Το αυτοκίνητο-βαλίτσα της Mazda
Το απίθανο δημιούργημα της ιαπωνικής εταιρείας από τη Χιροσίμα.
Ενθουσιασμένη από τη ζήτηση για το τότε νέο roadster της, το MX-5, η Mazda έμελλε να γίνει το 1991 η πρώτη ιαπωνική μάρκα που κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans και η μόνη που διέθετε στη γκάμα της μοντέλα με περιστροφικό κινητήρα. Την ίδια χρονιά, η ιαπωνική εταιρεία από τη Χιροσίμα παρουσιάζει ένα υδρογονοκίνητο μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα, που έφερε την ονομασία HR-X.
Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης στα κεντρικά γραφεία της Mazda ευνοούσε τότε την υλοποίηση ιδεών όπως το Fantasyard, έναν εσωτερικό διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 1989 και 1991, στα πλαίσια του οποίου ομάδες από διαφορετικά τμήματα συναγωνίστηκαν προκειμένου να βρουν τις καλύτερες και πιο δημιουργικές ιδέες μετακίνησης. Μία από αυτές ήταν και το "αυτοκίνητο-βαλίτσα”, μια τρίτροχη ιδέα που υποτίθεται ότι εμπνεύστηκε από το όραμα της αποτελεσματικής μετακίνησης στα αεροδρόμια.
Οι δημιουργοί του, μια ομάδα επτά μηχανικών από το τμήμα δοκιμών και έρευνας των χειροκίνητων κιβωτίων της Mazda, χρησιμοποίησε ένα μικρό προϋπολογισμό για να υλοποιήσει το όραμά της. Αφού αγόρασαν ένα ποδήλατο τσέπης και τη μεγαλύτερη βαλίτσα με σκληρό κέλυφος που μπορούσαν να βρουν, στρώθηκαν στη δουλειά. Το αποτέλεσμα ήταν απλό αλλά έξυπνο, και αποτελείτο από κομμάτια του ποδηλάτου τσέπης και έναν δίχρονο κινητήρα 34 κ.εκ, που ενσωματώνονταν σε μία Samsonite με διαστάσεις 57x75 cm. Χρειαζόταν μόλις ένα λεπτό για να το συναρμολογήσεις: περιστρέψτε τον μπροστινό τροχό στη "όρθια" θέση μέσω ενός αφαιρούμενου τμήματος της βαλίτσας, τοποθετήστε τους πίσω τροχούς, συνδέστε το κάθισμα πάνω από τον πίσω άξονα και φύγατε!
Ο ηλεκτροκινητήρας του 1.7ίππου είχε τη δυνατότητα να κινεί την κατασκευή με ταχύτητες έως και 30 χλμ./ώρα. Ωστόσο, στα 32 κιλά η βαλίτσα αυτή δεν ήταν και η επιτομή της πρακτικότητας, τουλάχιστον σε ότι αφορά το ρόλο της αποσκευής που καλείτο να παίξει. Αλλά παρόλο που η μαζική παραγωγή δεν τέθηκε ποτέ υπό εξέταση, το "φορητό” τρίκυκλο θα γνώριζε εκτεταμένη κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης, εξυπηρετώντας τη Mazda ως κινητή διαφήμιση. Η διοίκηση της εταιρείας έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή δύο ακόμη από αυτές τις βαλίτσες, για τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, με την τελευταία να εκτίθεται στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1991 μαζί με το Mazda 787B που κέρδισε το Le Mans. Σήμερα σώζεται μόνο το αμερικανικό μοντέλο, με το αρχικό να αναφέρεται ως "καταστροφή από ατύχημα”, ενώ το ευρωπαϊκό αντίγραφο εξαφανίστηκε κάτω από άγνωστες συνθήκες.
Από: capital.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
H Katie Price τρεντάρει στο ίντερνετ και δυστυχώς όχι για καλό
Any publicity is good publicity λένε, αλλά στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύει. Η διάσημη τηλεπερσόνα φέρεται να αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα, αν κρίνουμε από τις φωτογραφίες που θα δεις εντός.
Τι να κάνεις άμα η γάτα σου επιτεθεί στο χριστουγεννιάτικο δέντρο
Η γάτα σου βλέπει το χριστουγεννιάτικο δέντρο σαν παιχνίδι; Δες έξυπνα tips για σωστή τοποθέτηση, στολισμό και πρόληψη χωρίς τιμωρίες.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΓιατί μιλάει η πρωταγωνίστρια του Emily in Paris για τον Μητσοτάκη;
Η Lily Collins μίλησε στο Tonight Show για το Emily in Paris και κάπου ανάμεσα σε Παρίσι και Ρώμη, ανέφερε και τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Πώς μια σειρά του Netflix έφτασε μέχρι το Μαξίμου.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΗ Technogym καλωσορίζει τον Στέλιο Μαλακόπουλο στην οικογένειά της
Μια συνεργασία με πυρήνα τη συμπερίληψη και την ανθρώπινη δύναμη.
Η πιο έξυπνη αγορά για τα φετινά Χριστούγεννα είναι μια συσκευή "σαν καινούργια"
Κάθε Δεκέμβριο το ίδιο άγχος: πώς να κάνεις σε κάποιον μια έκπληξη που θα τη θυμάται, χωρίς όμως να αδειάσεις τον πορτοφόλι σου; Φέτος η απάντηση είναι πιο απλή: μια συσκευή "σαν καινούργια" που μπορεί να κοστίζει έως και 420€ λιγότερο.
Πώς να στήσεις ένα πραγματικό home theater στο σαλόνι σου
Το home theater δεν είναι πια θέμα όγκου και καλωδίων. Δες πώς ο σωστός συνδυασμός ήχου και design μεταμορφώνει το σαλόνι σε εμπειρία οικιακού κινηματογράφου και μουσικής.