Χρειάζονται 8.000 αεροσκάφη για μεταφορά εμβολίων σε όλο τον κόσμο

Η μεγαλύτερη μεταφορική πρόκληση στην ιστορία.

Γράφει: Esquire Editors 10 Σεπτεμβρίου 2020

Η αποστολή οποιουδήποτε εμβολίου ή εμβολίων κατά του κορονοϊού παγκοσμίως χρειάζεται "προσεκτικό σχεδιασμό" σε συνεργασία με τις εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών προκειμένου να αποφευχθούν "σοβαρά προβλήματα", προειδοποιεί η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

Κάνοντας λόγο για την "μεγαλύτερη μεταφορική πρόκληση στην ιστορία", η Ένωση καλεί τις κυβερνήσεις να αρχίσουν την προετοιμασία για τη μεταφορά και παράδοση ενός πιθανού εμβολίου ενάντια στην Covid-19.

"Ο πιθανός όγκος των μεταφορών και παραδόσεων θα είναι κολοσσιαίος. Ακόμη και η παράδοση μίας και μόνης δόσης εμβολίου για 7,8 δισεκατομμύρια ανθρώπους θα χρειαζόταν 8.000 αεροσκάφη τύπου Boeing 747", ανέφερε η IATA την Τετάρτη.

Ο παγκόσμιος πληθυσμός εκτιμάται ότι άγγιξε τα 7,8 δισεκατομμύρια τον Μάρτιο του 2020.

"Η χερσαία μεταφορά θα βοηθήσει, ειδικά όσον αφορά τις ανεπτυγμένες οικονομίας που έχουν τη δυνατότητα παραγωγής του εμβολίου εντός του εδάφους τους. Ωστόσο τα εμβόλια δεν μπορούν να παραδοθούν σε παγκόσμια κλίμακα χωρίς τη χρήση εμπορικών αεροσκαφών μεταφοράς φορτίου", υπογραμμίζει η Ένωση.

Καλεί δε τις κυβερνήσεις να αρχίσουν τον σχεδιασμό με τους ιθύνοντες του αεροπορικού κλάδου προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι όλα θα είναι έτοιμα όταν το εμβόλιο εγκριθεί και γίνει διαθέσιμο προς χρήση.

Τα αεροσκάφη μεταφοράς εμπορευμάτων, σύμφωνα με την IATA "παίζουν κομβικό ρόλο στη μεταφορά και διανομή των εμβολίων ακόμη και σε κανονικές εποχές, με ιδιαίτερα ευαίσθητα σε επίπεδο χρόνου και θερμοκρασίας συστήματα".

Η μεταφορά των εμβολίων δεν είναι απλή υπόθεση, καθώς πρέπει να μεταφέρονται και να αντιμετωπίζονται επί τη βάσει των διεθνών ρυθμιστικών απαιτήσεων, σε ελεγχόμενες θερμοκρασίες και χωρίς καθυστέρηση προκειμένου να εξασφαλίζεται η ποιότητα του προϊόντος, τονίζει ακόμη η IATA.

"Μολονότι υπάρχουν ακόμη πολλοί άγνωστοί Χ (αριθμός δόσεων, ευαισθησίες θερμοκρασίας, σημεία παραγωγής κλπ.), είναι ξεκάθαρο ότι ο όγκος της μεταφορικής δραστηριότητας θα είναι τεράστιος, καθώς και ότι θα χρειαστούν υποδομές αλυσίδας διατήρησης ψυχρής θερμοκρασίας και παράδοση σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη".

Η IATA σημειώνει τέλος ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεκτιμήσουν την μείωση του διαθέσιμου όγκου αεροσκάφών μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, καθώς λόγω της μείωσης της αεροπορικής κίνησης, πολλές εταιρείες έχουν θέσει τα αεροσκάφη τους σε "αναστολή", μεταφέροντάς τα σε χώρους αποθήκευσης.

Από: capital.gr


φωτογραφία Getty Images

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ο Φρέντι Μπελέρης υποψήφιος ευρωβουλευτής της ΝΔ

Τι σημαίνει η επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη;

Πόσο κόστισε στο Ισραήλ να αμυνθεί απέναντι στο Ιράν

Ένας πρώην οικονομικός σύμβουλος των Δυνάμεων Άμυνας του Ισραήλ μιλά με αριθμούς, που μεταξύ μας, ξεπερνούν κάθε φαντασία.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Το Ιράν πραγματοποίησε την πρώτη ευθεία επίθεση κατά του Ισραήλ

Οι σειρήνες, οι εκρήξεις και οι διπλωματικές αντιδράσεις.