
Rimowa, όχι απλά μία βαλίτσα
Η ιστορία του γερμανικού luggage brand και η γέννηση της πιο ίσως πιο αναγνωρίσιμης τροχήλατης αποσκευής στον κόσμο.

Θεωρείται η "Rolls Royce των ταξιδιωτικών αποσκευών". Καθόλου άδικα. Στα 121 χρόνια ζωής της, η Rimowa κατόρθωσε να αναγάγει τη βαλίτσα από μία συσκευή αποθηκευτικού χώρου σε ένα αξεσουάρ συνώνυμο της πολυτέλειας, της πρωτοποριακής τεχνολογίας, της μινιμαλιστικής αισθητικής και του καλού γούστου. Κύρια χαρακτηριστικά του πιο διάσημου μοντέλου της, της τροχήλατης αποσκευής -κατασκευασμένη από αλουμίνιο και πολυκαρμπονικό υλικό- είναι η εξαιρετική αντοχή σε συνδυασμό με το μικρό βάρος, που την καθιστά ελαφριά, αλλά ανθεκτική.
Η γέννηση της βαλίτσας αλουμινίου

Η Rimowa ιδρύθηκε το 1898 στην Κολωνία της Γερμανίας από τον Paul Morszeck και τον Heinrich Görtz και ονομάστηκε Görtz & Morszeck. Το 1900, ο Görtz αποσύρθηκε και όλο το βάρος της εταιρείας επωμίστηκε ο Morszeck, ο οποίος ήταν άριστος γνώστης της κατασκευής αποσκευών από ύφασμα και ξύλο αρχικά και αργότερα, από δέρμα. Τριάντα ένα χρόνια μετά, ο γιος του, Richard Morszeck μπήκε στην εταιρεία και την μετονόμασε σε Rimowa, ακρωνύμιο του Richard Morszeck Warenzeichen (Warenzeichen = trademark, επωνυμία, λογότυπο). Τα πράγματα όμως έλαβαν άσχημη τροπή όταν το 1937, φωτιά κατέστρεψε ολοσχερώς το εργοστάσιο. Διασώθηκαν μόνο όσα αντικείμενα ήταν από αλουμίνιο. Τότε, ο Richard Morszeck συνειδητοποίησε ότι η δημιουργία ταξιδιωτικών αποσκευών από το συγκεκριμένο μέταλλο ήταν το μέλλον. Και κάπως έτσι ξεκίνησε η βαριά κληρονομιά της Rimowa.
Πώς προέκυψε όμως το χαρακτηριστικό σχέδιό της με τις κάθετες ανάγλυφες γραμμές; Αποτέλεσε έμπνευση του Richard Morszeck και παρατηρήθηκε για πρώτη φορά το 1950. Αφορμή, στάθηκε το γερμανικής κατασκευής μονοπλάνο Junkers F-13, το πρώτο αεροσκάφος εξολοκλήρου φτιαγμένο από αλουμίνιο.

Η εκτόξευση της δημοφιλίας της

Δεδομένου ότι η βαλίτσα είναι ένα προσωπικό αντικείμενο που χρησιμεύει για τη φύλαξη προσωπικών αντικείμενων, κύριο μέλημα της Rimowa ήταν ανέκαθεν η επένδυση στην ποιότητα και την τεχνολογία και ο πειραματισμός με τα υλικά κατασκευής, παρά τόσο στο design και στο στυλ. Μέχρι το 1976, ειδικευόταν στην παραγωγή αποσκευών που χρησιμοποιούνταν κυρίως από φωτογράφους και δημοσιογράφους, οι οποίοι κουβαλούσαν μαζί τους ευαίσθητο και ακριβό εξοπλισμό και ταξίδευαν στην έρημο ή στην Αρκτική. Η μετάβαση από τις "δυσμενείς συνθήκες" στη μαζική αγορά έλαβε χώρα τη δεκαετία του 2000, όταν πρωτολανσαρίστηκε η τροχήλατη βαλίτσα που υποσχόταν να λύσει τα χέρια των ταξιδιωτών με τους τέσσερις περιστρεφόμενους κατά 360 μοίρες τροχούς της.

Επιπλέον, εκείνη τη δεκαετία το γερμανικό luggage brand κυκλοφόρησε νέα υλικά και χρώματα. Με απλά λόγια, χάρισε ένα μοντέρνο twist στις κλασικές δημιουργίες του. Το 2008, οι πρώτες χρωματιστές βαλίτσες έκαναν την εμφάνισή τους και το 2011 γεννήθηκε η Salsa Air, η πιο ελαφριά σειρά αποσκευών στον κόσμο. Είχε προηγηθεί το 2000 η καινοτομία της στα υλικά κατασκευής: Μετά το αλουμίνιο, είχε έρθει η σειρά του πολυκαρμπονικού, ενός υλικού που έχει ταυτιστεί με τον κόσμο της αεροδυναμικής και είναι σαφώς πιο ελαφρύ και ανθεκτικό από το πρώτο. Ο συνδυασμός των δύο είναι εκείνος που δημιουργεί σήμερα τον κορμό της βαλίτσας.
Η προσθήκη του στιλιστικού παράγοντα

Από το 2017, η Rimowa ανήκει κατά 80% στο γαλλικό luxury group LVMH, την μεγαλύτερη διεθνώς επιχείρηση στην κατασκευή και διανομή επώνυμων ειδών πολυτελείας. Θυγατρικές της είναι μεταξύ άλλων οι οίκοι Louis Vuitton και Christian Dior. Αυτό είχε ως συνέπεια τη σύναψη σημαντικών συνεργασιών μόδας για τη δημιουργία capsule collections με τον Virgil Abloh, καλλιτεχνικό διευθυντή του LV, το streetwear brand Supreme και πιο πρόσφατα, με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Dior, Kim Jones. Και οι τρεις κατόρθωσαν να μεταμορφώσουν την πιο αναγνωρίσιμη βαλίτσα στον κόσμο σε τέτοιο βαθμό ώστε να είναι αγνώριστη.

Κάποτε, αυτό θα ήταν αδιανόητο για τους ανθρώπους της Rimowa. Σήμερα, είναι το αναγκαίο καλό. Η κίνηση που την συμβαδίζει με την εποχή της και κάνει ακόμα πιο ειλικρινές το μότο της: "Μία βαλίτσα για όσους ενώ ταξιδεύουν, θέλουν να αισθάνονται σπίτι τους".
Από: Esquire IT
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Για τη νέα συλλογή της Diesel είμαστε όλοι ένοχοι, και μας αρέσει
Αν το να έχεις στυλ και να το υποστηρίζεις μέχρι τελείας είναι έγκλημα, τότε... Guilty as charged!
THE BOSTONIANS FW’25: Ανακαλώντας το στυλ των 90s & 00s, με μια νέα, σύγχρονη ματιά
Η νέα συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025 της The Bostonians αντλεί έμπνευση από τα ’90s και ’00s, με ποιοτικά υφάσματα, καθαρές γραμμές και διαχρονικό στιλ για κάθε στιγμή της ημέρας.
Rosie Huntington-Whiteley & Jason Statham, το νέο 'πρόσωπο' της πολυτέλειας
Η συλλογή Ultrafine Cashmere της Falconeri καταδεικνύει ότι τα καλύτερα πράγματα στη ζωή δε "φωνάζουν". Και όταν καταφέρεις να τα εντοπίσεις, δεν τα αποχωρίζεσαι.
Η TAG Heuer ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ψηφιακής avant-garde ωρολογοποιίας
Η TAG Heuer παρουσιάζει την πέμπτη γενιά του Connected, του πιο προηγμένου συνδεδεμένου ρολογιού που έχει δημιουργήσει ποτέ.
Είναι εθιστικά τα τατουάζ; 6 tattoo artists απαντούν σε 10 καυτές απορίες μας
Λίγο πριν από την 9η Athens Tattoo Expo, οι πλέον δημοφιλείς Last Hope, Macabre, Panos Ntolas, Pande-lee, Proki και Sloan_Purple αναλαμβάνουν να δώσουν εξήγηση σε πράγματα που σπάνια μπαίνουμε στη διαδικασία να ρωτήσουμε για την τέχνη του τατουάζ.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΣτη Dirty Laundry βρήκαμε τα μόνα ρούχα που χρειάζεσαι για τη νέα σεζόν
Η νέα, εκπληκτική συλλογή της DIRTY LAUNDRY FW25 βαδίζει στην εποχή του Cool Luxury, αποδεικνύοντας πως η πολυτέλεια μπορεί, και είναι αλληλένδετη με την άνεση.