Polestar, η σουηδική αντίπαλος της Tesla στο χρηματιστήριο

Η σουηδική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων πατά γκάζι για Nasdaq.

Γράφει: Esquire Editors 30 Σεπτεμβρίου 2021

Η σουηδική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων Polestar, που έχει την υποστήριξη της Volvo Cars αλλά και της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Geely, σχεδιάζει την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο του Nasdaq μέσω συγχώνευσης με εταιρεία "λευκής επιταγής” της Gores Guggenheim. Στόχος η άντληση κεφαλαίων ύψους περίπου 1 δισ. δολαρίων προκειμένου να επεκτείνει τη σειρά των μοντέλων της αλλά και τη γραμμή παραγωγής της ώστε να ανταγωνιστεί "στήθος με στήθος” την πρωτοπόρα Tesla.

Η εταιρεία από το Γκέτεμποργκ, η οποία ξεκίνησε πριν από δύο δεκαετίες αποτελώντας την μονάδων αγώνων της Volvo και στράφηκε αποκλειστικά στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων το 2017, πούλησε περίπου 10.000 οχήματα των premium μοντέλων της Polestar 1 και 2 το προηγούμενο έτος, ωστόσο σκοπεύει να ενισχύσει τη γκάμα της με τρια νέα μοντέλα αυτοκινήτων και να ενισχύσει τις πωλήσεις της στα 290.000 οχήματα μέχρι το 2025.

Όταν ολοκληρωθεί η συγχώνευσή της με την Gores Guggenheim, την εταιρεία ειδικού σκοπού εξαγοράς (ή SPAC), η Polestar θα αποκτήσει πρόσβαση σε ρευστότητα ύψους 800 εκατ. δολαρίων και επιπρόσθετα κεφάλαια έως περίπου 250 εκατ. δολαρίων από ιδιώτες επενδυτές. Η συμφωνία αποτιμά την Polestar στα 20 δισ. δολάρια περίπου, σύμφωνα με τους εταίρους της.

"Είμαστε ενθουσιασμένοι με τον στόχο διεύρυνσης της γκάμας μας με τρία νέα premium ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2024, αρχής γενομένης με το πρώτο μας SUV που αναμένεται το 2022”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar, Thomas Ingenlath σε ανακοίνωσή του. "Η προτεινόμενη συγχώνευση και η εισαγωγή στο χρηματιστήριο τοποθετούν την Polestar ως μια οικονομικά ισχυρή, καινοτόμα, παγκόσμια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων. Θα μας επιτρέψει να επιταχύνουμε τον ρυθμό ανάπτυξής μας, τη στρατηγική μας και, κυρίως, την αποστολή μας για βιώσιμη κινητικότητα”.

Η Polestar, στους επενδυτές της οποίας "φιγουράρει” και ο γνωστός ηθοποιός Leonardo DiCaprio, συγκαταλέγεται στις νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρικών οχημάτων νέας γενιάς, όπως οι Lucid, Rivian και Fisker Inc., οι οποίες εισέρχονται σε μια αγορά όπου την τελευταία δεκαετία κυριαρχεί η Tesla του Elon Musk.

Τα πλεονεκτήματα της σουηδικής εταιρείας είναι ότι διαθέτει μεγαλύτερη εμπειρία στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων από τους περισσότερους νεοαναδυόμενους ανταγωνιστές της -η Rivian ξεκίνησε την παραγωγή των οχημάτων της μόλις αυτόν τον μήνα, η Lucid πρόκειται να ξεκινήσει την παραγωγή του Air sedan σύντομα, ενώ η Fisker ετοιμάζει το ντεμπούτο της το επόμενο έτος - αλλά και οι "συμμαχίες” της με την Volvo Cars και τον κινεζικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας Geely, που της εξασφαλίζουν πρόσβαση σε πρόσθετους πόρους και αλυσίδες εφοδιασμού ανταλλακτικών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Rivian ετοιμάζεται για την αρχική δημόσια προσφορά της, ενώ τόσο η Lucid όσο και η Fisker έχουν κάνει ήδη την είσοδό τους στα χρηματιστηριακά ταμπλό μέσω συγχωνεύσεων, και αυτές, με SPACs.

Η προτεινόμενη συγχώνευση της Polestar, η οποία εγκρίθηκε ομόγωνα από τα διοικητικά συμβούλια αμφότερων των εταιρειών, θα πρέπει να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2022. Η νέα εταιρεία που θα προκύψει θα φέρει την επωνυμία Polestar Automotive Holding UK Limited και θα είναι διαπραγματεύσιμη στο ταμπλό με τον κωδικό "PSNY". 

Όσον αφορά τα νέα μοντέλα της, τα Polestar SUV 3, 4 και 5, πρόκειται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους το 2022, το 2023 και το 2024, αντίστοιχα, και θα έχουν αυτονομία περίπου 600 χλμ. (360 μιλίων) ανά φόρτιση, σύμφωνα με τις δύο εταιρείες.

Τα υφιστάμενα μοντέλα της σουηδικής εταιρείας, Polestar 1 με τιμή 155.000 δολαρίων και Polestar 2 με τιμή 60.000 δολαρίων είναι προς το παρόν διαθέσιμα σε 14 αγορές παγκοσμίως. 

Ωστόσο, με την έλευση των τριών νέων μοντέλων της και τα κεφάλαια που θα αποκτήσει από τη συγχώνευση με την SPAC, η αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων σκοπεύει να επεκταθεί σε 30 χώρες έως το 2023, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Ingenlath. 

Πέραν της ηλεκτροκίνησης, τα νέα μοντέλα Polestar 3 και 4 θα εφοδιαστούν επίσης με σύστημα "αυτόνομης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο”, που θα βασίζεται στους αισθητήρες laser lidar της Luminar, θα φέρει λογισμικό της Zenseact και υπολογιστικό σύστημα που θα παρέχει η Nvidia, σύμφωνα πάντα με τις προς συγχώνευση εταιρείες.

"Η Polestar είναι μια εταιρεία που ξεχωρίσει στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων - είναι μια εταιρεία κατασκευής πρωτότυπου εξοπλισμού ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών αποδόσεων και σχεδιασμού που επικεντρώνεται σε κορυφαίες λύσεις βιώσιμης κινητικότητας”, σημειώνει ο Alec Gores, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Gores και πρόεδρος της Gores Guggenheim.

Η αποτίμηση των 20 δισ. δολαρίων που δίνει η συγχώνευση στην Polestar βασίζεται στους πολλαπλασιαστές των προσδοκώμενων εσόδων της σουηδικής εταιρείας το 2023 και το 2024, πρόσθεσαν οι δύο εταιρείες. Οι υφιστάμενοι επενδυτές της Polestar θα διατηρήσουν το 94% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων μετά τη συγχώνευση.

Από: Capital.gr

 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

O Nicolas Sarkozy μπήκε φυλακή - Το χρονικό της σύλληψής του

Ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας εξακολουθεί να δηλώνει αθώος αναφορικά με το σκάνδαλο της εγκληματικής συνωμοσίας για την παράνομη χρηματοδότηση της προεκλογικής του εκστρατείας από τον Muammar Gaddafi, για την οποία καταδικάστηκε σε πέντε χρόνια φυλάκιση.

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποχώρησε σε χρόνο ρεκόρ από συνέντευξη όταν ρωτήθηκε για τον Τσίπρα

Μια ζωντανή συνέντευξη στον ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε μικρό τηλεοπτικό "θρίλερ", όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να αποχωρήσει από το πλατό μόλις δύο λεπτά μετά την έναρξή της.

Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn

Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.

Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'

Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.

Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής

Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.

Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε

Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.

Γραφει Τιμος Σαλαμες