Ο παράδοξος τρόπος διοίκησης των μεγαλύτερων CEOs της τεχνολογίας

Πώς κάνουν κουμάντο δηλαδή οι Jeff Bezos, Elon Musk, Mark Zuckerberg, Tim Cook, Jensen Huang, Larry Page και Sergey Brin; Σίγουρα όχι όπως φανταζόμαστε.

Οι κορυφαίοι διευθύνοντες σύμβουλοι των οργανισμών που ασχολούνται με την τεχνολογία είναι συχνά γνωστοί για τον εξωφρενικό τρόπο ζωής τους και τις επιχειρηματικές κινήσεις υψηλού προφίλ, αλλά τα στυλ διαχείρισης τους είναι εξίσου ενδιαφέροντα.

Ακολουθεί μια ματιά σε μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές προσεγγίσεις των ηγετικών μορφών του κλάδου.

Jeff Bezos

Ο παράδοξος τρόπος διοίκησης των μεγαλύτερων CEOs της τεχνολογίαςMANDEL NGAN/AFP via Getty Images

Ο Jeff Bezos, συνιδρυτής της Amazon, είναι γνωστός για τις στρατηγικές των συναντήσεων. Ένας από τους πιο διάσημους κανόνες του είναι αυτός για τις "δύο πίτσες", ο οποίος διασφαλίζει ότι οι ομάδες πρέπει να είναι αρκετά μικρές, ώστε να μπορούν να τραφούν με δύο μόνο πίτσες.

Για να προωθήσει την πιο ξεκάθαρη επικοινωνία, ο Bezos απαγόρευσε τις παρουσιάσεις PowerPoint, απαιτώντας αντ' αυτού από τους υπαλλήλους να συντάσσουν λεπτομερή υπομνήματα έξι σελίδων για τις συναντήσεις. Αυτές οι συναντήσεις ξεκινούσαν με σιωπηλές συνεδρίες ανάγνωσης, επιτρέποντας σε όλους να κατανοήσουν σε βάθος το υπόμνημα, προτού ξεκινήσουν οι συζητήσεις.

Elon Musk

Elon MuskALAIN JOCARD/AFP via Getty Images

Ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της Tesla και του X (πρώην Twitter), είναι ένας αυτοαποκαλούμενος "νανομάνατζερ" που προτιμά να εμπλέκεται σε βάθος σε όλες τις πτυχές των εταιρειών του. Η πρακτική προσέγγιση του Musk περιλαμβάνει την προσωπική έγκριση όλων των νέων προσλήψεων στην Tesla. Προωθεί την αποδοτικότητα συμβουλεύοντας τους υπαλλήλους να αποχωρούν από τις συνεδριάσεις εάν δεν συνεισφέρουν.

Σε ένα email του 2018, τόνισε την ανάγκη για λιγότερες και συντομότερες συσκέψεις, ενθαρρύνοντας μια ευέλικτη δομή επικοινωνίας, στην οποία οι εργαζόμενοι μπορούν να παρακάμπτουν την αλυσίδα διοίκησης για να επιλύουν ταχύτερα τα προβλήματα. "Οποιοσδήποτε στην Tesla μπορεί και πρέπει να στέλνει email/μιλάει σε οποιονδήποτε άλλον για να επιταχύνει τις λύσεις προς όφελος της εταιρείας", έγραψε ο Musk, επιτρέποντας την άμεση επικοινωνία σε όλα τα επίπεδα.

Mark Zuckerberg

O Mark ZuckerbergArtur Widak/NurPhoto via Getty Images

Ο Mark Zuckerberg, διευθύνων σύμβουλος της Meta, πιστεύει ότι πρέπει να λαμβάνει πολλές αποφάσεις προσωπικά και να συμμετέχει σε μεγάλο βαθμό στις λειτουργίες της εταιρείας.

Κατά τη διάρκεια του "έτους αποτελεσματικότητας", ο Zuckerberg είχε ως στόχο να μειώσει τη γραφειοκρατία και να ισοπεδώσει τη δομή της εταιρείας. Αντιτίθεται στα υπερβολικά πολλά επίπεδα διοίκησης, υποστηρίζοντας ένα πιο λιτό οργανωτικό μοντέλο.

Jensen Huang

Yensen HuangI-Hwa Cheng / AFP) (Photo by I-HWA CHENG/AFP via Getty Images

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nvidia, Jensen Huang, αποτελεί παράδειγμα άμεσης ηγεσίας με αρκετά μεγάλο αριθμό ατόμων που αναφέρονται άμεσα σε εκείνον (περίπου 50 συνολικά). Η προσέγγιση αυτή αντανακλά την πεποίθησή του ότι οι CEOs πρέπει να διατηρούν στενές σχέσεις με πολλά μέλη της ομάδας.

Εν μέσω της πρόσφατης επιτυχίας της Nvidia, ο Huang επιβράβευσε τους υπαλλήλους με μια "ειδική επιχορήγηση Jensen", αυξάνοντας τα χρηματικά τους δικαιώματα κατά 25% σε αναγνώριση της συνεισφοράς τους κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης της εταιρείας στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.

Tim Cook

Tim CookKarl Mondon/Digital First Media/The Mercury News via Getty Images

Ο Tim Cook, διευθύνων σύμβουλος της Apple, είναι γνωστός για το αυστηρό στυλ ερωτήσεων που χρησιμοποιεί στις συσκέψεις. Πρώην εργαζόμενοι αφηγούνται την αδιάκοπη επιδίωξη του Cook να κατανοήσει σε βάθος, καθώς κάνει λεπτομερείς ερωτήσεις για να εξασφαλίσει ολοκληρωμένη γνώση.

Ένα ανέκδοτο αναδεικνύει τον έντονο έλεγχό του: "Θα κάνει δέκα ερωτήσεις, και αν απαντήσεις σωστά, άλλες δέκα. Αυτό συνεχίζεται μέχρι να ικανοποιηθεί με το βάθος της κατανόησης".

Larry Page και Sergey Brin

Οι Larry Page και Sergey BrinKim Kulish/Corbis via Getty Images

Οι συνιδρυτές της Google, Larry Page και Sergey Brin, εισήγαγαν την καινοτόμο πολιτική "20% time", επιτρέποντας στους υπαλλήλους να αφιερώνουν το ένα πέμπτο των ωρών εργασίας τους σε έργα που τους ενθουσιάζουν και ωφελούν τη Google.

Η πολιτική αυτή οδήγησε σε σημαντικές καινοτομίες, όπως το AdSense και το Google News, αναδεικνύοντας τη δύναμη της ενθάρρυνσης της δημιουργικότητας και της αυτονομίας των εργαζομένων.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr