
Κάπως έτσι θα κατασκευάσουμε αυτοκινητόδρομους στη Σελήνη
Ποιος ξέρει, ίσως έτσι αποσυμφορηστεί η Κηφισίας.
Μπορεί τη στιγμή που μιλάμε να υπάρχουν μερικά τεχνικά προβλήματα, ωστόσο όπως όλα δείχνουν, θα κατασκευάσουμε αυτοκινητόδρομους στη Σελήνη. Αλλά γιατί;
Η εκτόξευση του Artemis 3, σε μια ημερομηνία που δεν έχει ωστόσο γίνει ακόμα γνωστή, θα σηματοδοτήσει την επιστροφή του ανθρώπου στη Σελήνη. Η τελευταία αποστολή Apollo χρονολογείται στο 1972 και όπως εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς, από τότε έχουν αλλάξει πολλά. Για αρχή, με αφορμή το ιστορικό αυτό γεγονός, έρχονται στην επιφάνεια πολλά τεχνικά προβλήματα. Ένα από αυτά λοιπόν, είναι και το θέμα του δρόμου.
Μπορεί να ακούγεται κάπως αστείο και παράδοξο, όμως δεν είναι. Η σεληνιακή σκόνη, που βρίσκεται στον Ρηγόλιθο, είναι εξαιρετικά λεπτή, λειαντική, κολλώδης και επικίνδυνη έτσι με κάθε κόστος, πρέπει να αποφεύγεται. Ο μοναδικός τρόπος λοιπόν φαίνεται πως είναι η δημιουργία οδικών επιφανειών λιώνοντας προσομοιωμένη σεληνόσκονη με ισχυρό λέιζερ, όπως πρότεινε και η διεθνής ομάδα ερευνητών από το έργο ESA PAVER.
Η τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί, οι ακτίνες λέιζερ των διαφορετικών μεγεθών και εντάσεων, αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην πρώιμη φάση της σεληνιακής υποδομής και της ανάπτυξης βάσεων που με την πάροδο του χρόνου θα συμβάλλουν σε όλες τις φάσεις της σεληνιακής εξερεύνησης. Μάλιστα, μέχρι να βρεθεί η ακτίνα λέιζερ που παράγει το ισχυρότερο υλικό επίστρωσης, έπρεπε να δοκιμαστούν πολλές και διαφορετικές ενώ κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι οποιαδήποτε διασταύρωση ή επικάλυψη ακτίνων λέιζερ θα μπορούσε να οδηγήσει σε εσωτερικές ρωγμές.
"Στην πράξη δε θα φέρναμε λέιζερ διοξειδίου του άνθρακα στη Σελήνη. Αντίθετα, αυτό το τρέχον λέιζερ χρησιμεύει ως πηγή φωτός για τα πειράματά μας, για να πάρει τη θέση του σεληνιακού ηλιακού φωτός που θα μπορούσε να συγκεντρωθεί χρησιμοποιώντας έναν φακό Fresnel πλάτους δύο μέτρων για να παράγει ισοδύναμο λιώσιμο στην επιφάνεια της Σελήνης", εξηγεί ο μηχανικός υλικών της ESA, Advenit Makaya.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποχώρησε σε χρόνο ρεκόρ από συνέντευξη όταν ρωτήθηκε για τον Τσίπρα
Μια ζωντανή συνέντευξη στον ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε μικρό τηλεοπτικό "θρίλερ", όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να αποχωρήσει από το πλατό μόλις δύο λεπτά μετά την έναρξή της.
Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn
Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.
Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'
Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.
Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής
Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.
Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε
Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΈνοχος ο Βασίλης Μπισμπίκης-το πρόστιμο και η κατάθεσή του
Ο Βασίλης Μπισμπίκης τιμωρήθηκε με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο για το τροχαίο - "Δεν είχα πιει, χτύπησα δύο αυτοκίνητα λόγω κακού χειρισμού", κατέθεσε.