Nike, Adidas και Puma, οι μεγάλοι κερδισμένοι του lockdown

Οι αλυσίδες και τα καταστήματα αθλητικών ειδών "είδαν" τις πωλήσεις των e-shops τους να εκτοξεύονται, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως.

Γράφει: Esquire Editors 07 Ιουνίου 2020

Οι διαρκώς αυξανόμενοι τζίροι της αγοράς αθλητικών ειδών στην Ελλάδα δεν είναι σημερινό φαινόμενο. Μόνο την τελευταία διετία 2018-2019 η συγκεκριμένη αγορά σημείωσε σωρευτική ανάπτυξη άνω του 15%, με παράγοντες της αγοράς να αποτιμούν τον τζίρο της κατηγορίας στην Ελλάδα σε πάνω από μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Εν μέσω πανδημίας, όμως, καταγράφηκε έκρηξη, αφού, είτε ως πρόφαση για έξοδο από το σπίτι είτε ως πραγματική αιτία, οι Έλληνες ξέφευγαν από την καραντίνα αθλούμενοι κατά κόρον.

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

Μεγάλες κερδισμένες ήταν οι αλυσίδες και τα καταστήματα αθλητικών ειδών, που "είδαν" τις πωλήσεις των e-shops τους να εκτοξεύονται. Το θέμα, όμως, είναι τι θα γίνει από εδώ και πέρα. Οι καταναλωτικές συμπεριφορές έχουν πλέον μεταβληθεί, είπε πριν από λίγες ημέρες ο Απόστολος Πεταλάς, CEO του ομίλου Fourlis, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του α’ τριμήνου του ομίλου. Ο κ. Πεταλάς προέβλεψε μετατόπιση καταναλωτικών δαπανών από τα ταξίδια και την ψυχαγωγία σε είδη σπιτιού και αθλητικά είδη. Εκτίμησε, δε, πως η Fourlis θα μπορέσει να αυξήσει τα μερίδιά της στη λιανική αθλητικών ειδών μέσω των Intersport και Athlete’s Foot, καθώς ανταγωνιστές της θα αντιμετωπίσουν νέες δυσκολίες λόγω των συνθηκών.

Ήδη και παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα φυσικά καταστήματα της Intersport δεν έχουν ακόμη ανοίξει, κυρίως σε Τουρκία, Ρουμανία και Κύπρο, καταγράφεται αύξηση 25% πωλήσεων μετά την άρση του lockdown, πορεία η οποία χαρακτηρίζεται ενθαρρυντική από την πλευρά του ομίλου. Με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις στα αθλητικά είδη να έχουν αυξηθεί κατά 1,3 φορές το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, τον Μάρτιο ήταν 2,8 φορές υψηλότερες, τον Απρίλιο 7,2 φορές και τις πρώτες ημέρες του Μαΐου τριπλάσιες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν. Σε αυτό συνέβαλε η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος της Athlete’s Foot τον Μάρτιο στην Ελλάδα, τον Απρίλιο στην Κύπρο και στα μέσα Μαΐου στην Τουρκία, ενώ έως τις 15 Ιουνίου αναμένεται να λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα της Intersport σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Ο όμιλος διατηρεί επενδυτικό πλάνο ύψους 16 εκατ. ευρώ για το 2020, για την προσθήκη 5 νέων Intersport και 6 ανακαινίσεων υφιστάμενων καταστημάτων.

Ο όμιλος Φάις

Αντίστοιχη αύξηση κατέγραψαν και οι δραστηριότητες του ομίλου Φάις, που δραστηριοποιείται, μεταξύ των άλλων, και στην αγορά των αθλητικών ειδών, αναπτύσσοντας τα καταστήματα της Under Armour. Επίσης έχει αναλάβει τη διανομή των αθλητικών ειδών της γερμανικής πολυεθνικής Puma για την Ελλάδα και διαχειρίζεται και μονοθεματικά καταστήματα της επίσης γερμανικής πολυεθνικής εταιρείας αθλητικών Adidas.

Ο Σάμι Φάις αναφέρει στο Capital.gr την ικανοποίησή του για την πορεία των πωλήσεων το συγκεκριμένο διάστημα, συμπληρώνοντας πως "ούτε εμείς περιμέναμε πως θα πηγαίναμε τόσο καλά". Σύμφωνα με τον κ. Φάις, οι πωλήσεις αθλητικών ειδών κινούνται στο +50% από την επαναλειτουργία του δικτύου καταστημάτων που διαθέτει, ενώ θετικά κινούνται και οι πωλήσεις της Καλογήρου.

Επιθετικά κινήθηκε και το δίκτυο της Nike στην Ελλάδα, που μέσω του online καταστήματός της προσέφερε εκπτώσεις 30% σε όλα της τα είδη, αυξάνοντας αντίστοιχα τον τζίρο του. Σύμφωνα με πληροφορίες, το δίκτυο πωλήσεων πλέον περνά στον πρώην ποδοσφαιριστή, Ιταλό επιχειρηματία Antonio Percassi, ενώ ήδη από τον Μάιο του 2019 έχει ξεκινήσει η διακοπή των συμβάσεων της Folli Follie με τη Nike για τα συμβόλαια εισαγωγής και διανομής των επώνυμων ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ της γνωστής εταιρείας.

Εξίσου θετικά κινήθηκαν και οι υπόλοιπες αλυσίδες αθλητικών και sportswear ειδών. Μεταξύ αυτών και η Zakcret, που σήμερα αριθμεί 22 φυσικά (19 Zakcret Sports και 3 Sneaker Cage) και 5 ηλεκτρονικά καταστήματα (Zakcret.gr, Sneakercage.gr, district75.gr, Venimo.gr και Outletcenter.gr), με περισσότερους από 300 εργαζομένους συνολικά, αλλά και η Cosmos Sport, που σήμερα λειτουργεί 37 φυσικά καταστήματα, πέντε εμπορικές επωνυμίες με πάνω από 480 εργαζομένους. Σε ό,τι αφορά τη γαλλική αλυσίδα αθλητικών ειδών Decathlon, που εισήλθε στην ελληνική αγορά με φυσική παρουσία στην εκπνοή του 2018 εγκαινιάζοντας το πρώτο της κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Mare West στην Κόρινθο, μένει να διαπιστωθούν και τα σχέδια ανάπτυξής της μετά το υπερκατάστημα που εδώ και μήνες λειτουργεί και στο Smart Park.

Τεράστιος παγκοσμίως ο τζίρος

Σημειώνεται ότι η παγκόσμια αγορά αθλητικών ειδών πέρυσι παρήγαγε έσοδα 181 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τη Statista, με τις εκτιμήσεις να ανεβάζουν τον πήχη στα 208 δισ. δολάρια το 2025. Η συγκεκριμένη αγορά "ελέγχεται" από τη Nike και τη Adidas, που σήμερα παράγουν πάνω από το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων και η πρωτοκαθεδρία τους να απειλείται από νέα brands, όπως είναι η Under Armour και η Lululemon, ωστόσο στην κατηγορία έχουν εισέλθει και άλλοι παίκτες του χώρου της ένδυσης που "βλέπουν" πως η αγορά του streetware μπορεί να φέρει τζίρο και να ανανεώσει το πελατολόγιό τους.

Από: capital.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Η Nautica μεταφράζει τη ναυτική κληρονομιά σε σύγχρονο urban στυλ

Η φθινοπωρινή συλλογή της Nautica φέρνει τη ναυτική κληρονομιά στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον. Καθαρές γραμμές, τεχνικά υφάσματα και χρωματική παλέτα εμπνευσμένη από τη θάλασσα συνθέτουν ένα wardrobe που ισορροπεί ανάμεσα στη λειτουργικότητα και το elevated everyday style.

Η τέχνη του ανδρικού στυλ

Στο πέρασµα του χρόνου, λίγα brands κατάφεραν να αποτυπώσουν την ουσία του "τι θέλουν οι άντρες στο ντύσιµό τους" όσο η Oxford Company. Από το 1991 χτίζει µε συνέπεια µια φιλοσοφία όπου η λεπτοµέρεια, η τεχνογνωσία και η κοµψότητα µετατρέπουν το ντύσιµο σε εµπειρία και το απαράµιλλο στυλ σε ανάγκη.

UGG FW25: Όταν το Iconic Feeling συναντά το σύγχρονο ανδρικό στιλ με τον Central Cee

Η UGG λανσάρει την καμπάνια "Iconic Feeling" FW25 με πρωταγωνιστή τον Central Cee και παρουσιάζει τα Classic Ultra Mini και Tasman II.

Η Kalogirou παρουσιάζει τη Holiday Campaign 2025: "Touch of Light"

Η καμπάνια "Touch of Light" της Kalogirou γιορτάζει τη διαχρονική κομψότητα, τη συναισθηματική εμπειρία του gifting και τη μαγεία της γιορτινής περιόδου.

It’s Christmas Time | Τα καλύτερα δώρα για όλη την οικογένεια από την Yamamay

Lingerie, εσώρουχα, πιτζάμες από την πλούσια συλλογή της Yamamay.

Το Salomon ACS Pro κλείνει 20 χρόνια και επιστρέφει-Η νέα limited έκδοση

Η επετειακή ACS Pro 20th Anniversary edition γιορτάζει 20 χρόνια ριζοσπαστικού design και πρωτοποριακού style.