
Το μέλλον της Porsche είναι λαμπερό - και ηλεκτρικό
Αυτό το θρυλικό υπερ-όχημα ετοιμάζεται να πάει το γενεαλογικό του δέντρο μια γρήγορη βόλτα.

Σε όλη την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι κατασκευαστές επιδίωκαν να εκφράσουν τα μεγαλύτερα επιτεύγματά τους μέσω ενός κορυφαίου μοντέλου. Και όποτε το πετύχαιναν το παρουσίαζαν με καμάρι, την ίδια ώρα που η γραμμή παραγωγής έπαιρνε πράσινο φως για να βγάζει σωρηδόν συμβατικά αυτοκίνητα με βάση την προηγμένη τεχνολογία επιδόσεων. Όμως η Porsche δεν είναι ακριβώς μία αυτοκινητοβιομηχανία όπως όλες οι άλλες.
Η μάρκα με έδρα τη Στουτγάρδη βασιζόταν ανέκαθεν στη δημιουργία σπορ αυτοκινήτων, με παθιασμένες μηχανές και οδηγικές εμπειρίες που προκαλούσαν ρίγη και συγκίνηση. Ο ιδρυτής Ferry Porsche, δήλωσε κάποτε: "Κάποια στιγμή κοίταξα γύρω μου και δεν μπορούσα να βρω το αυτοκίνητο που ονειρευόμουν. Έτσι αποφάσισα να το κατασκευάσω εγώ". Αυτό ήταν το 1948 και το αυτοκίνητο στο οποίο αναφέρεται είναι η Porsche 356 -Νο 1 Roadster της εποχής, ιδανικό παράδειγμα κορυφαίας σχεδίασης και συναρπαστικών επιδόσεων.
70 χρόνια αργότερα αυτή η νοοτροπία έχει καταξιώσει την κυριαρχία της Porsche τόσο στις αγωνιστικές πίστες όσο και στην ίδια την εξέλιξη της μηχανικής. Και σήμερα, καθώς το εμπορικό σήμα κινείται προς το μέλλον κατασκευάζοντας ηλεκτροκίνητα οχήματα παραγωγής με το πρόγραμμα Mission E, συνεχίζει να ξαναγράφει τους κανόνες στους αγώνες ταχύτητας: τα υβριδικά μονοθέσια που δημιουργήθηκαν για τους αγώνες Formula E, κουβαλούν πάνω τους το ίδιο πνεύμα εφευρετικότητας αλλά μέσα από "καθαρές" επιδόσεις, που μυρίζουν μόνο δαφνοστεφανωμένες πρωτιές.
Ιστορία γεμάτη νίκες σε πίστες και ανοιχτούς δρόμους
1951: Μόλις τρία χρόνια μετά την κατασκευή του πρώτου 356, η Porsche κερδίζει την πρώτη νίκη (ανάμεσα σε πολλές επόμενες) στους 24ωρους αγώνες Le Mans της Γαλλίας.

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ 911 ΕΔΕΙΞΕ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΟΔΗΓΙΚΗ ΗΔΟΝΗ
1963: Η γερμανική μάρκα ανεβάζει ψηλότερα τον πήχυ. Κυκλοφορεί το μοντέλο 911, το πιο ασυναγώνιστο σπορ αυτοκίνητο μέχρι και τις μέρες μας, επιτρέποντας σε οποιονδήποτε οδηγό να νιώσει τον ενθουσιασμό και την ψυχή των αγωνιστικών αυτοκινήτων Porsche.
Δεκαετίες ’70 και ’80: Η Porsche συνέχισε να κυριαρχεί σε διάφορες κατηγορίες αγωνιστικών αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα εισάγει τις πρώτες τεχνολογικές αγωνιστικές καινοτομίες στα αυτοκίνητα παραγωγής. Το 1975, μεσούσης της μεγάλης πετρελαϊκής κρίσης, παρουσιάζει το πρώτο αγωνιστικό όχημα με εξελιγμένο στροβιλοσυμπιεστή και ρυθμιστή πίεσης. Το 1984, το καινοτόμο μοντέλο 911 Carrera 4x4 κερδίζει την πρωτιά στο ράλι Παρίσι-Ντακάρ, εμπνέοντας τους ενθουσιώδεις λάτρεις της 911 σε όλο τον κόσμο να αγαπήσουν και τη λάσπη -αντί για την άσφαλτο αποκλειστικά.
Δεκαετία ’90: Βελτιώνεται η άνεση στο εσωτερικό, πολλαπλασιάζονται οι επιδόσεις του κινητήρα, ενσωματώνονται τεχνολογίες all-wheel drive και twin-turbo στην πλειοψηφία των μοντέλων. Ξέχωρα από αυτά, η Porsche κερδίζει και μια σημαντική αναγνώριση για την αισθητική υπεροχή της Carrera GT, που παρουσιάστηκε σε έκθεση στο Λούβρο το 2000.
21ος αιώνας: Η Porsche επεκτείνει το ρεπερτόριό της, βγάζοντας στην κυκλοφορία το πρώτο SUV (2002) και τους πρώτους κινητήρες που συνδυάζουν καύσιμο και ηλεκτροκίνηση πάνω στο αγωνιστικό μοντέλο 911 GT3 R Hybrid (2010). Με αυτή την τεχνολογία πετυχαίνει παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας σε ένα γύρο στην πίστα Nürburgring, με το μοντέλο 918 Spyder (2013). Τέσσερα χρόνια αργότερα, η 919 Hybrid κατακτά τρεις συνεχόμενες νίκες στις πίστες του Le Mans, απογειώνοντας με τη μαρτυρία της τη νέα εποχή καινοτομίας της Porsche: αγωνιστική ηλεκτροκίνηση.

Η ΙΔΕΑ ΤΗΣ MISSION E ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΤΟ ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ 70 ΕΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ
Η υιοθέτηση της έννοιας του ηλεκτρικού οχήματος απαλλάσσει τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς από τους περιορισμούς των κινητήρων καύσης. Η Porsche παραδέχεται ότι ορισμένα στοιχεία της εμπειρίας θα είναι διαφορετικά -όπως ο ήχος του κινητήρα-, ωστόσο άλλες πτυχές της οδηγικής απόδοσης θα είναι ακόμη πιο συναρπαστικές -η επιτάχυνση, το κράτημα, το ασφαλές φρενάρισμα.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι μια Porsche θα είναι πάντα μια Porsche. Η διασφάλιση ότι κάθε μοντέλο θα διατηρήσει και για τα επόμενα 70 χρόνια το ασύγκριτο συναίσθημα μιας εμπειρίας αγωνιστικής οδήγησης δεν θα είναι απλώς μια προτεραιότητα, αλλά μια αναγκαιότητα για να συνεχιστεί η τεράστια κληρονομιά της μάρκας.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Αυτό είναι το καλύτερο κρέας για να φας μετά το γυμναστήριο
Έρευνα ρίχνει φως στον ρόλο που παίζει η ποιότητα και η σύνθεση των τροφών στη διαδικασία αποκατάστασης του οργανισμού και στην αποτελεσματικότητα της προπόνησης.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΈνα αναπάντεχο πρόβλημα με το iPhone 17 Pro
Το νέο iPhone 17 Pro έκανε αίσθηση με τον σχεδιασμό και τα χρώματά του, ιδίως το εντυπωσιακό Cosmic Orange. Όμως, μια πρόσφατη ανάρτηση στο Reddit άνοιξε συζήτηση για κάτι που ίσως η Apple δεν περίμενε.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΌλα όσα έγιναν στο Academy Museum Gala
Από τον Martin Scorsese και τον Bruce Springsteen μέχρι την Penélope Cruz και την Kim Kardashian με καλυμμένο πρόσωπο, η βραδιά έστησε το νέο αφήγημα ισχύος στο σύγχρονο σινεμά. Εδώ δεν τιμώνται απλώς καριέρες- χτίζεται ο ίδιος ο μύθος του Χόλιγουντ.
Η επιστημονική εξήγηση του γιατί πονάει τόσο πολύ μια "πληγωμένη" καρδιά
Ο χωρισμός επηρεάζει όχι μόνο την ψυχολογία αλλά και το σώμα. Μάθε πώς οι ορμόνες του στρες, οι σωματικές αντιδράσεις και το "σύνδρομο разбroken heart" εξηγούν τον έντονο πόνο που νιώθουμε.
Γραφει Πωλινα ΦραγκουΓιατί οι άνδρες ζουν λιγότερα χρόνια από τις γυναίκες
Οι άνδρες έχουν χαμηλότερο προσδόκιμο ζωής από τις γυναίκες λόγω βιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών παραγόντων. Μάθε τι δείχνουν οι έρευνες του Χάρβαρντ.
Γραφει Πωλινα ΦραγκουΠόσοι Έλληνες ενημερώνονται από το TikTok και το YouTube για την επικαιρότητα
Σκρολάρεις για να μάθεις τι συμβαίνει στον πλανήτη; Δεν είσαι ο μόνος. Σύμφωνα με νέα έρευνα, το ίδιο κάνει μεγάλη μερίδα Ελλήνων και οι αριθμοί είναι πραγματικά εντυπωσιακοί.
Γραφει Νικη Κοντομηνα