Το αυτοκίνητο-βαλίτσα της Mazda

Το απίθανο δημιούργημα της ιαπωνικής εταιρείας από τη Χιροσίμα.

Γράφει: Esquire Editors 30 Δεκεμβρίου 2020

Ενθουσιασμένη από τη ζήτηση για το τότε νέο roadster της, το MX-5, η Mazda έμελλε να γίνει το 1991 η πρώτη ιαπωνική μάρκα που κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans και η μόνη που διέθετε στη γκάμα της μοντέλα με περιστροφικό κινητήρα. Την ίδια χρονιά, η ιαπωνική εταιρεία από τη Χιροσίμα παρουσιάζει ένα υδρογονοκίνητο μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα, που έφερε την ονομασία HR-X.

Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης στα κεντρικά γραφεία της Mazda ευνοούσε τότε την υλοποίηση ιδεών όπως το Fantasyard, έναν εσωτερικό διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 1989 και 1991, στα πλαίσια του οποίου ομάδες από διαφορετικά τμήματα συναγωνίστηκαν προκειμένου να βρουν τις καλύτερες και πιο δημιουργικές ιδέες μετακίνησης. Μία από αυτές ήταν και το "αυτοκίνητο-βαλίτσα”, μια τρίτροχη ιδέα που υποτίθεται ότι εμπνεύστηκε από το όραμα της αποτελεσματικής μετακίνησης στα αεροδρόμια. 

Οι δημιουργοί του, μια ομάδα επτά μηχανικών από το τμήμα δοκιμών και έρευνας των χειροκίνητων κιβωτίων της Mazda, χρησιμοποίησε ένα μικρό προϋπολογισμό για να υλοποιήσει το όραμά της. Αφού αγόρασαν ένα ποδήλατο τσέπης και τη μεγαλύτερη βαλίτσα με σκληρό κέλυφος που μπορούσαν να βρουν, στρώθηκαν στη δουλειά. Το αποτέλεσμα ήταν απλό αλλά έξυπνο, και αποτελείτο από κομμάτια του ποδηλάτου τσέπης και έναν δίχρονο κινητήρα 34 κ.εκ, που ενσωματώνονταν σε μία Samsonite με διαστάσεις 57x75 cm. Χρειαζόταν μόλις ένα λεπτό για να το συναρμολογήσεις: περιστρέψτε τον μπροστινό τροχό στη "όρθια" θέση μέσω ενός αφαιρούμενου τμήματος της βαλίτσας, τοποθετήστε τους πίσω τροχούς, συνδέστε το κάθισμα πάνω από τον πίσω άξονα και φύγατε!

Ο ηλεκτροκινητήρας του 1.7ίππου είχε τη δυνατότητα να κινεί την κατασκευή με ταχύτητες έως και 30 χλμ./ώρα. Ωστόσο, στα 32 κιλά η βαλίτσα αυτή δεν ήταν και η επιτομή της πρακτικότητας, τουλάχιστον σε ότι αφορά το ρόλο της αποσκευής που καλείτο να παίξει. Αλλά παρόλο που η μαζική παραγωγή δεν τέθηκε ποτέ υπό εξέταση, το "φορητό” τρίκυκλο θα γνώριζε εκτεταμένη κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης, εξυπηρετώντας τη Mazda ως κινητή διαφήμιση. Η διοίκηση της εταιρείας έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή δύο ακόμη από αυτές τις βαλίτσες, για τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, με την τελευταία να εκτίθεται στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1991 μαζί με το Mazda 787B που κέρδισε το Le Mans. Σήμερα σώζεται μόνο το αμερικανικό μοντέλο, με το αρχικό να αναφέρεται ως "καταστροφή από ατύχημα”, ενώ το ευρωπαϊκό αντίγραφο εξαφανίστηκε κάτω από άγνωστες συνθήκες.

Από: capital.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Αυτό είναι το καλύτερο κρέας για να φας μετά το γυμναστήριο

Έρευνα ρίχνει φως στον ρόλο που παίζει η ποιότητα και η σύνθεση των τροφών στη διαδικασία αποκατάστασης του οργανισμού και στην αποτελεσματικότητα της προπόνησης.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ένα αναπάντεχο πρόβλημα με το iPhone 17 Pro

Το νέο iPhone 17 Pro έκανε αίσθηση με τον σχεδιασμό και τα χρώματά του, ιδίως το εντυπωσιακό Cosmic Orange. Όμως, μια πρόσφατη ανάρτηση στο Reddit άνοιξε συζήτηση για κάτι που ίσως η Apple δεν περίμενε.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Όλα όσα έγιναν στο Academy Museum Gala

Από τον Martin Scorsese και τον Bruce Springsteen μέχρι την Penélope Cruz και την Kim Kardashian με καλυμμένο πρόσωπο, η βραδιά έστησε το νέο αφήγημα ισχύος στο σύγχρονο σινεμά. Εδώ δεν τιμώνται απλώς καριέρες- χτίζεται ο ίδιος ο μύθος του Χόλιγουντ.

Η επιστημονική εξήγηση του γιατί πονάει τόσο πολύ μια "πληγωμένη" καρδιά

Ο χωρισμός επηρεάζει όχι μόνο την ψυχολογία αλλά και το σώμα. Μάθε πώς οι ορμόνες του στρες, οι σωματικές αντιδράσεις και το "σύνδρομο разбroken heart" εξηγούν τον έντονο πόνο που νιώθουμε.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Γιατί οι άνδρες ζουν λιγότερα χρόνια από τις γυναίκες

Οι άνδρες έχουν χαμηλότερο προσδόκιμο ζωής από τις γυναίκες λόγω βιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών παραγόντων. Μάθε τι δείχνουν οι έρευνες του Χάρβαρντ.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Πόσοι Έλληνες ενημερώνονται από το TikTok και το YouTube για την επικαιρότητα

Σκρολάρεις για να μάθεις τι συμβαίνει στον πλανήτη; Δεν είσαι ο μόνος. Σύμφωνα με νέα έρευνα, το ίδιο κάνει μεγάλη μερίδα Ελλήνων και οι αριθμοί είναι πραγματικά εντυπωσιακοί.

Γραφει Νικη Κοντομηνα