάμη
Βοηθός ηχητικού σχεδιασμού: Στέφανος Συμινελάκης
Σύμβουλος-ψυχολόγος: Φλωρεντία Μπακομήτρου
Διεύθυνση παραγωγής: Juliane Männel (Rimini Protokoll), Γιαλένα Κλειδαρά (Apparat Athen)
Τεχνική διεύθυνση (Rimini Protokoll): Martin Schwemin
 
Στον κώδικα: Ανδρέας Γ. Ανδρέου, Δημήτρης Τράκας
Στο πλήθος: Κωστής Καπιδάκης, Νικόλας Χανακούλας
 
Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη τις/τους: Barbara Ehnes, Sebastian Drews, Jean Peters, Zoi Wetzel, Δάφνη Αηδόνη, Μαίρη Βογιατζάκη, Δημήτρη Καλακίδη, Μαριλένα Κατρανίδου, Ελένη Κολοβού, Αριάννα Κοντοπάνου, Δημήτρη Λιανό, Αλεξάνδρα Μπουσίου, Αιμιλία Παναγιωτάκη, Βικτώρια Παναγιωτάκη, Ηλία Πανταζή, Μιχάλη Παπαντωνόπουλο, Νατάσα Τσιντικίδη, Μάρθα Φωκά
 
Παραγωγή: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και Rimini Apparat
Συμπαραγωγή: The Cultural Schoolbag Norway / DKS Asker (Asker municipality)
 
Στην παράσταση γίνεται χρήση τεχνολογίας και στοιχείων που έχουν αναπτυχθεί για το πρότζεκτ των Rimini Protokoll, "Dreaming Collectives. Tapping Sheep”, γραμμένο από τον Daniel Wetzel και την Ιωάννα Βαλσαμίδου.

Info: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση. 5ος όροφος - Εργαστήριο Εφηβικού Θεάτρου. Απογευματινές παραστάσεις για το κοινό: Σάββατο & Κυριακή | 19:00 & Πρωινές παραστάσεις για σχολεία: Πέμπτη & Παρασκευή | 11:00. Διάρκεια: 1 ώρα και 10 λεπτά

Για εφήβους 12+ μόνοι ή με τους γονείς/κηδεμόνες τους

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Culture

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρη Λάλο, τι σόι άνθρωποι είμαστε τελικά;

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης, αισίως μεταφραστής και ιδρυτής του Tempus Verum-Εν Αθήναις ανεβάζει τον "Άσχημο" του Marius Von Mayenburg.

O David Bowie και τα μαθήματα μίας πολύ σπουδαίας ζωής

O Starman άφηνε τον μάταιο τούτο κόσμο ακριβώς μία μέρα σαν κι αυτή, τρία χρόνια πριν. Αυτά είναι τα μαθήματα ζωής που έδωσε στο Esquire τον Μάρτη του 2004.