
Πώς και γιατί τα μεγάλα brands μποϊκοτάρουν το Facebook
Το κίνημα Black Lives Matter ρίχνει φως στις παθογένειες της ηλεκτρονικής αυτοκρατορίας του Mark Zuckerberg.

Ο Mark Zuckerberg δεν πρόκειται να βρει ησυχία. Τουλάχιστον όχι σύντομα. Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν οι διαμαρτυρίες και οι διαδηλώσεις του Black Live Matters με αφορμή τη στυγερή δολοφονία του Aφροαμερικανού George Floyd, το Facebook -ως συνήθως- κράτησε "μετριοπαθή" στάση νίπτοντας τα χέρια του ως άλλος Πόντιος Πιλάτος. Σε μία Αμερική, όμως, που θυμίζει καζάνι που βράζει, αυτό δε θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο για άλλη μια φορά. Έτσι, μετά την αγανάκτηση μεγάλη μερίδας του κοινού των Η.Π.Α ενάντια στο πλέον δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, σειρά παίρνουν τα μεγάλα brands.
To Facebook αντιμετωπίζει, για πρώτη φορά στη 16χρονη ιστορία του, μαζικό μποϊκοτάρισμα από εταιρείες (όπως οι Ben & Jerry’s, Hershey, Honda, KIND, Madewell, The North Face, Patagonia, Target, Verizon ενώ φαίνεται να ακολουθούν κι άλλες) που αξίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια και δεν είναι διατεθειμένες πια να ξοδέψουν ούτε ένα σεντ όσο το social medium του Mark Zuckerberg δεν αλλάζει τακτική.
"Αν το Facebook δε λάβει πολύ φανερά, μετρήσιμα και σαφή μέτρα για να αποτρέψει τη διασπορά μίσους, διακρίσεων, παραπληροφόρησης και έξαρσης των παθών μέχρι να τελειώσει η φετινή χρονιά, θα νιώσουμε υποχρεωμένοι να επανεξετάσουμε τη στρατηγική μας απέναντί του" ήταν η χαρακτηριστική δήλωση του Daniel Lubetzky, ιδρυτή της KIND, η οποία συνοψίζει το πνεύμα του μποϋκοτάζ και θυμίζει προειδοποιητική βολή, παρότι εδώ και κάποιες μέρες το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο έχει προαναγγείλει μία σειρά από αλλαγές.
Μία έρευνα της ADL που αναφέρει ότι το 42% των χρηστών στις ΗΠΑ έχουν δεχθεί κάποια στιγμή ιντερνετικό bullying με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, από σήμερα 1η Ιουλίου, ο Mark Zuckerberg θα δει τα διαφημιστικά του έσοδα να μειώνονται σημαντικά. Μάλιστα, κάποια γιγάντια brands (όπως η Coca-Cola, τα Starbucks, η Unilever και η Microsoft) το πήγαν ένα βήμα παραπέρα, παγώνοντας τις διαφημιστικές τους δαπάνες σε όλα τα social media για τουλάχιστον ένα μήνα. Οι κακές γλώσσες, τώρα, λένε ότι ίσως ήθελαν ούτως ή άλλως να τις μειώσουν και η συγκεκριμένη διαμαρτυρία τους έδωσε την κατάλληλη ευκαιρία. Παρ' όλα αυτά, η τωρινή συγκυρία αποτελεί έναν σκοπό που σίγουρα αγιάζει τα όποια μέσα.
Πώς όμως ξεκίνησε η καμπάνια #StopHateforProfit (σ.σ: Σταματήστε το μίσος για κέρδος); Πολλές και διαφορετικές οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ανάμεσά τους η Anti-Defamation League (ADL) και η Color of Change, ξεκίνησαν στις 17 Ιουνίου να προβάλλουν έντονα το γεγονός πως το Facebook δεν κάνει τίποτα για τις ρατσιστικές ομάδες που ξεπηδούν στις σελίδες του αλλά και για το hate speech που δίνει και παίρνει στα newsfeeds όλου του πλανήτη.
BREAKING: "The Coca-Cola Company will pause paid advertising on all social media platforms globally for at least 30 day," CEO James Quincey says. Coke "will take this time to reassess our advertising policies" & it adds: "We also expect greater accountability and transparency" pic.twitter.com/uJ95UEcP5s
— CNBC Now (@CNBCnow) June 26, 2020
Χαρακτηριστική, μάλιστα, είναι μία έρευνα της ADL που αναφέρει ότι το 42% των χρηστών στις ΗΠΑ έχουν δεχθεί κάποια στιγμή ιντερνετικό bullying με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Όσο για το τι θέλει να πετύχει η καμπάνια; Αλλαγή της πολιτικής του Facebook στο θέμα των φυλετικών διακρίσεων μέσα από ανανεωμένους αλγόριθμους, επιστροφή χρημάτων για τις εταιρείες όταν οι διαφημίσεις τους εμφανίζονται δίπλα σε αμφιλεγόμενο περιεχόμενο αλλά και moderators που θα μπορούν να ελέγχουν, σε κάποιο βαθμό, το τι ακριβώς συμβαίνει στον ωκεανό του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου του πλανήτη.
Την ίδια, λοιπόν, στιγμή που το Twitter έχει ανοίξει πόλεμο με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Donald Trump, κατεβάζοντας ακόμα και δικές του αναρτήσεις με περιεχόμενο που φανερά έριχνε λάδι στη φωτιά του μίσους, ο Mark Zuckerberg συνεχίζει να τηρεί ίσες αποστάσεις. Αυτή τη φορά, όμως, για πρώτη φορά βρίσκει απέναντί του ακόμα και πανάκριβα brands που νιώθουν ότι θίγονται από τις πολιτικές του. Το ποιος θα νικήσει στο τέλος είναι κάτι που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, σίγουρα όμως η εν λόγω διαμαρτυρία είναι μία καλή αρχή για έναν νέο social media κόσμο όπου ο φασισμός και ο φυλετικός ρατσισμός θα είναι κολάσιμος - όπως, δηλαδή, συμβαίνει και στην πραγματική ζωή.
φωτογραφία © Getty Images
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Η πρόβλεψη του Stephen King για τον Donald Trump και τις εκλογές του 2026
Ο Stephen King συνεχίζει την κόντρα του με τον Donald Trump, αυτήν τη φορά με μια τολμηρή πρόβλεψη για τις εκλογές του 2026, που μιλά για "έκπληξη" και "μπλε κύμα".
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΠαράνομοι οι περισσότεροι δασμοί του Donald Trump, αποφάσισε ομοσπονδιακό εφετείο
Το μεγαλύτερο μέρος τους, εκ των οποίων και οι μη κλαδικοί επιβλήθηκαν παράνομα σύμφωνα με τις νέες εξελίξεις και η τύχη τους πλέον θα κριθεί στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ.
Έφυγε από τη ζωή η επικοντίστρια από την Κύπρο Μαρία Αριστοτέλους
Η κύπρια αθλήτρια προσβλήθηκε από μία σπάνια μορφή καρκίνου που συναντάται κατά βάση σε παιδιά και εφήβους και τα τελευταία δύο χρόνια προσπαθούσε να την αντιμετωπίσει με θεραπείες.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΤι μερίδιο κατέχει η Ελλάδα στον παγκόσμιο πλούτο;
Ο παγκόσμιος πλούτος αγγίζει τα 471 τρισ. δολάρια στο τέλος του 2024, με τις ΗΠΑ και την Κίνα να κυριαρχούν. Πού βρίσκεται η Ελλάδα και ποιες ευρωπαϊκές χώρες ξεχωρίζουν;
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΤι είναι οι "μπλε δράκοι" που σκορπούν τον τρόμο στις παραλίες της Ισπανίας;
Οι "μπλε δράκοι" εμφανίστηκαν ξανά στις ισπανικές ακτές, κλείνοντας παραλίες και προκαλώντας ανησυχία. Μικροσκοπικοί αλλά εξαιρετικά δηλητηριώδεις, κρύβουν σοβαρό κίνδυνο για τους λουόμενους.