Η πανδημία των BNPL apps

Οι προβλέψεις εκτιμούν πως μέχρι το 2025, το 11% των Ευρωπαίων αγοραστών θα εφαρμόζουν αποκλειστικά αυτήν την τακτική.

Πέρα από το ότι έχουμε αναλύσει πολλάκις τις συνέπειες της πανδημίας, τις ζούμε ακόμα στο πετσί μας. Μία από αυτές -μάλλον από τις πιο ανώδυνες- είναι η αύξηση των διαδικτυακών αγορών και την ενίσχυση της μεθόδου πληρωμής BNPL. Το αρκτικόλεξο σημαίνει Buy Now, Pay Later (Αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα) και πραγματοποιεί ακριβώς αυτό που λέει: Δίνει τη δυνατότητα στον αγοραστή να μην καταβάλλει επί τόπου το ποσό που χρεώθηκε ή να βάλει δόσεις χωρίς προμήθεια.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η μέθοδος BNPL θα αντιπροσωπεύει το 9% και το 11% των εργασιών στην Ευρώπη το 2023 και το 2025 αντίστοιχα. Apps πληρωμών με δόσεις, όπως η Klarna, η εφαρμογή σουηδικής προέλευσης που επικεντρώνεται στη γενιά Z και έχει επιτύχει ένα εκατομμύριο ενεργούς χρήστες στην Ισπανία μεταξύ 2020 και 2021, και εργαλεία back office όπως η Aplázame έχουν διατυπωθεί ως εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά μοντέλα πληρωμών.

>Διάβασε ακόμη: Τι είναι το Wordle με το οποίο έχει κολλήσει όλο το ίντερνετ

Ως τακτική, έχει σαφώς κερδίσει έδαφος κατά τη διάρκεια της επέλασης της Covid-19. Πριν από αυτήν, μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon, προσέφεραν ήδη το 2018 τη δυνατότητα αναβολής πληρωμής (αρχικά με τόκο και στη συνέχεια με προμήθεια), αλλά με τα νέα δεδομένα η προσφορά και η ζήτηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο αναδιαμόρφωσε την κατάσταση "εξαφανίζοντας" τον τόκο.

Τι ακριβώς συνέβη

Γενικά, η πανδημία οδήγησε τον κόσμο σε μία ψηφιακή επιτάχυνση και σε μία ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου όχι μόνο μεταξύ των ψηφιακών ιθαγενών, αλλά και μεταξύ νέων κοινών που ψώνισαν για πρώτη φορά online στα lockdowns. Ως αποτέλεσμα, ο κλάδος έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές: Από την πίστωση προς πιο διαφανείς και βολικές επιλογές πληρωμής για τους καταναλωτές, όπως η προαναφερθείσα δυνατότητα διαίρεσης του τιμολογίου σε τρεις ή τέσσερις άτοκες δόσεις. Με την ενίσχυση των νέων εμπειριών αγορών, αυξήθηκαν παράλληλα και οι προσδοκίες των πελατών. Οι εφαρμογές απευθύνονται στους νέους 30-+, γεγονός που ωθεί τις παραδοσιακές τράπεζες και τον χρηματοπιστωτικό τομέα να προσπαθήσουν να αντιγράψουν το μοντέλο τους για τον υπόλοιπο πληθυσμό.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2021, για παράδειγμα, η Klarna συνεργάστηκε με τον μουσικό A$AP Rocky σε μία φιλόδοξη εκστρατεία μάρκετινγκ για να ενθαρρύνει τους online αγοραστές να εγκαταλείψουν τις lockdown εμφανίσεις τους και να ανανεώσουν το στυλ τους. Η διεθνής αυτή καμπάνια, που ξεκίνησε ταυτόχρονα σε 14 αγορές, επικεντρώθηκε σε ένα βίντεο με πρωταγωνιστή τον A$AP Rocky και σε ένα challenge στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το #getsmoooth, που καλούσε τους καταναλωτές να μοιραστούν τη νέα τους εμφάνιση, μία πρόταση που απευθυνόταν σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Η δράση ολοκληρώθηκε με influencers μόδας στο TikTok και έναν εξατομικευμένο φακό στο Snapchat. Αυτό είδαμε εμείς, γιατί οι λιανοπωλητές που συμμετείχαν στη δράση είδαν έως και 40% αύξηση των παραγγελιών και 20% αύξηση της μέσης απόδειξης αγοράς, σύμφωνα με το Klarna.

>Διάβασε ακόμη: Tο επίσημο training app του Βρετανικού Στρατού

Από την άλλη, εν μέσω πανδημίας η γενιά Ζ παρουσίασε μεγαλύτερη αύξηση από όλους στις διαδικτυακές αγορές της. Σύμφωνα με τη μελέτη Shopping Online in Spain 2021 του Εθνικού Παρατηρητηρίου Τεχνολογίας και Κοινωνίας (Ontsi), "οι νεότεροι - η ομάδα των 16 έως 24 ετών - είναι αυτή με το υψηλότερο ποσοστό χρηστών του διαδικτύου που αγόρασαν online για πρώτη φορά μετά την πανδημία (15. 7%). Είναι επίσης εκείνοι με τα υψηλότερα ποσοστά όσον αφορά στη διατήρηση της ίδιας συχνότητας ηλεκτρονικών αγορών (27,2%). ο πληθυσμός ηλικίας 25 έως 34 ετών και 35 έως 44 ετών απλώς αγόρασε περισσότερα μέσω ίντερνετ εξαιτίας του κορονοϊού.  

Το μέλλον

Οι εφαρμογές αναβαλλόμενων πληρωμών αργά αλλά σταθερά μετατρέπονται σε εργαλεία πωλήσεων, βοηθώντας τις εταιρείες προϊόντων να προσφέρουν εξατομικευμένο περιεχόμενο: Δυναμικές διαφημίσεις, χορηγούμενες τοποθετήσεις με βάση την κατηγορία τους κλπ... Βασικά, προτείνουν έναν νέο τρόπο αγορών που βασίζεται στις αγοραστικές συνήθειες των νέων γενεών. 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Πώς να επιλέξεις το τέλειο δώρο PlayStation φέτος τα Χριστούγεννα

Φέτος τα Χριστούγεννα, βουτάμε στον κόσμο του PlayStation. Από την υπεροχή του PS5 Pro και τα περιφερειακά που απογειώνουν την εμπειρία, μέχρι τα κορυφαία παιχνίδια που θα σε συναρπάσουν, εδώ έχουμε τον πιο πλήρη οδηγό δώρων για να βρεις ακριβώς αυτό που ψάχνεις.

Οι φορητοί προβολείς TCL προσφέρουν ευέλικτη προβολή για κάθε σύγχρονο σπίτι αυτόν τον χειμώνα

Η φορητή σειρά προβολέων της TCL για το 2025 – με τα PlayCube, A1s και C1 – φέρνει την έξυπνη προβολή σε χώρους όπου οι παραδοσιακές τηλεοράσεις μπορεί να μην είναι η καλύτερη επιλογή.

Ο Aaron Taylor-Johnson πρωταγωνιστεί στη νέα παγκόσμια καμπάνια του Jameson με την υπογραφή του Γιώργου Λάνθιμου

Η νέα καμπάνια Jameson Black Barrel με πρωταγωνιστή τον γνωστό ηθοποιό φέρει τη σκηνοθετική σφραγίδα του Γιώργου Λάνθιμου.

Capital Yachting & Zela Jet: Στρατηγική σύμπραξη για ολοκληρωμένες υπηρεσίες luxury travel

Η σύμπραξη των δύο εταιρειών βασίζεται στην κοινή φιλοσοφία ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης πολυτελείας απαιτεί αποτελεσματικότητα, εξατομίκευση και πλήρη ενοποίηση υπηρεσιών, από την αερομεταφορά μέχρι το yachting.

Γιατί η μέθοδος άσκησης 2-2-2 είναι η καλύτερη για άνδρες μετά τα 40-την προτείνουν οι ειδικοί

Η μέθοδος 2-2-2 προτείνει μια πιο στοχευμένη φιλοσοφία προπόνησης με έμφαση στην απλότητα και την ποιότητα. Μάθε πώς λειτουργεί και σε ποιους μπορεί να ταιριάξει.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Infinity Athens: Η Αθήνα αλλάζει χρόνο στο πιο δυναμικό ballroom της πόλης

Μια από τις πιο δυνατές προτάσεις για το New Year’s Eve στην Αθήνα έρχεται από το Infinity Athens, που μετατρέπει το Intercontinental σε δύο ζωντανές σκηνές με DJs, live acts και έναν αληθινά εορταστικό ρυθμό.