
Η ιστορία πίσω από τα αγαπημένα sneakers του Steve Jobs
Άνετα, ευκολοφόρετα και πολύ cool, τα New Balance 992 έχουν αποκτήσει το δικό τους cult following.
Τα New Balance 992 (και τα 991) είναι από αυτά τα κλασικά sneakers που δεν φεύγουν ποτέ από τη μόδα. Κι ενώ τα τελευταία χρόνια τα βλέπουμε φορεμένα ξανά και ξανά από κάπως νεόκοπους star του σινεμά όπως ο Timothée Chalamet, εκείνος που τα έκανε μέρος της pop culture δεν είναι άλλος από τον ιδρυτή της Apple. Αλλάς ας δούμε πώς ακριβώς βρέθηκαν στα πόδια του.
Πώς ο Mr Apple αποφάσισε να αλλάξει παπούτσια
Το 2007, ο Steve Jobs αφίχθη στη Macworld expo στο Σαν Φρανσίσκο με ένα gadget το οποίο θα άλλαζε για πάντα την ανθρώπινη ιστορία ή, τουλάχιστον, την ιστορία του υλικού μας πολιτισμού: το πρώτο iPhone. Φυσικά, δεν ήταν κουστουμαρισμένος, αλλά φορούσε την κλασική του "στολή" με το ζιβάγκο και ένα ζευγάρι sneakers, τα New Balance 991, που είχαν αρχίσει ήδη να δείχνουν κάπως "ξεπερασμένα".
Το ότι κανείς δεν το πρόσεξε ή δεν τον παρεξήγησε δεν σημαίνει ότι ο ίδιος δεν έψαχνε ήδη για ένα ελαφρώς διαφορετικό ζευγάρι για να τα αντικαταστήσει. Και καθώς μπορεί να είχε στυλ, αλλά δεν ήταν καθόλου "μοδάτος", απευθύνθηκε στο ίδιο brand για τα επόμενα αθλητικά παπούτσια που θα έκανε μέρος της δημόσιας εικόνας του.
Κι έτσι, από τα New Balance 991 πήγε στα New Balance 992 που είχαν ήδη κυκλοφορήσει το 2006, στη γκρι αρζάν απόχρωση που έγινε ένα από τα σήματα-κατατεθέν του. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν από μόνο του πολύ special, βέβαια. Είχε σχεδιαστεί για τον εορτασμό των 100 χρόνων του brand και ταυτόχρονα σηματοδοτούσε το λανσάρισμα της νέας γενιάς της σειράς 99X, η οποία βγήκε για πρώτη φορά στην παραγωγή το 1982 με το πρώτο ζευγάρι "ακριβά" αθλητικά παπούτσια, που κόστιζαν 100 δολάρια.
O Steve Jobs σχεδίασε τα New Balance 992: Μύθος ή αλήθεια;
Μήπως, όμως, ο Steve Jobs αποτελούσε από την αρχή μέρος του πλάνου της New Balance για το μοντέλο 992; Σύμφωνα με έναν αστικό θρύλο που δεν καταφέραμε να τσεκάρουμε για το αν πρόκειται για αλήθεια ή μύθευμα, ο πρόεδρος της αμερικανικής εταιρείας αθλητικών ειδών και υποδημάτων, Jim Davis, είχε απευθυνθεί στον Jobs, που ήταν ήδη fan του μοντέλου 991, για να του δώσει τη γνώμη του και να του κάνει σχεδιαστικές προτάσεις για το 992.
Μάλιστα, φημολογείται ότι εκείνος ο οποίος έδωσε την τελική έγκριση για το σχέδιο του τότε νέου μοντέλου ήταν ο ιδρυτής της Apple. Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει καμία επίσημη επιβεβαίωση αυτής της ιστορίας. Κι όμως, οι fans της New Balance και οι απανταχού sneakerheads είναι πεπεισμένοι για την εγκυρότητά της, αλλά και για το ότι αυτός ήταν ο μόνος ικανός λόγος που θα έκανε τον Jobs να αλλάξει τα παπούτσια που φορούσε.
Το μοντέλο του 1.000.000 ζευγαριών
Σχεδιαστικά, τα 992 ήταν στο σημείο τομής του ρετρό με το σύγχρονο και, κατά την πρώτη φάση κυκλοφορίας τους, η New Balance διέθεσε στη αγορά περισσότερα από ένα εκατομμύριο ζευγάρια. Παρόλα αυτά, μιας και οι πωλήσεις κάποια στιγμή έπεσαν, η παραγωγή τους σταμάτησε το 2010.
Πέρυσι, βέβαια, επέστρεψαν στις προθήκες των καταστημάτων, ηλεκτρονικών και μη, στην εκδοχή που φορούσε ο Steve Jobs τα τελευταία χρόνια της ζωής του. Πλέον, έχουν γίνει ένα cult αντικείμενο της pop culture που λατρεύεται όχι μόνο για την ιστορία και τις μνήμες που έχουμε συνδέσει με την εποχή της παντοκρατορίας του, αλλά και επειδή είναι ένα ζευγάρι άνετα αθλητικά παπούτσια, ευκολοφόρετα και πολύ cool. Κι αυτό είναι που μετράει.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.