Γιατί βάζεις έναν όμορφο αλλά κακό ηθοποιό σε ταινία

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί π.χ. η Gal Gadot που δεν είναι καλή ηθοποιός πάντα βρίσκει δουλειά και την καστάρουν σε ταινίες; Αν ναι, έχουμε την απάντηση

Σίγουρα θα έχετε αναρωτηθεί γιατί κάποιοι παραγωγοί ή/ και σκηνοθέτες βάζουν στις ταινίες όμορφες γυναίκες και άνδρες ηθοποιούς αλλά με μικρά υποκριτικά προσόντα. Σκρολάροντας σε ένα σινεφίλ φόρουμ ένα βράδυ έπεσα πάνω σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση/ ανάλυση σχετικά με το θέμα και η απάντηση παραπέμπει στο ECS. 

Τι είναι το ECS όμως; Το ECS, που αναφέρεται πιο συχνά ως Eye Candy Society, αναφέρεται σε μια ομάδα ηθοποιών (και περιστασιακά ηθοποιών, αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, είναι πιο σπάνιο γι' αυτούς) που επιλέγονται κυρίως για την ας πούμε οπτική τους γοητεία.

Διαβάστε Επίσης

Ας πάρουμε για παράδειγμα την Μέγκαν Φοξ, η οποία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του ECS για πάνω από 15 χρόνια. Πρωταγωνιστεί φέτος σε μια νέα ταινία με τίτλο Subservience, όπου υποδύεται ανθρωποειδές ρομπότ που αρχίζει να λειτουργεί αυτόνομα και αδιαφορεί για εντολές. 

megan fox

Αυτή η εικόνα επάνω είναι αυτή που έχει χρησιμοποιηθεί για το τρέιλερ. Ήξεραν ότι αυτή η εικόνα θα ανέβαζε τις προβολές του τρέιλερ (πράγμα που έγινε) και η ταινία θα έχει πιθανώς επιπλέον 10-15 εκατομμύρια δολάρια στο box office λόγω της παρουσίας της Φοξ.

Αυτή η τακτική δεν είναι κάτι καινούργιο - συμβαίνει από αμνημονεύτων χρόνων και συμβαίνει συχνά, ανεξάρτητα από τον προϋπολογισμό, την κλίμακα ή την ποιότητα.

Εκτός από τη Φοξ, άλλα αξιοσημείωτα μέλη του ECS είναι η Alexandra Daddario, η Madelyn Cline και η Emily Ratajkowski, με τη Sydney Sweeney να είναι αυτή τη στιγμή η de facto πρόεδρος.

Για να είμαστε όμως σωστοί πρέπει να τονίσουμε ότι το να είσαι μέλος του ECS δεν είναι ενδεικτικό της υποκριτικής ικανότητας κάποιου. Πρώτον, η υποκριτική δεν είναι μόνο συναίσθημα. Επίσης, αυτές οι ηθοποιοί συχνά βρίσκουν τον εαυτό τους τυποποιημένο (η γνωστή μανιέρα), γεγονός που καθιστά δύσκολο να ξεφύγουν από τους ρόλους στους οποίους τους κατατάσσει το ECS.

Sydney Sweeney Mark Von Holden/Variety via Getty Images
Sydney Sweeney

Η Φοξ, για παράδειγμα, είναι μια επιδέξια κωμικός αλλά σπάνια έχει τη δυνατότητα να αναδείξει αυτό το ταλέντο, αφού θεωρείται πιο εμπορεύσιμη ως "σέξι ανθρωποειδές".

Ενδιαφέρουσα είναι και η περίπτωση της Wonder Woman, δηλαδή της Gal Gadot, η οποία δεν είναι ακριβώς μέλος του ECS.

Την επόμενη φορά που θα την παρακολουθήσετε σε μια ταινία, δείτε πώς κινείται. Κάθε της βήμα βγάζει αυτοπεποίθηση, είτε εκτελεί μια σκηνή δράσης είτε απλά περπατάει στην οθόνη. Είναι το χάρισμά της - η φυσικότητά της - που μεταφέρεται με αβίαστη χάρη, διεκδικεί την προσοχή και απογειώνει κάθε σκηνή στην οποία παίζει.

Αυτό το χάρισμα τη βοηθά να είναι μια εξαιρετικά αξιόπιστη σταρ ταινιών δράσης παρότι δεν είναι ντούκι. Και είναι ένα σπάνιο χάρισμα. Αυτό το ταλέντο πιθανότατα πηγάζει από το παρελθόν της ως μοντέλο και ως εκπαιδεύτρια μάχης στον Ισραηλινό στρατό.

Τώρα έχει νόημα να παρατηρήσετε καλά την επόμενη φορά που θα δείτε τη Scarlett Johansson ή την Brie Larson πώς κινείται σε μια ταινία δράσης.

Η Johansson και η Larson είναι πολύ πιο προικισμένες ηθοποιοί με την παραδοσιακή έννοια, η τελευταία ειδικότερα έχει τρομερά υψηλό ταβάνι.

Αλλά απλά δεν έχουν αυτή την έμφυτη αυτοπεποίθηση στις κινήσεις τους που αφορούν τη δράση. Υπάρχει κάτι άκαμπτο πάνω τους. Και πάλι, δεν είναι ότι είναι απαράδεκτες σε αυτό, αλλά συχνά μπορείς να καταλάβεις πότε κάτι είναι έμφυτο.

Όπως ο Jim Carrey είναι αστείος. Γεννήθηκε σε αυτόν τον πλανήτη για να κάνει τους άλλους να γελούν, και παρά το γεγονός ότι είναι σπουδαίος δραματικός ηθοποιός, το έμφυτο ταλέντο του είναι η κωμωδία.

Πολλοί ηθοποιοί θα μπορούσαν να κάνουν την Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού, αλλά μόνο ο Carrey μπορούσε να ζωντανέψει τον Ace Ventura.

Το έμφυτο ταλέντο της Gadot είναι η φυσικότητά της. Είναι η υπερδύναμή της. Αυτό, σε συνδυασμό με το φυσικό της χάρισμα, της δίνει αναμφισβήτητη παρουσία στην οθόνη. Αυτό το είδος παρουσίας δεν διδάσκεται.

Η Gal δεν βγάζει συναίσθημα, οι σεναριογράφοι και οι σκηνοθέτες που διαμορφώνουν την ερμηνεία της κάνουν αρκετά ώστε να κρύψουν τις αδυναμίες της, αναδεικνύοντας παράλληλα τα δυνατά της σημεία.

Δεν θα ήταν υπέροχο αν κάποιος μπορούσε να κάνει και τα δύο; Ευτυχώς, έχουμε την Charlize Theron.

Αλλά η Gal παίρνει τις δουλειές για τον ίδιο λόγο για τον οποίο τις έπαιρνε και ο Arnold -διαθέτουν ένα μοναδικό σύνολο δεξιοτήτων ως αστέρες δράσης που δεν έχουν οι σύγχρονοί τους.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

'Βοήθεια!': O Sam Raimi επιστρέφει στον τρόμο με τη νέα του ταινία - Πρωταγωνιστεί η Rachel McAdams

Ο Sam Raimi επιστρέφει εκεί όπου ξεκίνησε: στον τρόμο. Στο Send Help, η Rachel McAdams και ο Dylan O’Brien παλεύουν για την επιβίωσή τους σε ένα νησί που αποδεικνύεται πιο εφιαλτικό απ’ όσο φαίνεται.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Αυτές είναι οι ελληνικές ταινίες του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

32 μεγάλου μήκους και 30 μικρού μήκους ελληνικές ταινίες θα προβληθούν στη φετινή διοργάνωση εκ των οποίων οι 29 είναι σε πρώτη προβολή, ενώ 9 συμμετέχουν στα διεθνή διαγωνιστικά τμήματα του Φεστιβάλ.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Αυτό είναι το πιο δημοφιλές τραγούδι των '60s

Η δεκαετία του '60 είχε το soundtrack της και πρόκειται για ένα κομμάτι που κυριάρχησε στα charts για εννέα εβδομάδες και έγινε το πιο "διάσημο" της εποχής. Στοιχηματίζουμε ότι δε θα το βρεις.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Κάποια από τα καλύτερα θρίλερ όλων των εποχών

Δέκα πραγματικά ευφάνταστες ταινίες τρόμου που θα θυμόμαστε για καιρό.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Marvel: Οι νέες σειρές που περιμένουμε

Η υπερηρωική εταιρεία ανακοίνωσε το πρόγραμμά της για την επόμενη σεζόν στο ComicCon της Νέας Υόρκης.

Πρώτο trailer για την πολυσυζητημένη ταινία 'Καποδίστριας' του Γιάννη Σμαραγδή

Από τον άνθρωπο που έφερε τον Καζαντζάκη και τον Θεοτοκόπουλο στη μεγάλη οθόνη, έρχεται ανήμερα των Χριστουγέννων η μεγαλύτερη ελληνική παραγωγή της χρονιάς. Κρίνοντας από το trailer, είναι σίγουρα, η πιο φιλόδοξη.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη