Rimowa, όχι απλά μία βαλίτσα

Η ιστορία του γερμανικού luggage brand και η γέννηση της πιο ίσως πιο αναγνωρίσιμης τροχήλατης αποσκευής στον κόσμο.

Θεωρείται η "Rolls Royce των ταξιδιωτικών αποσκευών". Καθόλου άδικα. Στα 121 χρόνια ζωής της, η Rimowa κατόρθωσε να αναγάγει τη βαλίτσα από μία συσκευή αποθηκευτικού χώρου σε ένα αξεσουάρ συνώνυμο της πολυτέλειας, της πρωτοποριακής τεχνολογίας, της μινιμαλιστικής αισθητικής και του καλού γούστου. Κύρια χαρακτηριστικά του πιο διάσημου μοντέλου της, της τροχήλατης αποσκευής -κατασκευασμένη από αλουμίνιο και πολυκαρμπονικό υλικό- είναι η εξαιρετική αντοχή σε συνδυασμό με το μικρό βάρος, που την καθιστά ελαφριά, αλλά ανθεκτική.

Η γέννηση της βαλίτσας αλουμινίου

Rimowa, όχι απλά μία βαλίτσα

Η Rimowa ιδρύθηκε το 1898 στην Κολωνία της Γερμανίας από τον Paul Morszeck και τον Heinrich Görtz και ονομάστηκε Görtz & Morszeck. Το 1900, ο Görtz αποσύρθηκε και όλο το βάρος της εταιρείας επωμίστηκε ο Morszeck, ο οποίος ήταν άριστος γνώστης της κατασκευής αποσκευών από ύφασμα και ξύλο αρχικά και αργότερα, από δέρμα. Τριάντα ένα χρόνια μετά, ο γιος του, Richard Morszeck μπήκε στην εταιρεία και την μετονόμασε σε Rimowa, ακρωνύμιο του Richard Morszeck Warenzeichen (Warenzeichen = trademark, επωνυμία, λογότυπο). Τα πράγματα όμως έλαβαν άσχημη τροπή όταν το 1937, φωτιά κατέστρεψε ολοσχερώς το εργοστάσιο. Διασώθηκαν μόνο όσα αντικείμενα ήταν από αλουμίνιο. Τότε, ο Richard Morszeck συνειδητοποίησε ότι η δημιουργία ταξιδιωτικών αποσκευών από το συγκεκριμένο μέταλλο ήταν το μέλλον. Και κάπως έτσι ξεκίνησε η βαριά κληρονομιά της Rimowa.

Πώς προέκυψε όμως το χαρακτηριστικό σχέδιό της με τις κάθετες ανάγλυφες γραμμές; Αποτέλεσε έμπνευση του Richard Morszeck και παρατηρήθηκε για πρώτη φορά το 1950. Αφορμή, στάθηκε το γερμανικής κατασκευής μονοπλάνο Junkers F-13, το πρώτο αεροσκάφος εξολοκλήρου φτιαγμένο από αλουμίνιο.

ΡΙΜΟΒΑ ΒΑΛΙΤΣΑ

Η εκτόξευση της δημοφιλίας της

ΡΙΜΟΒΑ ΒΑΛΙΤΣΑ

Δεδομένου ότι η βαλίτσα είναι ένα προσωπικό αντικείμενο που χρησιμεύει για τη φύλαξη προσωπικών αντικείμενων, κύριο μέλημα της Rimowa ήταν ανέκαθεν η επένδυση στην ποιότητα και την τεχνολογία και ο πειραματισμός με τα υλικά κατασκευής, παρά τόσο στο design και στο στυλ. Μέχρι το 1976, ειδικευόταν στην παραγωγή αποσκευών που χρησιμοποιούνταν κυρίως από φωτογράφους και δημοσιογράφους, οι οποίοι κουβαλούσαν μαζί τους ευαίσθητο και ακριβό εξοπλισμό και ταξίδευαν στην έρημο ή στην Αρκτική. Η μετάβαση από τις "δυσμενείς συνθήκες" στη μαζική αγορά έλαβε χώρα τη δεκαετία του 2000, όταν πρωτολανσαρίστηκε η τροχήλατη βαλίτσα που υποσχόταν να λύσει τα χέρια των ταξιδιωτών με τους τέσσερις περιστρεφόμενους κατά 360 μοίρες τροχούς της.

ΡΙΜΟΒΑ ΒΑΛΙΤΣΑ

Επιπλέον, εκείνη τη δεκαετία το γερμανικό luggage brand κυκλοφόρησε νέα υλικά και χρώματα. Με απλά λόγια, χάρισε ένα μοντέρνο twist στις κλασικές δημιουργίες του. Το 2008, οι πρώτες χρωματιστές βαλίτσες έκαναν την εμφάνισή τους και το 2011 γεννήθηκε η Salsa Air, η πιο ελαφριά σειρά αποσκευών στον κόσμο. Είχε προηγηθεί το 2000 η καινοτομία της στα υλικά κατασκευής: Μετά το αλουμίνιο, είχε έρθει η σειρά του πολυκαρμπονικού, ενός υλικού που έχει ταυτιστεί με τον κόσμο της αεροδυναμικής και είναι σαφώς πιο ελαφρύ και ανθεκτικό από το πρώτο. Ο συνδυασμός των δύο είναι εκείνος που δημιουργεί σήμερα τον κορμό της βαλίτσας.

Η προσθήκη του στιλιστικού παράγοντα

ΡΙΜΟΒΑ ΒΕΡΤΖΙΛ ΑΜΠΛΟΧ

Από το 2017, η Rimowa ανήκει κατά 80% στο γαλλικό luxury group LVMH, την μεγαλύτερη διεθνώς επιχείρηση στην κατασκευή και διανομή επώνυμων ειδών πολυτελείας. Θυγατρικές της είναι μεταξύ άλλων οι οίκοι Louis Vuitton και Christian Dior. Αυτό είχε ως συνέπεια τη σύναψη σημαντικών συνεργασιών μόδας για τη δημιουργία capsule collections με τον Virgil Abloh, καλλιτεχνικό διευθυντή του LV, το streetwear brand Supreme και πιο πρόσφατα, με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Dior, Kim Jones. Και οι τρεις κατόρθωσαν να μεταμορφώσουν την πιο αναγνωρίσιμη βαλίτσα στον κόσμο σε τέτοιο βαθμό ώστε να είναι αγνώριστη.

ΡΙΜΟΒΑ ΒΑΛΙΤΣΑ

Κάποτε, αυτό θα ήταν αδιανόητο για τους ανθρώπους της Rimowa. Σήμερα, είναι το αναγκαίο καλό. Η κίνηση που την συμβαδίζει με την εποχή της και κάνει ακόμα πιο ειλικρινές το μότο της: "Μία βαλίτσα για όσους ενώ ταξιδεύουν, θέλουν να αισθάνονται σπίτι τους".

Από: Esquire IT

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Tο 'Old Money Style' επανήλθε δριμύτερο. Αλλά γιατί;

Η Gen Z έχει εστιάσει το ενδιαφέρον της στον πλούσιο τρόπο ντυσίματος και ιδού οι λόγοι.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

H MED παρουσιάζει τη νέα συλλογή γυναικείων, ανδρικών μαγιό και εσωρούχων για τη σεζόν SS2024

H MED παρουσιάζει τη νέα συλλογή γυναικείων και ανδρικών μαγιό και εσωρούχων για τη σεζόν Spring / Summer 2024 που σηματοδοτεί την εξέλιξη.

Ζηλέψαμε το πανάκριβο -και απλησίαστο- ρολόι του Pep Guardiola

Εκτός από σπάνιο, στοιχίζει 1,26 εκατ. ευρώ. Κατάλαβες τώρα γιατί το λέμε απλησίαστο;

Γραφει Γιαννης Σπανος

Ο Αντώνης Τσαπατάκης βρήκε τα must have items της άνοιξης

Ο Παραολυμπιονίκης και Παγκόσμιος Πρωταθλητής Κολύμβησης εντόπισε στη The Bostonians όλα όσα χρειάζεται η ανοιξιάτικη γκαρνταρόμπα σου.

Το TAG Heuer Carrera ορίζει εδώ και έξι δεκαετίες το είδος των χρονογράφων χειρός

Ένα σύμβολο ακρίβειας στη μέτρηση του χρόνου και εξέλιξης ενός εμβληματικού σχεδιασμού.