Οδηγός επιβίωσης στην καραντίνα vol.2

Όλα όσα θα κάνουν ευκολότερη τη ζωή σου στο sequel του lockdown.

Γράφει: Μπάμπης Δούκας 06 Νοεμβρίου 2020

Και ξαφνικά, όλοι αναγκάζονται να απομονωθούν. Ξανά. Την πρώτη φορά, δηλαδή τον περασμένο Μάρτιο, ήταν κάτι ξένο, κάτι άγνωστο και σίγουρα κάτι που δεν περιμέναμε ότι θα ζούσαμε - τουλάχιστον όχι οι δικές μας γενιές. Όμως συνέβη. Έκτοτε έχουν περάσει 8 μήνες και να που βρισκόμαστε και πάλι εδώ. Το lockdown 2 είναι γεγονός και επιβάλλεται να διαμορφώσουμε για μία ακόμη φορά τις συνήθειες, τις λειτουργίες και το πρόγραμμά μας. 

Μαζί με τον εγκλεισμό, επιστρέφει και το άγχος της αναγκαστικής απομόνωσης, για μικρό ή μεγαλύτερο διάστημα, από όλους τους υπόλοιπους. Καραντίνα δηλαδή, επίσημη ή ανεπίσημη. Όπως και για όλα τα υπόλοιπα θέματα που γέννησε η COVID-19 όμως, υπάρχουν λύσεις τόσο για το ευαίσθητο θέμα του κατ' οίκον περιορισμού όσο και για το ακόμη πιο ευαίσθητο θέμα της αποφυγής οποιασδήποτε κοινωνικής επαφής υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού.

Και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για εργασία από το σπίτι, αποφυγή δραστηριοτήτων όπως το γυμναστήριο και οι συναντήσεις με φίλους κ.ο.κ. Ο καθένας οφείλει να προετοιμαστεί για τις όποιες διαδικασίες, όπως άλλωστε έχει αντιληφθεί και από τα (ξανά) άδεια ράφια των σούπερ μάρκετ σε διάφορες κατηγορίες αγαθών. Χρειάζεται ωστόσο να υπάρξει ψυχραιμία από όλες τις πλευρές. 

Ένα πρώτο βήμα είναι όντως η αγορά κάποιων απαραίτητων αγαθών πρώτης ανάγκης, χωρίς ασφαλώς υπερβολές. Το να έχεις ένα αξιοπρεπές stock προϊόντων στο σπίτι βοηθά στην ψυχολογία και συνεισφέρει στο να χαλαρώσεις ευκολότερα, τουλάχιστον το πρώτο διάστημα δηλαδή τις 2-3 ημέρες που θα αναγκαστείς να διαφοροποιήσεις τις συνήθειές σου. 

Οδηγός επιβίωσης στην καραντίνα vol.2
ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ 1

Στο βιβλίο του 2019 How to do Nothing, η Αμερικανίδα συγγραφέας Jenny Odell γράφει πολύ γλαφυρά πως το "δυσκολότερο πράγμα όταν δεν κάνεις τίποτα, είναι να μην κάνεις τίποτα. Αυτό δημιουργεί ένα πολύ συγκεκριμένο νευρικό συναίσθημα που σε κάνει να νιώθεις υπερδιέγερση και ανικανότητα, ταυτόχρονα". Η Odell τα έγραψε όλα αυτά πολύ πριν το ξέσπασμα του κορονοϊού και της εξέλιξης αυτού σε πανδημία. Στο κεφάλαιο του προαναφερθέντος βιβλίου με υπότιτλο The Impossibility of Retreat κάνει εκτενή αναφορά στο πώς θα πρέπει να γίνει και η σταδιακή αποκοπή του ατόμου από τις ηλεκτρικές συσκευές, που ξαφνικά θα σταματήσουν να αποτελούν "μία πύλη για χιλιάδες άλλα μέρη αλλά ταυτόχρονα και μηχανές που γεννούν φόβο και δυνητικότητα".

Ασφαλώς, είναι άλλο πράγμα το να κάνεις ένα ψηφιακό detox και άλλο να αγνοείς την "πυρκαγιά" που έχει ξεσπάσει στον πραγματικό κόσμο. Είναι άλλωστε απίθανο να μην χρησιμοποιείς καθόλου το κινητό σου τηλέφωνο ή να μην παρακολουθείς τηλεόραση. Αλλά όπως σημειώνει η Jia Tolentino στο δικό της βιβλίο Trick Mirror, επίσης του 2019, "δεν υπάρχει όριο για το πόση ατυχία μπορεί να πλαισιώνει κάποιον, μέσω του ίντερνετ". Αυτό ακούγεται σαν ένα συνετό πλαίσιο ώστε να γίνει περιορισμός της χρήσης του. 

Ο καθένας οφείλει να αφιερώσει χρόνο ώστε να κάνει πράγματα που θα ξεγελάσουν το μυαλό του για μερικές ώρες. Βιβλία, μαγείρεμα, ασκήσεις γυμναστικής, ύπνος. Υπάρχουν άλλωστε και νέες σειρές που πιθανότατα δεν πρόλαβες να δεις στο prequel του lockdown (ή δεν είχαν κάνει πρεμιέρα) όπως αυτή, αυτή, αυτή και αυτή.

Όλα αποτελούν τρόπους διαφυγής από τις οποιεσδήποτε ανησυχίες. Ίσως βοηθά και το να μην κάνεις κάτι περισσότερο από το να κοιτάς το ταβάνι, παίρνοντας βαθιές ανάσες.

Και να θυμάσαι, πάντοτε, δεν ήρθε η Αποκάλυψη. Τουλάχιστον όχι ακόμη.


Διάβασε ακόμη για την ψύχωση με τις χειρουργικές μάσκες, την ιδανική απολύμανση του smartphone σου, τα δρακόντεια μέτρα των εκατομμυριούχων ενάντια στον κορονοϊό και πώς γεννιούνται και εξαπλώνονται οι ιοί.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Η άγρια, στην κυριολεξία, παιδική ηλικία της Melanie Grifith

Μεγάλωσε ανάμεσα σε λιοντάρια, τίγρεις και ελέφαντες.

Το φαινόμενο των People Pleasers

Πώς να φροντίσεις τη ψυχική σου υγεία αν είσαι άνθρωπος που θέλει συνεχώς να ικανοποιεί τους άλλους.

Το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί σε μία πισίνα

Πώς η σιχαμερή αν και διαδεδομένη πρακτική του ουρείν εντός της πισίνας βλάπτει την υγεία όλων μας.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Πώς και πόσο μεγαλώνει ο μισθός του Γιάννη Αντετοκούνμπο

Πόσα επιπλέον χρήματα μπορεί να κερδίζει, μετά τον τίτλο του ΝΒΑ.

Πρωινές ασκήσεις που χαρίζουν ενέργεια όλη την ημέρα

Πέντε προγράμματα πρωινής προπόνησης για να είσαι όλη μέρα τούρμπο.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Χωριό στη Σικελία βγάζει στο σφυρί 20 σπίτια με €2

Η τιμή τους ισοδυναμεί δηλαδή περίπου με αυτήν ενός καφέ.