Το κόλπο για να φτιάξεις το τέλειο βιογραφικό σημείωμα

Υπάρχουν πολλές μικρές λεπτομέρειες που μπορείς να βελτιώσεις για να κάνεις το βιογραφικό σου ιδανικό.

Η αποστολή βιογραφικού και μιας αίτησης για εργασία γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Ο ανταγωνισμός είναι πλέον πολύ μεγάλος σε όλους σχεδόν τους τομείς και οι δεξιότητες που απαιτούνται είναι πολλές.

Κάποιοι θέλουν έναν συγκεκριμένο τύπο προσέγγισης στο βιογραφικό σημείωμα, ενώ άλλοι φαίνεται να επιδιώκουν το εκ διαμέτρου αντίθετο. Πραγματικά όλο αυτό είναι ένα χάος και κατεύθυνση δεν υπάρχει. 

Οι παρακάτω συμβουλές θα σου επιτρέψουν να δημιουργήσεις ένα ολοκληρωμένο και ιδιαίτερο βιογραφικό σημείωμα, το οποίο θα αναδεικνύει τα προσόντα σου, αλλά ταυτόχρονα θα αναφέρει και συγκεκριμένα σημεία της εμπειρίας σου. Ας δούμε πώς.

Το τέλειο βιογραφικό σημείωμα

Ένα όχι τόσο καλό βιογραφικό σημείωμα περιλαμβάνει πολλές λίστες. Πάρα πολλές. Σίγουρα πρέπει να εκθειάσεις την εμπειρία και τις σπουδές σου, αλλά θυμήσου να τονίσεις συγκεκριμένες προσωπικές σου αξίες, τα προσόντα σου και αυτά που θέλεις να προσφέρεις. Με αυτόν τον τρόπο, το βιογραφικό σου σημείωμα θα διαφέρει από τα υπόλοιπα.

Μπορείς να τονίσεις τις "μαλακές" δεξιότητές σου, όπως η ηγεσία, η επικοινωνία και η επίλυση προβλημάτων, ή τις "σκληρές" δεξιότητες, όπως η διαχείριση έργων, η ανάλυση δεδομένων ή η ικανότητα SEO. Οι "μεταβιβάσιμες δεξιότητες" έχουν μεγάλη ζήτηση αυτήν τη στιγμή, οπότε αφιέρωσε λίγο χρόνο για να τις εξετάσεις.

Έχει σημασία η γλώσσα που χρησιμοποιείς

Η γλώσσα που χρησιμοποιείς για να αποδείξεις όλες αυτές τις δεξιότητες είναι σχεδόν εξίσου σημαντική με τις ίδιες τις δεξιότητες, οπότε η ανασκόπηση του βιογραφικού σου πρέπει να περιλαμβάνει δράσεις και όχι παθητικούς όρους. Φράσεις, όπως "Ήμουν υπεύθυνος για...", "Τα καθήκοντά μου περιλάμβαναν..." γίνονται "Βελτίωσα...", "Ανέπτυξα...".

Βεβαιώσου ότι συνοδεύεις αυτές τις περιγραφές με αποδεικτικά στοιχεία. Αν οι πωλήσεις της εταιρείας σου αυξήθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση, όταν ξεκίνησες ως μέλος της ομάδας μάρκετινγκ, πες το. Να είσαι συγκεκριμένος.

Αν φοβάσαι ότι δεν έχεις χώρο για αυτές τις πιο εμπεριστατωμένες εξηγήσεις των ταλέντων σου, έλεγξε τι έχεις στο βιογραφικό σου σημείωμα που θα μπορούσε να διαγραφεί. Τα μαθήματα που έχεις παρακολουθήσει στο πανεπιστήμιο, η διεύθυνσή σου, κ.λπ., είναι αρκετά άχρηστα, εκτός αν είσαι πρόσφατος απόφοιτος, με μικρή εμπειρία.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Τι κάνουν διαφορετικά οι διανοητικά δυνατοί άνθρωποι, σύμφωνα με την επιστήμη

Μερικοί άνθρωποι είναι "φτιαγμένοι" με τέτοιο τρόπο που στα μάτια μας δείχνουν -και είναι- πιο ανθεκτικοί, χωρίς να λυγίζουν. Αυτοί λοιπόν, έχουν συγκεκριμένες συνήθειες, λένε οι επιστήμονες. Τις παραθέτουμε εντός για να τους αναγνωρίζεις.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Το ρόφημα που σε ενυδατώνει καλύτερα από το νερό

Όταν κάνει ζέστη δεν είναι μόνο το νερό που σώζει. Οι επιστήμονες αποκάλυψαν ότι υπάρχει ένα καθημερινό ρόφημα που κρατάει το σώμα πιο ενυδατωμένο και για περισσότερο χρόνο.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Μαριγκόνα-Μαριπόζα: Όλοι εναντίον δύο γυναικών

Κάτι γίνεται λάθος, δεν μπορεί. Αν δείτε τα απαίσια σχόλια που γίνονται για τις δύο γυναίκες που απλά πήγαν να δουν το ματς της Εθνικής μας με την Ισπανία, απλά θα σαστίσετε.

Γραφει Γιαννης Τσακαλος

Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική

Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Αν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser

Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους

Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.