Το Όσκαρ στην Olivia Colman θα είναι η καλύτερη απόφαση της Ακαδημίας εδώ και καιρό

Μετά από δύο δεκαετίες στη βρετανική τηλεόραση, η έξοχη εμφάνισή της στην "Ευνοούμενη" του Γιώργου Λάνθιμου δίνει την ευκαιρία στην Ακαδημία να αποδείξει ότι πράγματι αναγνωρίζει το υποκριτικό ταλέντο.

Γράφει: Χριστίνα Φαραζή 14 Φεβρουαρίου 2019

Η αντίστροφη μέτρηση για την 91η τελετή απονομής των Όσκαρ έχει ξεκινήσει. Την επόμενη Κυριακή, στις 24 Φεβρουαρίου, θα γνωρίζουμε ποιοι θα είναι οι μεγάλοι νικητές των φετινών χρυσών αγαλματιδίων, που φέτος έχουν ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον. Ποια θα είναι η τύχη του Γιώργου Λάνθιμου και της "Ευνοούμενης" απέναντι στον Alfonso Cuaron και το Roma (έκαστος απέσπασαν συνολικά 10 υποψηφιότητες); Θα καταφέρει να κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας ή μήπως εκείνο της Καλύτερης Σκηνοθεσίας; Κι αν για τις δύο βασικές κατηγορίες, οι απόψεις διίστανται σχετικά με το αν ο φάκελος της Αμερικάνικης Κινηματογραφικής Ακαδημίας θα γράφει το όνομα της "Ευνοούμενης", σε εκείνη του Α' Γυναικείου Ρόλου τα πράγματα φαίνεται να είναι κάπως πιο ξεκάθαρα.

Στη συγκεκριμένη κατηγορία οι υποψηφιότητες μοιράζονται στις εξής πέντε ηθοποιούς:

  • Glenn Close - The Wife
  • Olivia Colman - The Favourite
  • Yalitza Aparicio - Roma
  • Lady Gaga - A Star Is Born
  • Melissa McCarthy - Can You Ever Forgive Me?

Κι ενώ οι τρεις τελευταίες υποψήφιες δεν κατάφεραν να εξαργυρώσουν την οσκαρική τους υποψηφιότητα σε κάποιο βραβείο στις υπόλοιπες μεγάλες κινηματογραφικές διοργανώσεις, που αποτελούν προάγγελους των Όσκαρ, οι δύο πρώτες έχουν κατορθώσει ακριβώς το αντίστροφο: Η Close έχει κερδίσει Χρυσή Σφαίρα (καλύτερης γυναικείας ερμηνείας σε δράμα), βραβείο στα SAG και στα Critics' Choice Movie Award, ενώ η Colman επίσης Χρυσή Σφαίρα (καλύτερης γυναικείας ερμηνείας σε κωμωδία/μιούζικαλ) και BAFTA.

Η πρώτη ανήκει αναμφίβολα στους μεγάλους χαμένους στην ιστορία των Όσκαρ. Επτά υποψηφιότητες για αγαλματίδιο Α' και Β' Γυναικείου Ρόλου, επτά ήττες. Δεδομένου όμως ότι η Ακαδημία αρέσκεται να ανταμείβει ανά τακτά χρονικά διαστήματα εκείνους που έχει σνομπάρει πολλάκις στο παρελθόν (βλέπε την περίπτωση του Leonardo DiCaprio που κέρδισε το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του για την "Επιστροφή", τη στιγμή που στο παρελθόν είχε παραδώσει πολύ καλύτερες ερμηνείες), δεν θα ήταν σενάριο επιστημονικής φαντασίας αν φέτος ήταν η χρονιά της Close να αποχωρήσει επιτέλους από την τελετή με τον αέρα της νικήτριας. Ακόμα κι αν στο The Wife του Björn Runge, υποδυόμενη μία σιωπηλή σύζυγο, δίνει μία καλή ερμηνεία, όχι όμως την καλύτερη δική της. Ακόμα κι αν η πιο ηλεκτρισμένη και καθηλωτική ερμηνεία της χρονιάς ανήκει δικαιωματικά στην Olivia Colman.

Η 45χρονη Βρετανή πρωταγωνιστεί στην ταινία εποχής του Λάνθιμου, ενσαρκώνοντας την φιλάσθενη Βασίλισσα Άννα (βασίλισσα της Αγγλίας, της Σκοτίας και της Ιρλανδίας και πρώτη βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας), για την εύνοια της οποίας μάχονται η στενή της φίλη και δούκισσα του Μάρλμπορο Sarah Churchill, που κυβερνά τη χώρα στη θέση της και η νεαρή υπηρέτρια Abigail. Την Sarah παίζει η Rachel Weisz, ενώ την Abigail η Emma Stone. Και οι δύο είναι υποψήφιες για Β' Γυναικείο Ρόλο.

Το Όσκαρ στην Olivia Colman θα είναι η καλύτερη απόφαση της Ακαδημίας εδώ και καιρό
Η ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΗ

Η ερμηνεία της Colman έχει εκθειαστεί από το σύνολο των κριτικών κινηματογράφου. "Δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη, υποδυόμενη την αδύναμη και συναισθηματικά πληγωμένη Βασίλισσα Άννα. Ακροβατεί αριστουργηματικά μεταξύ τραγωδίας και κωμωδίας", έγραψε ο Peter Bradshaw της Guardian.

Κι ενώ η απεικόνιση της στωικής συζύγου, όπως αυτή που υποδύεται η Close στο The Wife, είναι συνήθης στη μεγάλη οθόνη για τις γυναίκες ηθοποιούς, μία εμμονική γυναίκα μονάρχης είναι ένας γυναικείος ρόλος που σπάνια έχουμε την ευκαιρία να δούμε στο σελιλόιντ και μάλιστα, τόσο αριστουργηματικά παιγμένος. 

Η ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΗ

Μπορεί για το Χόλιγουντ, η Colman να αποτελεί τη μεγάλη αποκάλυψη, για τους Βρετανούς ωστόσο είναι ένας από τους εθνικούς τους "θησαυρούς".

Εδώ και δύο δεκαετίες πρωταγωνιστεί στη βρετανική μικρή οθόνη, συμμετέχοντας σε τηλεοπτικά διαμαντάκια, όπου αποκάλυπτε αθόρυβα την υποκριτική της δεινότητα. Όπως στο Broadchurch, αλλά κυρίως στο The Night Manager του BBC One, την τηλεοπτική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Le Carré, στην οποία ανέλαβε το ρόλο μίας εγκυμονούσας αξιωματικού μυστικής υπηρεσίας στο πλευρό του Tom Hiddleston, λέγοντας ατάκες του στυλ: "Γιατί πρέπει να μιλάω διαφορετικά; Επειδή είμαι γυναίκα;".

ΟΛΙΒΙΑ ΚΟΛΜΑΝΟΛΙΒΙΑ ΚΟΛΜΑΝ

Μες στο τρέχον έτος, θα ερμηνεύσει την βασίλισσα Ελισάβετ Β΄, διαδεχόμενη την Claire Foy στην τρίτη σεζόν της σειράς του Netflix, The Crown.

Πριν από τρία χρόνια σε συνέντευξή της στη βρετανική Guardian, είχε εξομολογηθεί ότι η πιο υπερήφανη στιγμή της στο σινεμά ήταν ο ρόλος της στο φιλμ Tyrannosaur, που ενσάρκωσε μία κακοποιημένη γυναίκα.

Λογάριαζε όμως χωρίς τον Γιώργο Λάνθιμο. "Δεν μπορώ να βρω τις λέξεις για να σε ευχαριστήσω που μου επέτρεψες να συμμετάσχω στην ταινία σου, ήταν οι καλύτερες μου στιγμές", ανέφερε μεταξύ άλλων στον ευχαριστήριο λόγο της στη σκηνή των BAFTA πριν από μία εβδομάδα για να καταλήξει: Αυτό το βραβείο δεν αφορά τον πρωταγωνιστή, αλλά έναν πρωταγωνιστή και απ’ όσο ξέρω και οι τρεις μας είμαστε οι ίδιες και πρέπει να βρισκόμαστε σε πρωταγωνιστικό ρόλο και είναι περίεργο που δεν μπορεί να συμβεί αυτό. Το αγαλματίδιο λοιπόν πηγαίνει και για στις τρεις μας. Γράφει πάνω μόνο το δικό μου όνομα, αλλά μπορούμε να χαράξουμε και τα άλλα ονόματα. Ευχαριστώ πολύ".

ΟΛΙΒΙΑ ΚΟΛΜΑΝ

Με τη σειρά του, ο Έλληνας σκηνοθέτης σε συνέντευξή του στο βρετανικό Esquire δήλωσε για την ίδια: "Είχα ξεκαθαρίσει εξαρχής ότι δε θα έκανα αυτή την ταινία χωρίς την Olivia. Κι ενώ ήμουν σίγουρος ότι θα δώσει το 100% του εαυτού της, κάθε μέρα στα γυρίσματα με εξέπληττε με το πολύπλευρο ταλέντο της. Το πώς ελίσσεται από το δράμα στην κωμωδία και τούμπαλιν με απίστευτη ευκολία. Οι εκφράσεις του προσώπου της άλλαζαν σε κλάσματα δευτερολέπτου. Μου ήταν αδύνατον να την ακολουθήσω. Ήταν υπέροχο που καταφέραμε να συνυπάρξουμε καλλιτεχνικά".

Η Αμερικάνικη Κινηματογραφική Ακαδημία δεν βραβεύει προσωπικότητες. Βραβεύει υποκριτικά ταλέντα. Δεν βραβεύει γιατί του/της το χρωστάει. Βραβεύει γιατί ο/η το αξίζει στο εδώ και τώρα. Και η "εδώ και τώρα" στιγμή της Olivia Colman έχει έρθει. Ίσως για να δώσει την ευκαιρία στην Ακαδημία να αποδείξει ότι πράγματι αναγνωρίζει εγκαίρως το ταλέντο και το τιμά όπως του αρμόζει.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Ταινίες

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Στο Netflix θα προβληθεί η ταινία του Breaking Bad

Αντί για την οθόνη του σινεμά το AMC προτίμησε την αμερικανική πλατφόρμα.

Οι 20 καλύτερες πρωτότυπες ταινίες του Netflix

Από σινεφίλ αριστουργήματα μέχρι ανάλαφρες ρομαντικές κομεντί, η αμερικάνικη πλατφόρμα έχει προτάσεις για όλα τα γούστα.