Πώς θα αποφύγεις τους τραυματισμούς όταν γυμνάζεσαι το καλοκαίρι

Γράφει: Esquire Editors 01 Αυγούστου 2022

Οι ζεστοί και ηλιόλουστοι καλοκαιρινοί μήνες αποτελούν πάντα αφορμή για να βγούμε από το σπίτι και να ασχοληθούμε με αθλήματα και άλλες δραστηριότητες. Τις περισσότερες δε φορές, αυτή η μετάβαση από τον καναπέ στην παραλία γίνεται τόσο απότομα και σε τόσο έντονο βαθμό, με αποτέλεσμα να εμφανίζουμε κάποιον "καλοκαιρινό τραυματισμό”.

Άτομα που δε διαθέτουμε καλή φυσική κατάσταση λόγω της χειμωνιάτικης αποχής από κάθε δραστηριότητα, ξαφνικά τρέχουμε, κολυμπάμε και παίζουμε σπορ στη θάλασσα και στην άμμο. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η πρόληψη των αθλητικών τραυματισμών είναι το κλειδί για να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που μας αρέσει και να συμμετέχουμε με ασφάλεια σε αθλητικές δραστηριότητες όλο το καλοκαίρι.

Συνήθεις καλοκαιρινοί αθλητικοί τραυματισμοί και η πρόληψή τους

Παρακάτω θα δείτε τους συνηθέστερους αθλητικούς τραυματισμούς που συμβαίνουν το καλοκαίρι και πώς να τους αποφύγετε:

Τραυματισμοί στα Γόνατα

Πιθανώς οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί του καλοκαιριού είναι οι τραυματισμοί στο γόνατο, και η ειδικά η Ρήξη Πρόσθιου Χιαστού Συνδέσμου σε αθλήματα όπως το beach volley που απαιτούν απότομη αλλαγή κατεύθυνσης. Για να αποφύγετε τραυματισμούς στο γόνατο, φροντίστε πρώτα να κάνετε καλό ζέσταμα και διατάσεις. Επίσης, αν ήσασταν αδρανείς τους τελευταίους μήνες, αποφύγετε την απότομη φόρτιση των αρθρώσεών σας και αυξήστε την δραστηριότητά σας σταδιακά.

Εξάρθρημα Ώμου

Ένας άλλος συνηθισμένος καλοκαιρινός τραυματισμός είναι το εξάρθρημα ώμου. Αυτό συμβαίνει συχνά όταν συμμετέχετε σε αθλήματα που απαιτούν ρίψεις και χτυπήματα μπάλας, όπως βόλεϊ, τένις και ρακέτες. Μπορεί να συμβεί ακόμη και αν καταπονείστε υπερβολικά ενώ κολυμπάτε ή εάν κολυμπήσετε –ιδιαίτερα πρόσθιο– για πολλή ώρα χωρίς διάλειμμα.

Για να αποφύγετε την εξάρθρωση του ώμου θα πρέπει να προετοιμάσετε κατάλληλα τους μυς σας με καλή προθέρμανση, διατάσεις και κατάλληλο πρόγραμμα μυϊκής ενδυνάμωσης.

Διάστρεμμα Ποδοκνημικής - Αστραγάλου

Το διάστρεμμα αστραγάλου είναι η πιο συχνή τραυματική κάκωση στο ανθρώπινο σώμα. Υπολογίζεται ότι κάθε άνθρωπος θα υποστεί στη ζωή του τουλάχιστον ένα διάστρεμμα της ποδοκνημικής και τουλάχιστον το 50% αυτών θα υποστεί πολλαπλά διαστρέμματα και στα δύο πόδια.

Τα συνήθη αίτια των διαστρεμμάτων της ποδοκνημικής  είναι η απώλεια ισορροπίας  στο περπάτημα ή στο τρέξιμο σε ανώμαλο έδαφος ή στην άμμο. Επίσης πολλά αθλήματα που απαιτούν την αιφνίδια αλλαγή κατεύθυνσης του σώματος, όπως το τένις, οι ρακέτες  και το βόλεϊ, έχουν μεγάλη συχνότητα σε διαστρέμματα αστραγάλου.

Εν κατακλείδι:

1. Αφιερώστε 5-10 λεπτά στο ζέσταμα.

2. Μην αγνοείτε τις διατάσεις.

3. Επενδύστε σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μυϊκής ενδυνάμωσης και ισορροπίας.

4. Ξεκινήστε με ήπιους ρυθμούς και προοδευτικά αυξήστε τις εντάσεις.

5. Ακούστε το σώμα σας. Αν αισθανθείτε έντονο πόνο κατά τη διάρκεια της άθλησης σταματήστε αμέσως και απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.

*Ευχαριστούμε τον Ορθοπεδικό Χειρουργό - Αθλητίατρο Ιωάννη Ν. Χιώτη, αναπλ. διευθυντή Γ’ Ορθοπεδικής Κλινικής Νοσοκομείου Υγεία, επιστημονικό συνεργάτη Ιατρικής Σχολής Αθηνών - Έδρα Ανατομίας και πιστοποιημένο χειρουργό στη χρήση του ρομποτικού συστήματος ΜΑΚΟ για αρθροπλαστικές ισχίου και γόνατος. Περισσότερα στο https://chiotisioannis.gr/.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

O Bertolt Brecht και η απολυτότητα της ανθρώπινης βλακείας

Μια ελεγεία πάνω στην ανθρώπινη βλακεία, από τον σπουδαίο Γερμανό δραματουργό που απεβίωσε σαν σημερα το 1956.

O Walter Rohrl διαλέγει τις 5 καλύτερες ράλι Porsche

O θρύλος των αγώνων ράλι, Walter Rohrl, μας "πάει βόλτα" σε κακοτράχαλες διαδρομές με τις αγαπημένες του ράλι Porsche.

Γραφει TopGear

3 ασκήσεις για τους πλάγιους κοιλιακούς

Φτιάξε το τέλειο V στον κορμό σου, εστιάζοντας στους τρεις πλάγιους κοιλιακούς μυς: έσω λοξός, έξω λοξός και εγκάρσιος κοιλιακός.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Ιθάκη, πέρα από το μύθο

Το νησί του Ιονίου αποδεικνύει ότι είναι ωραίο το ταξίδι αλλά ακόμη ωραιότερος ο προορισμός.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Στο Ελληνικό ο ψηλότερος πράσινος ουρανοξύστης στη Μεσόγειο

Το Riviera Tower θα έχει ύψος 200 μέτρων, 50 ορόφους και 180 διαμερίσματα.

Τι φοβόταν περισσότερο ο Alfred Hitchcock;

Και ο μετρ του σασπένς είχε τις δικές του στιγμές αγωνίας.