Ούτε το διαφημιστικό μποϊκοτάζ μπορεί να αγγίξει το Facebook

Μηδαμινές οι απώλειες εσόδων για το μέσο κοινωνικής δικτυώσης του Mark Zuckerberg από το μποϊκοτάζ των εταιρειών.

Γράφει: Esquire Editors 03 Ιουλίου 2020

Με περισσότερες από 500 εταιρείες να έχουν πλέον ενταχθεί στο διαφημιστικό μποϊκοτάζ κατά του Facebook, για το οποίο έχουν απευθύνει κάλεσμα κορυφαίες ομάδες ακτιβιστών ατομικών δικαιωμάτων, ορισμένοι επενδυτές ανησυχούν για τα χαμένα έσοδα της εταιρείας - αλλά οι περισσότερες εταιρείες της Wall Street εκτιμούν ότι το Facebook εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ενδεχόμενες απώλειες που δεν θα ξεπεράσουν το 5% των εσόδων.

Η μετοχή της Facebook έχασε 8% της αξίας της την περασμένη Παρασκευή, εν μέσω ανακοινώσεων ενός αυξανόμενου αριθμού μεγάλων εταιρειών -στις οποίες προσφάτως προσχώρησαν οι Pfizer, Lego και Dunkin Donuts- ότι θα σταματήσουν να συνεργάζονται με τον τεχνολογικό γίγαντα, στο πλαίσιο της καμπάνιας #StopHateforProfits, η οποία έχει πλέον φτάσει σε σημείο να περιλαμβάνει περισσότερους από 500 διαφημιζόμενους.

Ωστόσο, οι εταιρείες της Wall Street παραμένουν γενικά αρκετά αισιόδοξες στο χρηματιστήριο: η Facebook θα αντιμετωπίσει ενδεχόμενες απώλειες που δεν θα ξεπεράσουν το 5% των εσόδων, δήλωσε πρόσφατα ο Rohit Kulkarni, αναλυτής της MKM Partners. 

Σε ένα σενάριο όπου η εταιρεία χάσει τη συνεργασία της με τους 100 κορυφαίους διαφημιστές της, αυτό θα αντιστοιχούσε σε απώλειες μόνο περίπου 1 δισ. δολαρίων επί των εσόδων ανά μήνα, εκτιμά ο αναλυτής της Morgan Stanley, Brian Nowak.

Εάν το διαφημιστικό μποϊκοτάζ διαρκέσει μόνο ένα μήνα, σύμφωνα με τους αναλυτές της Citi, ο πιθανός αντίκτυπος στις μετοχές της Facebook είναι μόλις 1 δολάριο ανά μετοχή και εάν η Facebook δεν είναι σε θέση να πείσει τις εταιρείες που τη μποϊκοτάρουν, να ξαναρχίσουν τις δραστηριότητές τους, ο αντίκτυπος στη μετοχή θα είναι 17 δολάρια ανά μετοχή.

Οι διαφημιζόμενοι είχαν ήδη μειώσει τις δαπάνες τους εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, σημειώνει ο Kulkarni, αλλά η Facebook έχει μια διαφορετική βάση εσόδων, με εκατομμύρια διαφημιστές που πληρώνουν. Η Procter & Gamble, για παράδειγμα, είναι ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στον κόσμο, αλλά εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 0,50% των εσόδων της Facebook, είπε. 

Οι αναλυτές της Raymond James πιστεύουν επίσης ότι οι οικονομικές επιπτώσεις στη Facebook κατά το τρίτο τρίμηνο θα είναι "ελάχιστες" και παραμένουν "αισιόδοξοι" ότι οι πρόσφατα ανακοινωθείσες αλλαγές της εταιρείας θα "βοηθήσουν στην ανακούφιση των ανησυχιών των διαφημιζόμενων".

"Όσο σημαντικοί κι αν είναι αυτοί οι διαφημιζόμενοι για τη Facebook, πιθανότατα θα χρειαζόταν ένα πολύ ευρύτερο διαφημιστικό μποϊκοτάζ για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να επηρεάσουν ουσιαστικά τα έσοδα από διαφημίσεις της Facebook", ανέφεραν οι αναλυτές του Stifel σε πρόσφατο σημείωμα.

Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων διαφήμισης Pathmatics, οι 100 κορυφαίοι διαφημιζόμενοι στο Facebook αντιπροσωπεύουν μόνο το 6% περίπου των συνολικών εσόδων της εταιρείας. Επιπλέον, "οι κοινωνικές πλατφόρμες είναι συνήθως σε θέση να αντικαταστήσουν τους χαμένους διαφημιζόμενους με άλλους διαφημιζόμενους, δεδομένης της δυναμικής στις δημοπρασίες σε αυτές τις πλατφόρμες", ανέφεραν αναλυτές της Bank of America σε πρόσφατο σημείωμα.

Το Facebook απάντησε στα μποϊκοτάζ των διαφημίσεων την Τετάρτη. Ο αντιπρόεδρος παγκόσμιων υποθέσεων της εταιρείας, Nick Clegg, δήλωσε ότι "το Facebook δεν επωφελείται από το μίσος". Υποστήριξε ότι η πλατφόρμα κοινωνικών μέσων αφαιρεί στην πραγματικότητα τη ρητορική μίσους πιο γρήγορα από τους αντιπάλους όπως το Twitter και το YouTube.

Με το αστρονομικό ποσό των 69,7 δισ. δολαρίων ως έσοδα από διαφήμιση πέρσι, η Facebook βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως, πίσω μόνο από τη Google. 

Τα μποϊκοτάζ διαφημίσεων στο Facebook προέρχεται από την εκστρατεία #StopHateforProfits που ανακοινώθηκε από έναν συνασπισμό ομάδων πολιτικών δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένου του Anti-Defamation League και της Εθνικής Ένωσης για την Προώθηση των Έγχρωμων Ανθρώπων. Μια αυξανόμενη λίστα με μεγάλα ονόματα -συμπεριλαμβανομένων των Starbucks, Pfizer, Target, Best Buy, Verizon και Coca-Cola- συμφώνησαν όλοι να μην συνεργαστούν με τον τεχνολογικό γίγαντα έως ότου ληφθεί "ουσιαστική δράση" για την αντιμετώπιση παραπληροφόρησης και ρητορικής μίσους.

Από: capital.gr


φωτογραφία Getty Images

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Επικαιρότητα

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς και γιατί τα μεγάλα brands μποϊκοτάρουν το Facebook

Το κίνημα Black Lives Matter ρίχνει φως στις παθογένειες της ηλεκτρονικής αυτοκρατορίας του Mark Zuckerberg.

Η δημιουργία μιας οικονομικής πανδημίας

Μετά τη Lehman Brothers, οι άνθρωποι στο τραπεζικό σύστημα άρχισαν να σκέφτονται με όρους πανδημίας.