Το Facebook επιτρέπει την παραπληροφόρηση για την κλιματική αλλαγή

Όσο και αν ισχυρίζεται ότι λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, οι παραπλανητικές διαφημίσεις σφυροκοπούν τους χρήστες του.

Γράφει: Esquire Editors 08 Οκτωβρίου 2020

Το Facebook επιτρέπει τις παραπλανητικές διαφημίσεις που αμφισβητούν την κλιματική αλλαγή, παρά το γεγονός ότι ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης ισχυρίζεται ότι λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, σύμφωνα με σημερινή έκθεση think tank, που παρουσίαζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η ομάδα InfluenceMap χρησιμοποίησε τα δεδομένα των διαφημίσεων του Facebook και εντόπισε 51 αναρτήσεις που αρνούνται ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ της ανθρώπινης δραστηριότητας και της κλιματικής αλλαγής, τις οποίες είδαν συνολικά 8 εκατομμύρια φορές κατά το πρώτο μισό του 2020. 

Και αυτό παρά την απαγόρευση των παραπλανητικών διαφημίσεων στο Facebook, το οποίο επανέλαβε για μία ακόμη φορά τον Σεπτέμβριο ότι "δεσμεύεται να πολεμήσει κατά της κλιματικής αλλαγής". 

Από τις 51 διαφημίσεις που εντοπίστηκαν μόνο μία αποσύρθηκε από τον ιστότοπο, ενώ οι υπόλοιπες παρέμειναν ενεργές για όλο το διάστημα για το οποίο είχαν πληρώσει οι εταιρείες. 

Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, τέσσερις αμερικανικές, συντηρητικές ομάδες βρίσκονται πίσω από τις περισσότερες διαφημίσεις, ενώ το συνολικό ποσό που δαπανήθηκε για αυτές ανέρχεται σε 42.000 δολάρια. 

Τις διαφημίσεις αυτές είδαν κυρίως άνδρες άνω των 55 ετών, από τις πολιτείες Ουαϊόμινγκ και Τέξας.

Οι διαφημίσεις χρησιμοποιούν δύο βασικές στρατηγικές: η πρώτη συνίσταται στο να επιτίθενται στην αξιοπιστία της επιστήμης για το κλίμα, αναφέροντας κυρίως ότι δεν υπάρχει επιστημονική συμφωνία για το θέμα. Η δεύτερη στρατηγική ήταν η αμφισβήτηση των επιπτώσεων των αερίων του θερμοκηπίου στην κλιματική αλλαγή.


φωτογραφία getty images

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Παρουσίαση βιβλίου Τσίπρα: Τα σχόλια στα social media

Μετά από μέρες που η επικαιρότητα ασχολήθηκε με το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα ήρθε και η παρουσίαση στο κατάμεστο Παλλάς που σχολιάστηκε πολύ στα social media.

Ο Donald Trump εντείνει τον πόλεμο με τους δημοσιογράφους

Ο Donald Trump ανεβάζει ξανά τους τόνους απέναντι στα media, λανσάροντας μια νέα λίστα "ενόχων" και στοχοποιώντας γνωστούς δημοσιογράφους και μεγάλους οργανισμούς που –όπως λέει– τον αδικούν.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

O Donald Trump ακύρωσε σχεδόν όλα τα εκτελεστικά διατάγματα του Joe Biden

Ο Donald Trump ακυρώνει σχεδόν όλα τα εκτελεστικά διατάγματα που υπέγραψε ο Joe Biden με autopen, ανοίγοντας νέο γύρο πολιτικής σύγκρουσης και νομικής αβεβαιότητας.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Πλέον, κυκλοφορούν κι αγριογούρουνα στο Περιστέρι (video)

Ένα αγριογούρουνο έκανε… χαλαρή βόλτα στους δρόμους του Περιστερίου και έγινε viral στο TikTok. Το απίθανο στιγμιότυπο προκάλεσε γέλιο, αλλά και απορίες.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Κ. Μητσοτάκης: Στόχος μου η δημιουργία Υπουργείου Έρευνας, Τεχνολογίας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε σε συζήτηση με τρεις προσωπικότητες που είχαν συμπεριληφθεί στο παρελθόν στη λίστα Forbes 30 under 30, κατά την εκδήλωση παρουσίασης της λίστας 2026 που διοργάνωσε το Forbes Greece στο Μέγαρο Μουσικής.

Όσα γράφει ο Αλέξης Τσίπρας στο βιβλίο του, "Ιθάκη"

Ο Αλέξης Τσίπρας στο βιβλίο του "Ιθάκη" αφηγείται τα δύσκολα χρόνια της πρωθυπουργίας του, υπερασπίζεται επιλογές, ανακαλεί κρίσιμες αποφάσεις και ξεκαθαρίζει λογαριασμούς με συντρόφους.

Γραφει Νικη Κοντομηνα