
Akram Khan, ο μετρ της κίνησης
Ο ιδιοφυής χορογράφος - χορευτής και η περίφημη ομάδα του, Akram Khan Company θα παρουσιάσουν την παράσταση "Portraits in Otherness", στο πλαίσιο του Summer Nostos Festival.

"Ο χορός είναι o τρόπος με τον οποίο επικοινωνώ -μία γλώσσα που ξεπερνά οποιαδήποτε εμπόδια και όρια, καθολικά κατανοητή ανεξαρτήτως εθνικότητας- και το σώμα το μέσο για να διερευνήσω και να εκφράσω το πώς αισθάνομαι", αναφέρει στο Esquire o Αkram Khan, λίγο πριν την πρεμιέρα της παράστασης "Portraits in Otherness", που θα δοθεί στις 27 Ιουνίου με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, στο πλαίσιο του Summer Nostos Festival, που διοργανώνεται και χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Για όσους δεν τον γνωρίζουν, ο Βρετανός με καταγωγή από το Μπαγκλαντές χορογράφος - χορευτής (γεννήθηκε το 1974 στο νότιο Λονδίνο) είναι μία από τις σημαντικότερες μορφές της σύγχρονης χορευτικής σκηνής, στην οποία δραστηριοποιείται με συνέπεια εδώ και 32 χρόνια. Μέσα από το προσωπικό του στυλ που παντρεύει την πολυπολιτισμικότητα με την προσωπική εμπειρία, την ακινησία με την κίνηση, την ινδική παράδοση με τον σύγχρονο χορό, ο 45χρονος έχει καταφέρει να χτίσει μία χορευτική γέφυρα από το Μπαγκλαντές ως το Λονδίνο. "Ο πατέρας μου ήθελε να ακολουθήσω τα χνάρια του και να αναλάβω την οικογενειακή επιχείρηση, το ινδικό εστιατόριο που διατηρούσε στην γειτονιά μας. Η μητέρα μου πάλι, είχε άλλα σχέδια για μένα. Ήμουν 3 ετών όταν άρχισα να χορεύω, ύστερα από παρότρυνσή της. Στα 7 μου, ξεκίνησα σε σχολή που δίδασκε kathak (παραδοσιακός χορός από τη βόρεια Ινδία) και να χορεύω σε ινδικά φεστιβάλ. Η εκπαίδευση μου στον σύγχρονο χορό ήρθε πολλά χρόνια αργότερα".
Η πρώτη του σόλο παράσταση ήταν το DESH ((2011), εμπνευσμένο από τη σχέση του με τον πατέρα του. "Ήταν ένας προβληματισμός μου γύρω από την κληρονομιά και την ταυτότητά μου, καθώς μεγάλωσα μεν στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατάγομαι δε από την Ινδία, και το πολιτιστικό χάσμα μεταξύ εμού και της γενιάς των γονιών μου".
Εκείνη ωστόσο που ξεχωρίζει ως την πιο προσωπική δουλειά του είναι το τελευταίο σόλο του ως χορευτής: το XENOS -από την ελληνική λέξη "ξένος"-, που παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα στη χώρα μας και συγκεκριμένα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση τον Φεβρουάριο του 2008. Μαζί με τους συνεργάτες του άντλησαν υλικό από τα γεγονότα του 20ού αιώνα, φέρνοντας στην επιφάνεια τις εμπειρίες των αποικιακών στρατευμάτων στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τότε είχε αναφέρει χαρακτηριστικά: "Θα διερευνήσω συγκεκριμένα ερωτήματα με τα οποία έρχομαι καθημερινά αντιμέτωπος ολοένα και περισσότερο, σαν μια σκιά που με ακολουθεί διαρκώς, που με στοιχειώνει, που μου ψιθυρίζει. Χρειάζεται να αφηγούμαστε τις ιστορίες άλλων ανθρώπων, όταν αυτοί έχουν χαθεί; Ποιοι είναι οι "άλλοι” άνθρωποι; Μήπως τελικά τις ιστορίες για τα ανθρώπινα ταξίδια τις αφηγούμαστε, τις επαναφηγούμαστε και τις αφηγούμαστε ξανά και ξανά, ώστε να μάθουμε επιτέλους από τα λάθη μας; Ποιοι είμαστε "εμείς”, ένα σύνολο ή πολλά επιμέρους άτομα; Τι είναι αυτό που μας καθιστά ανθρώπους; Εξακολουθούμε να είμαστε άνθρωποι;".
Σχεδόν ένα χρόνο μετά την τελευταία του εμφάνιση επί ελληνικού εδάφους, ο Khan επιστρέφει φέτος, όπως προαναφέραμε με το "Portraits in Otherness". Ένα ιδιότυπο πρότζεκτ, αποτελούμενα από δύο δυναμικά σόλο με σημαντική διεθνή σταδιοδρομία και εξαιρετικές κριτικές. Υπό την εποπτεία του και την καθοδήγηση του Farooq Chaudhry, παραγωγού της ομάδας του, Akram Khan Company και στενού συνεργάτη του, θα δούμε την Maya Jilan Dong από την Κίνα να παρουσιάζει το Whip, που στηρίζεται σε παραδοσιακούς χορούς της εθνοτικής μειονότητας των Bai και τον Ινδονήσιο Rianto το Medium, που διερευνά με εκφραστικό τρόπο τον χώρο μεταξύ αρρενωπότητας και θηλυκότητας, μεταξύ εθίμων και θρησκευτικών αρχών.

Χωρίς να εκφράζουν συγκεκριμένα είδη ή τάσεις στον χορό, οι δύο χορογράφοι και χορευτές θα μεταφέρουν στη σκηνή ήχους, εμπειρίες, εικόνες που εκφράζουν διαφορετικές γλώσσες χορού τις οποίες είτε τις διδάχτηκαν, είτε τις κληρονόμησαν μέσα από την ιστορία της πατρίδας τους.
Πρόκειται για μια σημαντική στιγμή στην ιστορία της Akram Khan Company, καθώς η φιλοσοφία και η αισθητική του Κhan οδηγείται σε καινούρια μονοπάτια μέσα από τους νέους πολλά υποσχόμενους χορευτές και χορογράφους. Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος: "Διανύω μία νέα φάση ζωής, προσωπικής και επαγγελματικής, καθώς έχω σταματήσει πλέον να χορεύω. Σκεφτόμουν λοιπόν ποια είναι η κληρονομιά της ομάδας μου. Τότε, ο Chaudhry μου πρότεινε να μεταλαμπαδεύσουμε όλη τη γνώση και τις εμπειρίες μας στις νεότερες γενιές, προκειμένου να ανταποδώσουμε για όλη τη βοήθεια που δεχθήκαμε και οι ίδιοι όταν ξεκινήσαμε την καριέρα μας. Χαίρομαι που σ' αυτό το πρότζεκτ έχουμε στο πλευρό μας την Αττική Πολιτιστική Εταιρεία από την Αθήνα. Η νέα γενιά είναι εκείνη που θα κρατήσει ζωντανό το μύθο μας, μέσα από την δημιουργία του δικού της".
Info: Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος- Εναλλακτική Σκηνή: Λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 364, Καλλιθέα, 216809100. 27 Ιουνίου 2019 στις19.30. Είσοδος ελεύθερη (επιτρέπεται σε παιδιά από 6 ετών και άνω).
Η διαδικασία ελέγχου της κράτησης καθώς και η σειρά αναμονής αρχίζουν 1 ώρα πριν την έναρξη της εκδήλωσης (στις 18.30). Η θέση σας εξασφαλίζεται, εφόσον ολοκληρώσετε επιτυχώς την κράτησή σας, λάβετε το ηλεκτρονικό δελτίο εισόδου, το παρουσιάσετε εκτυπωμένο στον χώρο εκδήλωσης και το σκανάρετε τουλάχιστον 30 λεπτά (19.00) πριν την έναρξη της εκδήλωσης. Σε αντίθετη περίπτωση, η κράτησή σας θα ακυρωθεί και θα επαναδιατεθεί στο κοινό.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Ποια είναι η superhero ταινία που προκαλεί μαζικές αποχωρήσεις θεατών από τα πρώτα λεπτά-Είναι τόσο χάλια;
Οι πρώτες προβολές ενός νέου remake προκαλούν διχασμό στο κοινό. Η ακραία αισθητική του σοκάρει κάποιους, ενώ άλλοι το θεωρούν τολμηρή επιστροφή σε cult σινεμά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΠρώτο trailer για το 28 Years Later: The Bone Temple - Επιστρέφει ο Cillian Murphy
Το πρώτο trailer του 28 Years Later: The Bone Temple είναι εδώ. Ο Ralph Fiennes επιστρέφει σε μια ζοφερή μετα-αποκαλυπτική Αγγλία, ενώ ο Cillian Murphy κάνει μια πολυαναμενόμενη cameo εμφάνιση.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΣταματήστε ό,τι κάνετε: Οι Radiohead ανακοίνωσαν περιοδεία, την πρώτη μετά από 7 χρόνια αποχής
Να μας συγχωρήσει κύριος Yorke για την προπολεμική φωτογραφία, αλλά αυτός κι η παρέα του μας είχαν συνδέσει με Κάιρο από το 2018 και μετά, οπότε πάλι καλά να λένε. Αναμένουμε νέο υλικό τώρα που ξαναβγαίνουν στον δρόμο, για να δημοσιεύουμε αναλόγως.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΌσα γνωρίζουμε για το sequel του The Thursday Murder Club στο Netflix
Για εμάς, δε θα έπρεπε να είναι ταινία, αλλά σειρά. Όπως και να έχει, επειδή το Netflix αποφασίζει και όχι εμείς, τουλάχιστον ας μας εγγυηθεί κάποιος ότι στη συνέχεια της ταινίας, θα ξαναδούμε τον Lucifer....εεε τον Tom Ellis εννοούμε.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΜόλις ακούσαμε -και κολλήσαμε με- τα 2 ολοκαίνουργια τραγούδια των Spoon
Το καλοκαίρι υπήρξε πάρα πολύ παραγωγική περίοδος για τους Spoon, οι οποίοι, μετά το σοβαρό come back τους το 2022 έπειτα από 5 χρόνια δισκογραφικής αγρανάπαυσης, μοιάζουν ασταμάτητοι.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΟ Nicolas Cage υποδύεται τον Ιωσήφ στην ταινία ‘βιβλικού τρόμου’, The Carpenter's Son
Ο Nicolas Cage γίνεται Ιωσήφ και μας οδηγεί σε μια σκοτεινή ιστορία βιβλικού τρόμου. Το The Carpenter’s Son φέρνει την οικογένεια του Χριστού αντιμέτωπη με υπερφυσικές δυνάμεις.
Γραφει Παυλος Κρουστης