Πώς θα χάσεις βάρος χωρίς δίαιτα και χωρίς να το καταλαβαίνεις

10 μικρές αλλαγές που θα ενσωματώσεις φυσιολογικά στην καθημερινότητά σου, το κλειδί για να είσαι πάντα λεπτός και υγιής.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 13 Δεκεμβρίου 2021

Πώς θα χάσεις βάρος χωρίς δίαιτα, δίχως να το καταλαβαίνεις λοιπόν. Γίνεται κάτι τέτοιο; Να κάνει δίαιτα κανείς ή να μην κάνει; Ιδού η απάντηση: Εφόσον δεν βρίσκεσαι σε φάση παχυσαρκίας, η ασφαλέστερη επιλογή σου είναι μερικές απλές αλλαγές στη διατροφή και τις καθημερινές σου συνήθειες. Και αυτό, δεν είναι κάτι καινούργιο. Γνωρίζεις ήδη ότι η μείωση των λιπαρών και της ζάχαρης, η αντικατάσταση των ανθυγιεινών σνακ με φρούτα ή καρπούς και μια συστηματική σωματική δραστηριότητα, είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες για να μην παίρνεις βάρος όσα χρόνια κι αν περάσουν.

Πώς θα χάσεις βάρος χωρίς δίαιτα και χωρίς να το καταλαβαίνεις

Αλλά υπάρχουν 10 ακόμη εύκολες λύσεις, που θα σε κάνουν να χάνεις κιλά ακόμη και αν δεν μειώσεις δραστικά τις θερμίδες που καταναλώνεις ή δεν διπλασιάσεις τις επισκέψεις σου στο γυμναστήριο.

Δύο ποτήρια νερό πριν τον ύπνο

Σύμφωνα με μελέτη του Αμερικανικού Οργανισμού Διαιτολογίας, η κατανάλωση δύο ποτηριών νερού πριν την βραδινή κατάκλιση αποτρέπει την παχυσαρκία και αυξάνει την απώλεια βάρους.ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

Να κοιμάσαι όποτε μπορείς

Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν ξεκουράζεις το σώμα σου και αποσυμπιέζεις τον εγκέφαλό σου από το στρες συχνά μέσα στην ημέρα, ελαχιστοποιείς την παραγωγή κορτιζόλης, μιας ορμόνης που αυξάνει τα αποθέματα γλυκογόνου και τριγλυκεριδίων στον οργανισμό. Εκτός από έναν οχτάωρο βραδινό ύπνο, πρόσθεσε μια ημίωρη μεσημεριανή σιέστα συν δυο ή τρία δεκάλεπτα στο μέσον μιας έντονα φορτισμένης μέρας.

Να σε βλέπεις ο ήλιος

Σίγουρα η ηλιοθεραπεία δεν είναι τρόπος αδυνατίσματος, αλλά αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι η έλλειψη βιταμίνης D σχετίζεται με το υπερβολικό βάρος και τη συσσώρευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς.

> Διάβασε ακόμη: Γρήγορη γράμμωση και ενδυνάμωση με αυτές τις updated ασκήσεις

Αντίθετα, η ισορροπημένη παρουσία της στο σώμα σου (είκοσι λεπτά στον ήλιο αρκούν), διεγείρει το λιπώδη ιστό και χρησιμοποιεί το λίπος ως κύρια πηγή ενέργειας.

Φάε πικάντικα

Οι καυτερές τροφές και τα μπαχαρικά περιέχουν καψαϊκίνη, ένα συστατικό με ιδιαίτερα θερμογόνο δράση (στο στόμα, αλλά και στο σωματικό σου λίπος), ενώ δημιουργεί επαρκή κορεσμό με λιγότερη ποσότητα τροφής στο στομάχι.

Αγγούρι + γκρέιπφρουτ 

Αντικατάστησε τον πρωινό χυμό πορτοκαλιού (που ενεργοποιεί τον γλυκαιμικό δείκτη) με χυμό γκρέιπφρουτ. Πλούσιο σε πηκτίνη, αυτό το φρούτο βοηθά να μεταβολίζει τα λίπη, ειδικά αν καταναλώνεται με άδειο στομάχι. 

> Διάβασε ακόμη: Μία στρατιωτική δίαιτα για γράμμωση και απώλεια κιλών

Το αγγούρι, από την άλλη πλευρά, βοηθάει στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα λόγω του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη του, ενώ χάρη στο τρυγικό οξύ που περιέχει, αναστέλλει τη μετατροπή των υδατανθράκων σε λίπη.

Φρούτο μετά το γεύμα

Το φούσκωμα και η δυσπεψία μετά από κάθε μεγάλο γεύμα είναι πρόσκαιρες καταστάσεις, ωστόσο σταδιακά οδηγούν σε δυσλειτουργίες του πεπτικού, γεγονός που οδηγεί σε μειωμένη ικανότητα του οργανισμού να διασπά τις πρωτεΐνες, τους υδατάνθρακες και τα λίπη.

> Διάβασε ακόμη: Πώς να εκπαιδεύσεις το μυαλό σου με τους κανόνες τους Stanford

Αληθινό γιατρικό είναι δυο συγκεκριμένα φρούτα, το ακτινίδιο και ο ανανάς, επειδή περιέχουν ένα πρωτεολυτικό ένζυμο που βοηθά στην ταχύτερη προώθηση της πέψης.

ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

Τσάι βοτάνων 

Πράσινο τσάι, πικραλίδα και γαϊδουράγκαθο, είναι τρία βότανα που εμποδίζουν την υπεροξείδωση των λιπιδίων, συμβάλλουν στη διάλυση του λίπους που συσσωρεύεται στα αγγεία και είναι αποτοξινωτικά. Αυτές οι ιδιότητες σού επιτρέπουν να πηγαίνεις για ύπνο χορτάτος και να ξυπνάς λεπτότερος.

Οχύρωσε το βραδινό σου

Οι λιπαρές τροφές σχεδόν απαγορεύεται να καταναλωθούν λίγο πριν πέσεις για ύπνο. Ομοίως και οι απλοί υδατάνθρακες (αποθηκεύονται σε λίπος). Η άπαχη πρωτεΐνη, επιβάλλεται. Αλλά μάθε να την συνδυάζεις με υδατάνθρακες από λαχανικά, επειδή έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

> Διάβασε ακόμη: Σε τι ηλικία αρχίζεις να χάνεις μύες και πώς θα το σταματήσεις

Βάλε πρόγραμμα στις ώρες φαγητού

Τουλάχιστον τρεις ώρες πριν πέσεις στο κρεβάτι πρέπει να έχεις καταναλώσει την τελευταία μπουκιά από το δείπνο, λένε οι ειδικοί. Μισή ώρα αφού ξυπνήσεις, το πρωινό. Τρεις ώρες μετά μπορείς να φας ένα σνακ, δυο ώρες μετά το μεσημεριανό κύριο γεύμα και άλλες τρεις ώρες να απέχει το απογευματινό σνακ.

> Διάβασε ακόμη: Ο ιδανικός τρόπος να μετράς τις θερμίδες που χρειάζεσαι

Πρωτεΐνη πριν τον ύπνο 

Μελέτη πάνω σε άντρες που έκαναν βάρη τρεις φορές την εβδομάδα και κατανάλωναν ένα shake πρωτεΐνης πριν πέσουν για ύπνο, ανέπτυξαν σε ένα μήνα 3% περισσότερο μυϊκό ιστό από εκείνους που κοιμόντουσαν νηστικοί. Μην ξεχνάς: περισσότεροι μύες στο σώμα σου σημαίνει λιγότερο λίπος στην κοιλιά σου.

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Όλοι μιλούν για το McMurtry Speirling

Το McMurtry Speirling Prototype είναι από χθες το μεγαλύτερο talk of the town στην παγκόσμια αυτοκίνηση και το ρεκόρ στο Goodwood είναι μόνο η αρχή.

Γραφει TopGear

Η σχεδόν κινηματογραφική ζωή του Elon Musk

Τον έδερναν οι συμμαθητές του, ο πατέρας του σκότωσε τρεις ανθρώπους, ο ίδιος έγινε -για κάποιους- ο πιο πλούσιος άνθρωπος πάνω στη Γη.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

5 κλασικές ασκήσεις με kettlebell για το σπίτι

Εύκολοι τρόποι για να γίνει το kettlebell ο πρωταγωνιστής του λειτουργικού bodybuilding.

Γραφει Γιαννης Σπανος

A day in the life | To foldable αξεσουάρ του lifestyle editor είναι αυτό που χρειάζεται κάθε άντρας

Ένας συντάκτης του Esquire γράφει για τα βασικά σημεία του foldable κινητού που πλέον δεν μπορεί να αποχωριστεί ούτε στη δουλειά του.

Γραφει Νικος Παπαηλιου

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς συνεχίζει να μην τουιτάρει με ποιότητα

Σε ανάρτησή του που προκάλεσε αντιδράσεις ο Στέφανος Τσιτσιπάς πρότεινε οι δήμοι να φυτέψουν οπωροφόρα δέντρα για να τρώνε οι άστεγοι.

Viritech Apricale, το πρώτο hypercar υδρογόνου

Το πρώτο hypercar υδρογόνου έχει 1.086 ίππους.

Γραφει TopGear