5 tech trends του marketing που θα δούμε μέσα στη χρονιά

Έχουμε ήδη μία αρκετά ολοκληρωμένη εικόνα του πώς θα πάνε τα πράγματα. Spoiler alert: Τεχνητή νοημοσύνη κι άγιος ο Θεός...

Η Piano, η πολυεθνική εταιρεία SaaS, που ειδικεύεται σε προηγμένες επιχειρηματικές διαδικασίες πολυμέσων και σε λογισμικό βελτιστοποίησης διαδικτυακού εμπορίου δημοσίευσε τα κυριότερα tech trends για το marketing, όπως θα τα δούμε μέσα 2024.

Συνολική αύξηση και βελτιστοποίηση των εσόδων

Σύμφωνα με την Piano, οι επιχειρήσεις, οι εκδότες και οι οργανισμοί θα αρχίσουν να εξετάζουν προσεκτικά τις ροές εσόδων, συνεχίζοντας να διαφοροποιούν και να κατέχουν τα δεδομένα γύρω από τις ροές εσόδων τους. Η βελτιστοποίηση των εσόδων απαιτεί ολοένα και περισσότερο δημιουργικές προσεγγίσεις εντός των οργανισμών που φέρνουν κοντά διαφορετικούς κλάδους.

Για τους εκδότες, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα πρέπει να φέρνουν σε επαφή τις ομάδες διαφήμισης, συνδρομών, ηλεκτρονικού εμπορίου και θυγατρικών όταν σχεδιάζουν νέες πρωτοβουλίες μάρκετινγκ. Για άλλες εταιρείες αυτό μπορεί να σημαίνει ότι για τη δοκιμή μιας νέας προσφοράς μπορεί να χρειαστεί να εμπλακούν οι ομάδες πωλήσεων, διαχείρισης προϊόντων και merchandising.

Οι οργανισμοί που είναι πολύ απομονωμένοι κινδυνεύουν να μείνουν πίσω, ενώ εκείνοι που έχουν κουλτούρα με γνώμονα τα δεδομένα είναι σε μοναδική θέση να ανακαλύψουν νέες τακτικές που λειτουργούν για το κοινό τους. Αντί να βασίζονται σε τυποποιημένες προσεγγίσεις, η ικανότητα δοκιμής, μάθησης και γρήγορης επανάληψης νέων στρατηγικών θα προετοιμάσει τις εταιρείες για επιτυχία.

Ενοποίηση δεδομένων για το κοινό

Το 2024, οι πρωτοπόροι ηγέτες είναι εκείνοι που υιοθετούν μια στρατηγική με γνώμονα τα δεδομένα και εστιάζουν στην ενοποίηση διαφορετικών πηγών δεδομένων. Η ενοποίηση δεδομένων αυξάνεται σταθερά ως προτεραιότητα τα τελευταία χρόνια, όπως καταδεικνύεται στην περσινή έκθεση της Piano για την κατάσταση του κλάδου. Η ικανότητα συλλογής δεδομένων πρώτου μέρους, σε συνδυασμό με τον γρήγορο πειραματισμό και τη βελτίωση της στρατηγικής, τοποθετεί τους οργανισμούς στην πρώτη γραμμή των κλάδων τους.

Η επιτυχία εξαρτάται όχι μόνο από την παρακολούθηση των τάσεων, αλλά και από την πρωτοποριακή δημιουργία προσαρμοσμένων εμπειριών με βάση τις γνώσεις του κοινού. Για να διαπρέψει κάποιος στο σημερινό ανταγωνιστικό τοπίο, οι παραδοσιακές μέθοδοι δεν αρκούν. Όσοι έχουν κολλήσει σε άκαμπτα μοντέλα κινδυνεύουν να χάσουν τη σημασία τους, ενώ οι προσαρμοστικές οντότητες ανακαλύπτουν καινοτόμους τρόπους για να συνδεθούν ουσιαστικά με το κοινό τους.

Συνολικές εκδόσεις, τόσο ψηφιακά, όσο και έντυπα

Παρά την ψηφιακή ανάπτυξη, η έντυπη έκδοση εξακολουθεί να είναι ζωτικής σημασίας για τους περισσότερους παλαιούς εκδότες, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 85% των εσόδων από συνδρομές και πάνω από το 60% των διαφημίσεων, σύμφωνα με έκθεση της PWC, αλλά τα περιθώρια κέρδους λεπταίνουν, καθώς το κόστος εκτύπωσης και παράδοσης εφημερίδων και περιοδικών αυξάνεται σταθερά.

Το 2024, το επίκεντρο μετατοπίζεται από την κυριαρχία της εκτύπωσης στον ρόλο που διαδραματίζει στο ευρύτερο εκδοτικό τοπίο μαζί με την ψηφιακή τεχνολογία. Για τους εκδότες, το 2024 θα αφορά στην ενσωμάτωση της εκτύπωσης στην ψηφιακή εμπειρία και την ανάγκη για τεχνολογία που ενσωματώνει λύσεις και για τα δύο κανάλια για να δημιουργήσει μεγαλύτερη συνοχή.

Η διαχείριση μιας επιτυχημένης μετάβασης είναι απαραίτητη, καθώς η ψηφιακή ανάπτυξη απαιτεί την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν και οι δύο μορφές μαζί. Οι εκδότες χρειάζονται τεχνολογικές λύσεις που ενοποιούν τα δύο μέρη και επιτρέπουν ένα μοναδικό και συνεκτικό πλεονεκτικό σημείο και για τα δύο μέρη της επιχείρησης.

Στρατηγικές αλλαγές στη διαφημιστική δαπάνη: προσαρμογή για την ποιότητα, έναντι της ποσότητας

Το διαφημιστικό τοπίο το 2024 υφίσταται μια καίρια αλλαγή, η οποία οδηγείται από τη σταδιακή κατάργηση των cookies τρίτων μερών σε προγράμματα περιήγησης, όπως ο Chrome. Αυτή η αλλαγή απομακρύνει τους διαφημιζόμενους από την εξάρτηση από χαμηλής ποιότητας, κορεσμένους από διαφημίσεις ιστότοπους και ωθεί προς πιο αποτελεσματικές στρατηγικές δαπανών. Οι διαφημιζόμενοι καλούνται τώρα να επανεξετάσουν την προσέγγισή τους για τη στόχευση και τη δέσμευση του κοινού, μεταβαίνοντας από τις ευρείες, προγραμματιστικές μεθόδους σε πιο εστιασμένες, ποιοτικές τακτικές.

Η έμφαση για τους διαφημιζόμενους δίνεται στη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της διαφημιστικής δαπάνης μέσω δεδομένων πρώτου μέρους και σχετικής με το πλαίσιο διαφήμισης. Αυτό απαιτεί βαθύτερη κατανόηση των συμπεριφορών και των προτιμήσεων του κοινού. Οι διαφημιζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να δημιουργούν εκστρατείες που δεν είναι απλώς ευρέως διαδεδομένες αλλά στρατηγικά προσαρμοσμένες, στοχεύοντας σε συνδέσεις με αντίκτυπο και όχι σε απλή έκθεση. Η μετάβαση αυτή αντιπροσωπεύει μια σημαντική κίνηση προς ένα πιο υπεύθυνο και επικεντρωμένο στη δέσμευση διαφημιστικό μοντέλο, όπου η ακρίβεια και η συνάφεια υπερισχύουν του όγκου και της εμβέλειας.

Το 2024 θα είναι η χρονιά που η ιδιωτικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη θα αναμετρηθούν

Το 2023, οι πλατφόρμες AI όπως τα ChatGPT, Bing AI και Bard κυριάρχησαν στις συζητήσεις των μέσων ενημέρωσης και έγιναν παγκοσμίως προσβάσιμες. Οι χρήσεις τους κυμαίνονταν από την ψυχαγωγία έως την υποστήριξη επιχειρήσεων, ακόμη και την πιθανή κατάχρηση. Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη συνεχίζει να εξελίσσεται το 2024, η ενσωμάτωση προστατευτικών μέτρων καθίσταται ζωτικής σημασίας. Οι ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής είναι ιδιαίτερα σημαντικές στον τομέα της AI. Η πρόκληση τώρα είναι η προσαρμογή και η επιβολή των κανόνων προστασίας της ιδιωτικής ζωής σε αυτόν τον ταχέως εξελισσόμενο τομέα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δημιούργησε προηγούμενο με τον πρώτο ολοκληρωμένο κανονισμό για την ΤΝ στον κόσμο και πιθανότατα θα ακολουθήσουν κι άλλοι. Η πρωτοβουλία αυτή σηματοδοτεί μια παγκόσμια στροφή προς την ενσωμάτωση της προστασίας της ιδιωτικής ζωής στην ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης. Η εγγενής σύνδεση της AI και της προστασίας της ιδιωτικής ζωής καθιστά αναγκαία τη λήψη μελετημένων ρυθμιστικών μέτρων για τη διασφάλιση ισόρροπης ανάπτυξης και καινοτομίας.

Για να δεις περισσότερα tech trends, μπορείς να μεταβείς στο άρθρο της Piano, πατώντας εδώ.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn

Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.

Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'

Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.

Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής

Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.

Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε

Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ένοχος ο Βασίλης Μπισμπίκης-το πρόστιμο και η κατάθεσή του

Ο Βασίλης Μπισμπίκης τιμωρήθηκε με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο για το τροχαίο - "Δεν είχα πιει, χτύπησα δύο αυτοκίνητα λόγω κακού χειρισμού", κατέθεσε.

Υποχρεωτικό από 1η Νοεμβρίου το IRIS για τις επιχειρήσεις

Από την 1η Νοεμβρίου, όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δέχονται πληρωμές μέσω IRIS, αλλιώς κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα. Το σύστημα αλλάζει ριζικά τις συναλλαγές στην Ελλάδα.

Γραφει Τιμος Σαλαμες