
Πώς το Ever Given μπλόκαρε την παγκόσμια οικονομία
Εκτός από τη διώρυγα του Σουέζ.

Η επιχείρηση ρυμούλκησης του γιγάντιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει προσαράξει στη Διώρυγα του Σουέζ ξεκίνησε και πάλι αργά το απόγευμα του Σαββάτου. Εάν αποτύχει η απόπειρα αποκόλλησής του 400 μέτρων Ever Given, το οποίο προσάραξε στο νότιο τμήμα της Διώρυγας εν μέσω ισχυρών ανέμων νωρίς την Τρίτη, προκαλώντας προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα καθώς απέκλεισε μια από τις βασικότερες θαλάσσιες διόδους του κόσμου, θα γίνει μια ακόμη προσπάθεια αύριο το πρωί, όπως δήλωσαν τρεις πηγές που γνωρίζουν τα της επιχείρησης.
Σύμφωνα με τις πηγές, για να αποκολληθεί το πλοίο θα πρέπει να απομακρυνθούν τόνοι άμμου γύρω από την πλώρη του.
Ο επικεφαλής της Αρχής της διώρυγας του Σουέζ δήλωσε ότι οι προσπάθειες αποκόλλησης του γιγάντιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 400 μέτρων Ever Given επέτρεψαν στην πρύμνη να κινηθεί και στο πηδάλιο και την προπέλα του να λειτουργούν ξανά, αλλά χαρακτήρισε μη προβλέψιμο πότε θα μπορέσει να ρυμουλκηθεί το πλοίο.
321 πλοία παραμένουν εγκλωβισμένα – "Δύσκολο να προσδιοριστεί πότε θα λυθεί το πρόβλημα"
Πάντως η κατάσταση παραμένει "θολή" για το πότε θα επαναλειτουργήσει η Διώρυγα του Σουέζ, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες της αιγυπτιακής κυβέρνησης και των αρμοδίων αρχών της.
Ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπία, τόνισε σήμερα ότι "είναι δύσκολο να προσδιοριστεί το πότε θα επιλυθεί το πρόβλημα με το φορτηγό πλοίο που μπλοκάρει τη διέλευση των πλοίων".
Μέχρι τώρα, σύμφωνα με τον κ. Ραμπία, 321 πλοία παραμένουν εγκλωβισμένα στη Διώρυγα του Σουέζ, ελπίζοντας ότι θα επιτευχθεί η διάνοιξη από τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Ήδη, 14 ρυμουλκά πλοία έχουν ριχτεί στον αγώνα αποκόλλησης του τεράστιου φορτηγού πλοίου "Ever Given" και όπως σημείωσε ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, "σημειώνεται πρόοδος στην όλη επιχείρηση", την οποία πάντως χαρακτήρισε "μία περίπλοκη και καθόλου εύκολη διαδικασία".
A Dutch firm working to free the container ship grounded in the Suez Canal said that the giant vessel could be freed early next week if a combination of heavier tugboats, dredging and a high tide can dislodge it https://t.co/jpSkIbfiv8 pic.twitter.com/iffp1C4GVp
— Reuters (@Reuters) March 27, 2021
Την ίδια ώρα, προχωρούν εργασίες γεώτρησης στη θέση του πλοίου, ενώ μεγάλες εταιρείες διάσωσης συμμετέχουν στην προσπάθεια αποκόλλησης.
Πάντως, όπως τόνισε ο κ. Ραμπία, το πλοίο δεν προκάλεσε τραυματισμούς ή ρύπανση. Ενώ, επισήμανε πως αρκετές χώρες έχουν προσφέρει βοήθεια, τονίζοντας ότι η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ μελετά την αξιοποίησή τους ως εναλλακτικό σχέδιο.
Να σημειωθεί ότι ο ίδιος αξιωματούχος είπε ότι το πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε από αμμοθύελλα, μη δίνοντας όμως άλλες λεπτομέρειες.
Ο πρόεδρος της Αρχής Οσάμα Ράμπι δήλωσε ότι ευελπιστεί να μην χρειαστεί να καταφύγουν στην απομάκρυνση εμπορευματοκιβωτίων από το πλοίο για να μειωθεί το φορτίο του, αλλά επισήμανε ότι οι ισχυροί άνεμοι και οι παλίρροιες δυσχεραίνουν τις προσπάθειες αποκόλλησής του.
Για πρώτη φορά μάλιστα ανέφερε ότι στην προσάραξη του πλοίου πιθανόν να συνετέλεσε κάποιο τεχνικό πρόβλημα ή ανθρώπινο σφάλμα.
Οι βυθοκόροι είχαν έως χθες απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου γύρω από την πλώρη του πλοίου, ωστόσο η επιχείρηση ρυμούλκησης του σκάφους ανεστάλη κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Οι επιπτώσεις
Το περιστατικό συνέβη την Τρίτη, εξαιτίας δυνατών ανέμων σε συνδυασμό με αμμοθύελλα, σύμφωνα με διάφορες πηγές, και έχει προκαλέσει τεράστια συμφόρηση στη θαλάσσια δίοδο. Σύμφωνα με τη Lloyd's List, περίπου 200 πλοία ήταν εγκλωβισμένα χθες στις δύο άκρες του καναλιού και στην περιοχή αναμονής στο μέσο της διώρυγας, γεγονός που έχει προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων, με πρόσκαιρη επίπτωση στην τιμή του μαύρου χρυσού την Τετάρτη.
Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή βάση διακινούνται αγαθά αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω του καναλιού του Σουέζ, που τώρα αναμένουν φορτωμένα σε δεκάδες πλοία στον βορρά, τον νότο και στα μέσα της διώρυγας.
Από: Thetoc.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποχώρησε σε χρόνο ρεκόρ από συνέντευξη όταν ρωτήθηκε για τον Τσίπρα
Μια ζωντανή συνέντευξη στον ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε μικρό τηλεοπτικό "θρίλερ", όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να αποχωρήσει από το πλατό μόλις δύο λεπτά μετά την έναρξή της.
Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn
Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.
Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'
Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.
Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής
Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.
Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε
Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΈνοχος ο Βασίλης Μπισμπίκης-το πρόστιμο και η κατάθεσή του
Ο Βασίλης Μπισμπίκης τιμωρήθηκε με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο για το τροχαίο - "Δεν είχα πιει, χτύπησα δύο αυτοκίνητα λόγω κακού χειρισμού", κατέθεσε.