Anjali Sud, η μαρκετίστρια που έκανε πάμπλουτη τη Vimeo

Πώς πήρε μία "βαλτωμένη" επιχείρηση και τη μετέτρεψε σε κολοσσό δισεκατομμυρίων.

Γράφει: Esquire Editors 16 Απριλίου 2021

Πριν από επτά χρόνια, η Vimeo είχε "χολιγουντιανές” φιλοδοξίες. Η πλατφόρμα διαδικτυακών βίντεο -που ανήκει στην IAC του Barry Diller- δημιούργησε ένα "σπίτι” για δημιουργούς βίντεο με καλλιτεχνικές ευαισθησίες που δεν ήθελαν τα έργα τους να πεταχτούν στον καθοδηγούμενο από τις διαφημίσεις "σωρό” του YouTube. Αλλά ήταν μια μικροσκοπική, ζημιογόνα εταιρεία, με ετήσια έσοδα λιγότερα από $40 εκατ. Η Vimeo στήριζε τις ελπίδες της στον αναπτυσσόμενο χώρο της ροής περιεχομένου, ποντάροντας ότι θα "χτίσει” σχέσεις με τους δημιουργούς ώστε να στήσει μια συνδρομητική υπηρεσία που θα ανταγωνιζόταν το Netflix, την Amazon Prime και την HBO. Προσέλαβε στελέχη του κινηματογραφικού κλάδου από την Paramount και τη Hulu και υπέγραψε συμφωνίες διανομής με τη Lionsgate, την CBS Interactive και την Spike Lee για να εξασφαλίσει περιοχόμενο για τη νέα υπηρεσία της.

Αλλά η 31χρονη τότε Anjali Sud, διευθύντρια μάρκετινγκ της Vimeo, είχε προαίσθημα ότι το μέλλον της εταιρείας δεν ήταν οι επιτυχίες του Χόλιγουντ αλλά το οικοσύστημα της Silicon Valley. Το σχέδιό της προέβλεπε να στρέψει η εταιρεία την προσοχή της από την ψυχαγωγία στους επιχειρηματίες. "Η Vimeo επί μακρόν υπήρξε εταιρεία λογισμικού για τους κινηματογραφιστές, αλλά η αγορά ήταν πολύ μικρή”, λέει η 37χρονη σήμερα Sud. "Υπήρχε μια άλλη, πολύ μεγαλύτερη αγορά - οι επιχειρήσεις. Αυτό που έκαναν οι Squarespace και GoDaddy για τους ιστότοπους, μπορούσε να το κάνουμε εμείς μέσω βίντεο”.

Η στοχευμένη στρατηγική της Sud

Παρουσίασε την ιδέα της στον Joey Levin, τον εκλεκτό του Diller για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της IAC. "Η Anjali μου είπε ότι ‘πρόκειται για μια πραγματική ευκαιρία που σχετίζεται με ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό από ό,τι πιστεύει κανείς”, λέει ο Levin. Έδωσε στη Sud μια μικρή ομάδα για να δοκιμάσει την ιδέα της. "Μας αρέσει να ανακαλύπτουμε έξυπνους, ταλαντούχους, φιλόδοξους ανθρώπους, να τους ρίχνουμε στα βαθιά για να δούμε αν μπορούν να κολυμπήσουν”.

Και η Sud "κολύμπησε”. Μετέτρεψε τη Vimeo από μια "σκονισμένη” διαδικτυακή εφαρμογή, στο ισχυρότερο "χαρτί” του τεχνολογικού χαρτοφυλακίου της IAC. Μια εφαρμογή "μιας στάσης”, όπου μπορούσε κάποιος να δημιουργήσει, να επεξεργαστεί, να αποθηκεύσει και να διανείμει βίντεο. Η Vimeo ανακοίνωσε πωλήσεις $84 εκατ. κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2020, αυξημένες κατά 54% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Το προηγούμενο τρίμηνο, οι συνδρομητές της αυξήθηκαν κατά 300.000, φτάνοντας το 1,5 εκατομμύριο - σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 25%. Τα ετήσια έσοδά της αναμένεται να αγγίξουν τα 300 εκατ. δολάρια. Η IAC έβαλε "λουκέτο” στη δραστηριότητα ροής περιεχομένου το 2017 και έχρισε διευθύνουσα σύμβουλο τη Sud. 

Την προσεχή άνοιξη, η IAC σκοπεύει να προχωρήσει στη διάσπαση της δραστηριότητας της Vimeo και την εισφοράς της σε μια νέα εταιρεία (spin-off), διανέμοντας τις μετοχές της στους υφιστάμενους μετόχους. Θα είναι το όγδοο spin-off του Diller. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 25 ετών, η IAC έχει λειτουργήσει ως εκκολαπτήριο ή έχει αναβιώσει και ενισχύσει "προβληματικά” διαδικτυακά περιουσιακά στοιχεία αξίας $100 δισ., όπως η Match.com, η Expedia και η Angie's List. Η στρατηγική της έχει αποδώσει: η επένδυση ενός δολαρίου στην IAC, στην "αυγή” της, το 1995, αξίζει σήμερα περίπου 40 δολάρια, γεγονός που υποδηλώνει συνδυαστική ετήσια απόδοση 16% έναντι 10% του δείκτη S&P 500 την ίδια περίοδο. "Στην ψηφιακή ζωή και τις δυνατότητές της, η Vimeo δεν βρίσκεται ακόμα ούτε καν στον πρώτο γύρο”, λέει ο Diller. "Έχει εξαιρετικές δυνατότητες”.

Η Vimeo αναμένεται να εξελιχθεί σε ένα ακόμη "αστέρι”. Με βάση τις τρέχουσες θετικές συνθήκες στην αγορά λογισμικού cloud, η Bank of America προβλέπει ότι η Vimeo (την οποία η IAC προσπάθησε να φορτώσει στην Kodak έναντι περίπου $10 εκατ. πριν από μια δεκαετία και πλέον) θα μπορούσε να φτάσει σε αποτίμηση τα $10 δισ - περίπου στο 50% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης της IAC.

Για τους πελάτες, η Vimeo είναι ένα ψηφιακό εργαλείο που το λογισμικό της τους επιτρέπει να διανέμουν βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε διαφημιστικές καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ιστότοπους, ψηφιακές αγορές και κανάλια ροής περιεχομένου. Οι συνδρομές ξεκινούν από $7 τον μήνα για το βασικό πακέτο και αυξάνονται σε περισσότερα από $20.000 τον μήνα για διευρυμένη παρουσία σε μέρη όπως η Amazon και τα Starbucks.

Δεδομένου ότι η εφαρμογή της Vimeo δεν περιλαμβάνει διαφημίσεις, τα βίντεό της μπορούν να αναρτηθούν σε μέσα που στηρίζονται σε διαφημίσεις, όπως το Facebook, το LinkedIn, το YouTube, το Pinterest και το Twitter. Η απουσία διαφημίσεων είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τη διανομή των βίντεο στις διαδικτυακές πλατφόρμες λιανικών πωλήσεων, όπως η Amazon, η Etsy και η Shopify. Επιπλέον, οι εταιρικοί πελάτες της Vimeo δεν χρειάζεται να ανησυχούν μην τυχόν και εμφανιστούν τυχαίες διαφημίσεις -ή, χειρότερα, διαφημίσεις ανταγωνιστών τους- πάνω στο δικό τους περιεχόμενο.

Εταιρείες όπως η Deloitte, η Pottery Barn, η Rite Aid και το Forbes χρησιμοποιούν τη Vimeo για την παροχή εκπαιδευτικών και ενημερωτικών βίντεο, παράλληλα με τις εταιρικές εκδηλώσεις ζωντανής ροής, προς τους εργαζομένους τους που πλέον είναι διασκορπισμένοι σε όλο τον κόσμο. Εν τω μεταξύ, ένα εκατομμύριο και πλέον μικρότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τη Vimeo για τη διανομή διαφημίσεων, βιντεο-επιδείξεων προϊόντων και την παροχή οδηγιών μέσω βίντεο. Η Vimeo μπορεί να απέτυχε να δημιουργήσει το δικό της κανάλι ροής περιεχομένου, αλλά χιλιάδες άλλοι -από ανεξάρτητους δημιουργούς ταινιών έως εκπαιδευτές Pilates- χρησιμοποιούν την εφαρμογή για να δημιουργήσουν συνδρομητικά κανάλια σε υπηρεσίες ροής περιεχομένου όπως η Apple TV, το Roku, το Fire TV και το Xbox. "Είμαστε τόσο μια πλατφόρμα βίντεο 16 ετών όσο και μια νεοφυής εταιρεία λογισμικού 3 ετών”.

Η Vimeo μπήκε στην "οικογένεια” της IAC το 2006 "λαθραία”, όταν ο Diller απέκτησε την Connected Ventures, μητρική εταιρεία του ιστότοπου κωμικού περιεχομένου CollegeHumor. Η συμφωνία ύψους $30 εκατ. περιελάμβανε την απόκτηση ενός στούντιο παραγωγής, του συμπληρωματικού ιστότοπου BustedTees - και της Vimeo, τη διαδικτυακή πλατφόρμα προβολής του ιστότοπου CollegeHumor. "Αποκτήσαμε τη Vimeo σχεδόν τυχαία”, λέει ο Levin της IAC. Για αρκετά χρόνια, μέσα στη δεκαετία που ακολούθησε, η εταιρεία προσπάθησε να βγάλει χρήματα από τους χρήστες μιας κατ’ παραγγελίαν υπηρεσίες, τύπου iTunes, και εν συνεχεία μέσω του στούντιο και του καναλιού ροής περιεχομένου. Όμως, δεν τα κατάφερε. "Η Vimeo περνούσε συνεχώς μια κρίση ταυτότητας”, λέει η Sud. "Είχαμε μια εκπληκτική φίρμα και πλατφόρμα, αλλά ήταν δύσκολο να βρούμε τι θα κάνουμε με αυτή”.

Η Sud είχε αναμφίβολα την ευφυΐα και τις δυνατότητες για να αναμορφώσει τη Vimeo. Κόρη μεταναστών γιατρών, μεγάλωσε σε μια ινδική κοινότητα στο Φλιντ του Μίσιγκαν. Όταν το δημόσιο σχολείο που σπούδασε έχασε την άδειά του, η Sud έκανε αίτηση σε 12 οικοτροφεία και έγινε δεκτή στο κορυφαίο Phillips Academy Andover της Μασαχουσέτης. Στη συνέχεια σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων στο Wharton και για μερικά χρόνια ασχολήθηκε με τον χώρο των συγχωνεύσεων στην εταιρεία Sagent Advisors. Αργότερα, συνέχισε τις σπουδές της στη διοίκηση επιχειρήσεων στο Χάρβαρντ, ενώ εργάστηκε για λίγο στην Amazon στο τμήμα αγοράς παιχνιδιών και στο τμήμα μάρκετινγκ της Diapers.com πριν ενταχθεί στο δυναμικό της Vimeo.

Από την πρώτη της κιόλας χρονιά στη δουλειά, άρχισε να βλέπει σύντομα διαφημιστικά βιντεάκια και βίντεο παρουσίασης προϊόντων που αναρτούνταν στην πλατφόρμα της Vimeo μαζί με τα συνηθισμένα ντοκιμαντέρ και τις ταινίες. "Προέρχονταν από παντού, από οικογενειακές επιχειρήσεις και νεοφυείς τεχνολογικές εταιρείες έως τα διαφημιστικά τμήματα μεγάλων εταιρειών”, λέει. "Ηταν τόσο διαφορετικά, πρέπει να ήταν τάση”.

Ανακάλυψε δε ότι νέοι πελάτες χρησιμοποιούσαν τη Vimeo για να αναρτήσουν διαφημιστικά βίντεο στο Facebook, το Twitter, το Instagram αλλά και στους δικούς τους ιστότοπους. "Υπήρχε μια τεράστια ομάδα χρηστών την οποία κανείς δεν εξυπηρετούσε”. Η ομάδα της ανέπτυξε εργαλεία ώστε οι επιχειρήσεις να ανεβάζουν λογότυπα, να προσθέτουν "κουμπιά αγοράς” και πεδία συμπλήρωσης διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα βίντεό τους. Μετά από ένα χρόνο ισχυρής ανάπτυξης, η IAC ενίσχυσε το τμήμα της Sud με επιπλέον 50 άτομα.

Κι ενώ η δραστηριότητα λογισμικού εκτινασσόταν, αυτή του κινηματογραφικού περιεχομένου κινούνταν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Ήταν αδύνατον για την εταιρεία να ανταγωνιστεί με εύρωστους κολοσσούς όπως η Amazon Prime Video και το Netflix, που έριχναν δισεκατομμύρια για την παραγωγή ταινιών και εκπομπών. Το καλοκαίρι του 2017, ο Levin ανακοίνωσε στη Sud ότι η Vimeo κλείνει το στούντιο και εστιάζει στον τομέα του λογισμικού - με την ίδια να αναλαμβάνει τη θέση της διευθύνουσας συμβούλου. "Δεν είχε ειπωθεί ποτέ να μου προσφέρουν τη θέση”, λέει η Sud. "Ρώτησα, λοιπόν, αν πρόκειται για αστείο και αμέσως μετά προσπάθησα να το παίξω άνετη”.

Σημειώνοντας ήδη γοργή ανάπτυξη -τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 27% το τελευταίο τρίμηνο του 2019-, η Vimeo είδε τη ζήτηση να ενισχύεται από την πανδημία. "Εν μία νυκτί, το βίντεο από μια ευπρόσδεκτη επιλογή εξελίχθηκε σε ανάγκη”, λέει η Sud. Καθώς η ζήτηση αυξανόταν, ενίσχυσε τα τμήματα τεχνολογίας και εξυπηρέτησης πελατών με νέο προσωπικό. Σήμερα, η εταιρεία απασχολεί περισσότερους από 700 εργαζομένους, εκ των οποίων περίπου οι μισοί εργάζονται στο τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης και οι υπόλοιποι στις πωλήσεις, το μάρκετινγκ και στην εξυπηρέτηση πελατών. 

Αυτήν την περίοδο η Sud δημιουργεί έναν υβριδικό κόσμο εργασίας για την μετά τον κορονοϊό εποχή, στον οποίο αναμένεται ότι η κυριαρχία του βίντεο θα επιταχυνθεί. Θέλει να κάνει τις εικονικές εκδηλώσεις και τις τηλεδιασκέψεις πιο διαδραστικές και πιο οικίες. Η Vimeo δοκιμάζει επίσης τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης με στόχο την μετατροπή ακατέργαστου υλικού σε επεξεργασμένο διαφημιστικό περιεχόμενο για κλάδους όπως η εστίαση και η αγορά ακινήτων. 

Τέλος, έχει μπροστά της την επικείμενη διάσπαση δραστηριότητας και τη μετατροπή της Vimeo σε μια αυτόνομη εταιρεία. Κίνηση που σύμφωνα με τη Sud θα διευκολύνει τη "στρατολόγηση” ταλέντων, τη πραγματοποίηση εξαγορών, την ενδυνάμωση της φίρμας και την πώληση υπηρεσιών σε μεγάλες εταιρείες. (Καθώς και την πρόσβαση σε κεφάλαια μιας αγοράς που αποτιμά τις εταιρείες λογισμικού περίπου 40 φορές τα κέρδη τους). Όσον για την πορεία της από τη διεύθυνση μάρκετινγκ στη θέση της διευθύνουσας συμβούλου μιας εισηγμένης εταιρείας σε διάστημα μικρότερο των τεσσάρων ετών; Η Sud απαντά: "Ως γυναίκα, μητέρα και CEO τεχνολογίας, είμαι μοναδική στον χώρο του λογισμικού. Αδημονώ να συνεισφέρω την προοπτική και το στυλ μου στον κλάδο. Θα είναι διασκεδαστικό”.

Από:  Capital.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Οι ερωτήσεις στη φόρμα που θα συμπληρώνουν τα θύματα κακοποίησης

Αλλάζει το πρωτόκολλό της η Αστυνομία, μετά τη δολοφονία της Κυριακής Γρίβα έξω από το Α.Τ των Αγίων Αναργύρων.

To παρασκήνιο της απομάκρυνσης του Δημήτρη Παπανώτα από το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ

Προσωπική απόφαση του Στέφανου Κασσελάκη ήταν η καρατόμηση του Δημήτρη Παπανώτα από το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ, όπως αναφέρουν πηγές του κόμματος.

Το Ισραήλ χτύπησε αεροπορική βάση στο Ιράν

Πύραυλοι που εκτόξευσαν αεροσκάφη του Ισραήλ έπληξαν εγκατάσταση στο Ιράν τις πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής.

Εκτός ευρωψηφοδελτίου ΣΥΡΙΖΑ ο Δημήτρης Παπανώτας

Έπειτα από απόφαση του Στέφανου Κασσελάκη.

O πιο ακριβοπληρωμένος CEO στην αυτοκινητοβιομηχανία

Οι μέτοχοι της Stellantis άνοιξαν το δρόμο για να καταστήσουν τον Carlos Tavares τον πιο ακριβοπληρωμένο CEO.

Γραφει TopGear