Τι συμβαίνει με τα trailers και την προώθηση των ταινιών
Εκτός από τις σημαντικές σκηνές όλο και περισσότεροι σκηνοθέτες συμμετέχουν ενεργά στο promotion: νέο trend ή σημάδι αδυναμίας;
"Γεια σας φίλοι, είμαι ο Ben Stiller, και θα ήθελα να σας προσκαλέσω στη νέα μου ταινία με τίτλο The Secret Dreams of Walter Mitty, ένα project που μου πήρε χρόνια να ολοκληρώσω και που πραγματικά με ενδιαφέρει". Τα Χριστούγεννα του 2013 ήταν μία από τις πρώτες φορές που είδαμε, εκτός από το trailer μίας ταινίας, να προβάλλεται και εξτρά υλικό όπου ο ένας σκηνοθέτης περιγράφει τη δουλειά του, δίνοντας βάρος στα συναισθήματα που τρέφει για αυτά, αυξάνοντας έτσι τις προσδοκίες του κοινού.
Ήταν μία κίνηση που έβγαζε νόημα. Μπορεί η πρώτη ύλη της συγκεκριμένης ταινίας, ένα μείγμα δράματος και κωμωδίας, να έμοιαζε με εκείνη που κάποτε έκανε πρώτο όνομα τον Robin Williams κι έδωσε άπειρα Όσκαρ στο Forrest Gump, οι εποχές όμως έχουν αλλάξει. Ήταν λίγο δύσκολο το 2013 μία τέτοια ταινία να τραβήξει όλα τα βλέμματα: ναι, ήταν ιδανική για όσους αγαπούν αυτό το είδος, όμως χωρίς λίγο παραπάνω διαφήμιση -όπως αυτή που έκανε ο Stiller- δύσκολα θα μπορούσε να σαρώσει τα box offices. Τελικά, δεν έσκισε, ενώ όμως πήγε χάλια στην Αμερική κατάφερε να βγάλει τα σπασμένα από τον υπόλοιπο κόσμο και να μην μπει μέσα.
Εκείνο που προκαλεί ενδιαφέρον σήμερα είναι ο τρόπος με τον οποίο οι σκηνοθέτες δείχνουν, όλο και πιο συχνά, να εμπλέκονται απευθείας στο promotion των ταινιών τους: κι όχι απαραίτητα για ταινίες που αποτελούν σίγουρη αποτυχία αλλά ακόμα και για φιλμ που μπορεί να μην είναι ταινίες με super heroes, έχουν όμως βάσιμες ελπίδες να πραγματοποιήσουν εμπορική επιτυχία. Είναι σαν να προσπαθούν να παίξουν όλα τους τα χαρτιά, να μην αφήσουν ούτε μία χαραμάδα στη πιθανή αποτυχία.
Το είδαμε με το Fast & Furious 8, όπου οι παραγωγοί δεν μπορούσαν πια να βασιστούν στο buzz που είχε δημιουργήσει για την προηγούμενη συνέχεια της σειράς ο θάνατος του αδικοχαμένου Paul Walker. Πολύ πιο έντονα όμως συνέβη στην περίπτωση του Υardie, του σκηνοθετικού ντεμπούτου του Idris Elba. Εκεί, δηλαδή, όπου δεν υπήρχαν μεγάλα ατού για το marketing πέρα από τον ίδιο τον σκηνοθέτη. Εύλογα, λοιπόν, ο Βρετανός ανέλαβε μεγάλο μέρος και του promotion της ταινίας.
H διαφαινόμενη "ανασφάλεια" των νέων ταινιών -με εξαίρεση τα block busters με super heroes- έφτασε στο ζενίθ της με το Alita: Battle Angel και τον τρόπο που προωθείται. Το σενάριο υπογράφει ο James Cameron, τη σκηνοθεσία ο Robert Rodriguez ενώ το cast είναι υπέρλαμπρο με τον Mahershala Ali να φιγουράρει πρώτος πρώτος. Υπό κανονικές συνθήκες θα χρειάζονταν μονάχα οι υπογραφές τους κι ένα δυνατό trailer: κι όμως οι σκηνές φέρνουν έντονα στο νου το Ghost in the Shell ενώ το μόνο αξιομνημόνευτο είναι τα απόκοσμα, τεχνητά μάτια όμοια με εκείνα κάποιας ηρωίδας σε ιαπωνικό anime της πρωταγωνίστριας.
Μοιάζει σαν το βάρος να μην πέφτει πια στα trailers. Αντίθετα οι δημιουργοί μπαίνουν πολύ ενεργά στο παιχνίδι της προώθησής των ταινιών τους. Σε πρόσφατη προβολή που έλαβε χώρα στο Piccadilly του Λονδίνου οι James Cameron και Robert Rodriguez εμφανίστηκαν σε βίντεο όχι απλά για να εισάγουν το κοινό στο trailer του Alita: Battle Angel αλλά, αντίθετα, χρησιμοποίησαν δύο ολόκληρα λεπτά για να "πουλήσουν" το προϊόν τους λέγοντας πόσο πολύ έχουν μοχθήσει για αυτό.
Αυτός ο τρόπος προώθησης δεν είναι σε καμία περίπτωση καινούργιος. Άλλωστε ο Alferd Hitchcock τον χρησιμοποιούσε συνεχώς μετατρέποντάς τον σε ένα νέο είδος τέχνης.
Σήμερα, όμως, το βλέπουμε να γίνεται με λιγότερο κομψό και κάπως αγχωμένο τρόπο -όσο κι αν είναι λογικό οι παραγωγοί του Yardie να βασίζουν όλες τις ελπίδες τους στο όνομα του Idris Elba. Φαίνεται ότι το αμείλικτο κοινό της εποχή των social media δεν αρκείται μόνο στην υπογραφή πολύ διάσημων σκηνοθετών και συντελεστών. Έχει ανάγκη να τους δει να πουλούν το προϊόν τους ως άλλοι ΥouTubers.
Πριν κάποια χρόνια το θρίλερ Paranormal Activity είχε καταφέρει να σπάσει τα ταμεία χρησιμοποιώντας ένα πανέξυπνο τρικ: έδειχνε εικόνες από το πανικόβλητο κοινό που είχε ήδη δει το φιλμ ανάμεικτες με σκηνές από την ταινία. Σίγουρα θα δούμε ξανά και ξανά αυτό το κόλπο.
Όπως και σκηνοθέτες να προσπαθούν απεγνωσμένα να πουλήσουν την πραμάτεια τους. Αν δεν πιάσουν ούτε αυτά, τότε υπάρχει και η προσφορά για ένα συν ένα εισιτήριο. Ευτυχώς ή δυστυχώς τελικά, ανεξάρτητα αν αυτά είναι νέα trends του marketing ή βαθιά ανασφάλεια, όλες οι υπόλοιπες ταινίες έχουν πολλά να μάθουν από το promotion των super heroes movies. H Marvel μάλλον άλλαξε τον τρόπο που "πουλιέται" το σινεμά.
Από: Esquire IT
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Ξεκίνησε η διάθεση των εισιτηρίων για το live των Offspring στο Release Athens 2026
Η πώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε σήμερα στις 12:00 και καλό είναι να μην καθυστερείς αν ενδιαφέρεσαι για την εμφάνισή τους με τους Bad Religion διότι ήδη φλερτάρουν με το sold out.
COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD: Το χριστουγεννιάτικο κανάλι-θεσμός της COSMOTE TV επιστρέφει με πάνω από 130 ταινίες για όλη την οικογένεια
Το προσωρινό κανάλι COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD φέρνει περισσότερες από 130 ταινίες, 25 πρεμιέρες και συνεχή χριστουγεννιάτικη δράση από 5/12 έως 7/1. Το απόλυτο εορταστικό τηλεοπτικό πρόγραμμα.
Η 5η σεζόν του Stranger Things σπάει όλα τα ρεκόρ στο Netflix
Η πέμπτη σεζόν του Stranger Things σημειώνει τη μεγαλύτερη αγγλόφωνη πρεμιέρα στην ιστορία του Netflix και συνεχίζει δυναμικά. Πώς τα νέα επεισόδια κυριαρχούν στα global charts.
Ποιο τραγούδι του Prince βασίζεται σε αληθινό έγκλημα
Μια πιο προσωπική ματιά στον Prince και την εποχή του Controversy: πώς προσέγγισε τη μουσική, τι τον έκανε ξεχωριστό και γιατί εξακολουθεί να μας απασχολεί μέχρι σήμερα.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΤο κόλπο που έκανε ο James Cameron στον "Τιτανικό"-γλίτωσε πολλά εκατομμύρια
Ο James Cameron αποκάλυψε την απλή και έξυπνη τεχνική που χρησιμοποίησε για να εξοικονομήσει χρήματα στα γυρίσματα του Titanic. Ένα απροσδόκητο trick πίσω από μια ιστορική υπερπαραγωγή.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΣτην ταινία Blair Witch Project είδαμε τη μάγισσα, αλλά δεν το κατάλαβε κανείς
Μια θεωρία για το Blair Witch Project υποστηρίζει ότι τελικά είδαμε τη μάγισσα κανονικά στην ταινία, απλώς κανείς δεν το πρόσεξε. Και όλα οδηγούν σε μια πολύ συγκεκριμένη σκηνή, που απαιτεί παρατηρητικότητα.
Γραφει Παυλος Κρουστης