Rimowa, όχι απλά μία βαλίτσα

Η ιστορία του γερμανικού luggage brand και η γέννηση της πιο ίσως πιο αναγνωρίσιμης τροχήλατης αποσκευής στον κόσμο.

Θεωρείται η "Rolls Royce των ταξιδιωτικών αποσκευών". Καθόλου άδικα. Στα 121 χρόνια ζωής της, η Rimowa κατόρθωσε να αναγάγει τη βαλίτσα από μία συσκευή αποθηκευτικού χώρου σε ένα αξεσουάρ συνώνυμο της πολυτέλειας, της πρωτοποριακής τεχνολογίας, της μινιμαλιστικής αισθητικής και του καλού γούστου. Κύρια χαρακτηριστικά του πιο διάσημου μοντέλου της, της τροχήλατης αποσκευής -κατασκευασμένη από αλουμίνιο και πολυκαρμπονικό υλικό- είναι η εξαιρετική αντοχή σε συνδυασμό με το μικρό βάρος, που την καθιστά ελαφριά, αλλά ανθεκτική.

Η γέννηση της βαλίτσας αλουμινίου

Rimowa, όχι απλά μία βαλίτσα

Η Rimowa ιδρύθηκε το 1898 στην Κολωνία της Γερμανίας από τον Paul Morszeck και τον Heinrich Görtz και ονομάστηκε Görtz & Morszeck. Το 1900, ο Görtz αποσύρθηκε και όλο το βάρος της εταιρείας επωμίστηκε ο Morszeck, ο οποίος ήταν άριστος γνώστης της κατασκευής αποσκευών από ύφασμα και ξύλο αρχικά και αργότερα, από δέρμα. Τριάντα ένα χρόνια μετά, ο γιος του, Richard Morszeck μπήκε στην εταιρεία και την μετονόμασε σε Rimowa, ακρωνύμιο του Richard Morszeck Warenzeichen (Warenzeichen = trademark, επωνυμία, λογότυπο). Τα πράγματα όμως έλαβαν άσχημη τροπή όταν το 1937, φωτιά κατέστρεψε ολοσχερώς το εργοστάσιο. Διασώθηκαν μόνο όσα αντικείμενα ήταν από αλουμίνιο. Τότε, ο Richard Morszeck συνειδητοποίησε ότι η δημιουργία ταξιδιωτικών αποσκευών από το συγκεκριμένο μέταλλο ήταν το μέλλον. Και κάπως έτσι ξεκίνησε η βαριά κληρονομιά της Rimowa.

Πώς προέκυψε όμως το χαρακτηριστικό σχέδιό της με τις κάθετες ανάγλυφες γραμμές; Αποτέλεσε έμπνευση του Richard Morszeck και παρατηρήθηκε για πρώτη φορά το 1950. Αφορμή, στάθηκε το γερμανικής κατασκευής μονοπλάνο Junkers F-13, το πρώτο αεροσκάφος εξολοκλήρου φτιαγμένο από αλουμίνιο.

ΡΙΜΟΒΑ ΒΑΛΙΤΣΑ

Η εκτόξευση της δημοφιλίας της

ΡΙΜΟΒΑ ΒΑΛΙΤΣΑ

Δεδομένου ότι η βαλίτσα είναι ένα προσωπικό αντικείμενο που χρησιμεύει για τη φύλαξη προσωπικών αντικείμενων, κύριο μέλημα της Rimowa ήταν ανέκαθεν η επένδυση στην ποιότητα και την τεχνολογία και ο πειραματισμός με τα υλικά κατασκευής, παρά τόσο στο design και στο στυλ. Μέχρι το 1976, ειδικευόταν στην παραγωγή αποσκευών που χρησιμοποιούνταν κυρίως από φωτογράφους και δημοσιογράφους, οι οποίοι κουβαλούσαν μαζί τους ευαίσθητο και ακριβό εξοπλισμό και ταξίδευαν στην έρημο ή στην Αρκτική. Η μετάβαση από τις "δυσμενείς συνθήκες" στη μαζική αγορά έλαβε χώρα τη δεκαετία του 2000, όταν πρωτολανσαρίστηκε η τροχήλατη βαλίτσα που υποσχόταν να λύσει τα χέρια των ταξιδιωτών με τους τέσσερις περιστρεφόμενους κατά 360 μοίρες τροχούς της.

ΡΙΜΟΒΑ ΒΑΛΙΤΣΑ

Επιπλέον, εκείνη τη δεκαετία το γερμανικό luggage brand κυκλοφόρησε νέα υλικά και χρώματα. Με απλά λόγια, χάρισε ένα μοντέρνο twist στις κλασικές δημιουργίες του. Το 2008, οι πρώτες χρωματιστές βαλίτσες έκαναν την εμφάνισή τους και το 2011 γεννήθηκε η Salsa Air, η πιο ελαφριά σειρά αποσκευών στον κόσμο. Είχε προηγηθεί το 2000 η καινοτομία της στα υλικά κατασκευής: Μετά το αλουμίνιο, είχε έρθει η σειρά του πολυκαρμπονικού, ενός υλικού που έχει ταυτιστεί με τον κόσμο της αεροδυναμικής και είναι σαφώς πιο ελαφρύ και ανθεκτικό από το πρώτο. Ο συνδυασμός των δύο είναι εκείνος που δημιουργεί σήμερα τον κορμό της βαλίτσας.

Η προσθήκη του στιλιστικού παράγοντα

ΡΙΜΟΒΑ ΒΕΡΤΖΙΛ ΑΜΠΛΟΧ

Από το 2017, η Rimowa ανήκει κατά 80% στο γαλλικό luxury group LVMH, την μεγαλύτερη διεθνώς επιχείρηση στην κατασκευή και διανομή επώνυμων ειδών πολυτελείας. Θυγατρικές της είναι μεταξύ άλλων οι οίκοι Louis Vuitton και Christian Dior. Αυτό είχε ως συνέπεια τη σύναψη σημαντικών συνεργασιών μόδας για τη δημιουργία capsule collections με τον Virgil Abloh, καλλιτεχνικό διευθυντή του LV, το streetwear brand Supreme και πιο πρόσφατα, με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Dior, Kim Jones. Και οι τρεις κατόρθωσαν να μεταμορφώσουν την πιο αναγνωρίσιμη βαλίτσα στον κόσμο σε τέτοιο βαθμό ώστε να είναι αγνώριστη.

ΡΙΜΟΒΑ ΒΑΛΙΤΣΑ

Κάποτε, αυτό θα ήταν αδιανόητο για τους ανθρώπους της Rimowa. Σήμερα, είναι το αναγκαίο καλό. Η κίνηση που την συμβαδίζει με την εποχή της και κάνει ακόμα πιο ειλικρινές το μότο της: "Μία βαλίτσα για όσους ενώ ταξιδεύουν, θέλουν να αισθάνονται σπίτι τους".

Από: Esquire IT

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

#STYLEGUIDE BY CLODIST - SALE SHOPPING LIST

Kάθε μέρα οι editors του Esquire προτείνουν τις καλύτερες επιλογές στις εκπτώσεις από το Clodist.gr

Το δίχρωμο παρκά

Μπουφάν με καφέ και μαύρα πάνελ, Napapijri explore more

Το active παντελόνι

Μαύρο παντελόνι, The North Face explore more

Το tech μπουφάν

Μαύρο μπουφάν, The North Face explore more

Το μαύρο ζιβάγκο

Ζιβάγκο σε κανονική γραμμή, Seidensticker explore more

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Πώς να ντυθείς όπως οι πρωταγωνιστές cult τηλεοπτικών σειρών

Όσα μπορείς να μάθεις για το στυλ παρατηρώντας τους τηλεαστέρες που σε ανέθρεψαν.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Η Valentine's collection της Intimissimi Uomo γιορτάζει τον έρωτα

Μία νέα συλλογή για την ημέρα του Έρωτα.

Η αξεπέραστη γοητεία του ζιβάγκο

Είτε επιλέξεις κλασικό, είτε μοντέρνο, είτε αποδομημένο, ένα ζιβάγκο θα σε κάνει πάντα να δείχνεις κομψός.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Κόλπα για να φαίνεσαι πιο όμορφος χωρίς να σου κοστίσει ακριβά

Αν θέλεις να εξαφανίσεις ό,τι άσχημο έχεις πάνω σου, υπάρχει πάντα μια κατάλληλη -και εύκολη- λύση.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Chelsea boots, μία σταθερή αξία

Οι προτάσεις μας για τον χειμώνα του 2023.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Οι πιο στιλάτοι τενίστες όλων των εποχών

Με αφορμή το Australian Open κάναμε τη λίστα μας με τους πλέον καλοντυμένους των κορτς.

Γραφει Τιμος Σαλαμες