
Ian Griffiths, o ταλαντούχος κύριος MaxMara
Λίγες ώρες πριν από την επίδειξη της συλλογής Resort ’22, o creative director της MaxMara σε μία περιεκτική συνέντευξη.
Η ανεμελιά του ιταλικού νότου. Η ανάγκη για ταξίδια, ξανά! Η επιθυμία για ομορφιά και ρούχα με jet set allure... Η πρώτη πρόσκληση με φυσική παρουσία σε fashion show μετά από πολύ καιρό προκύπτει μέσα από ένα ταξιδιωτικό δοκίμιο του Τρούμαν Καπότε για την ανέγγιχτη (ακόμη) από τον χρόνο Ίσκια, που τυχαία ανακάλυψε ο Ian Griffiths κατά την περίοδο του εγκλεισμού του λόγω της πανδημίας. Τον συναντώ μία ημέρα πριν από την επίδειξη, σε μία από τις επιβλητικές σάλες του ιστορικού ξενοδοχείου "Regina Isabella", στην Ίσκια. Εκεί που κατέφευγε το σταρ σύστεμ της δεκαετίας του ’60 όταν ήθελε να αποφύγει τους παπαράτσι του γειτονικού Κάπρι.
Πορτρέτα των Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Ρίτσαρντ Μπάρτον, Κλαρκ Γκέιμπλ, μεταξύ άλλων, φιγουράρουν ακόμη στους ψηλοτάβανους διαδρόμους του. Με υποδέχεται εγκάρδια, με το χαρακτηριστικό τεράστιο χαμόγελό του και εκφράζει θαυμασμό για τον τρόπο με τον οποίο η Ελλάδα ξαναστάθηκε στα πόδια της μετά την οικονομική κρίση. Αγναντεύουμε τα σκάφη που πηγαινοέρχονται διαρκώς και τον ρωτάω τι είναι αυτό που καθιστά το στυλ Riviera τόσο διαχρονικό.
O ταλαντούχος Ian Griffiths
"Το γεγονός ότι έκανε την εμφάνισή του το ’20 και το ’30 και έχει τις ρίζες του στον μοντερνισμό και στο design, παρότι είναι εμπνευσμένο από τις στολές πληρωμάτων των πλοίων. Είναι τόσο στενά συνδεδεμένο με αρχιτέκτονες όπως ο Le Corbusier. Καθαρές, ίσιες γραμμές σε κάθε κομμάτι. Οτιδήποτε περιστρέφεται γύρω από το resort και Riviera στυλ είναι διαχρονικό, όπως το φόρεμά σου" μου απαντάει με μια ανάσα. Πότε όμως συμβάλλει ένα ρούχο στη γυναικεία ενδυνάμωση; "Όταν με το που το φορέσεις, το ξεχνάς. Όταν δε χρειάζεται να ανησυχείς για το πώς δείχνει επάνω σου. Από τη μία, έχει να κάνει με το ύφασμα.
Δεν πρέπει να τσαλακώνει ή να κακοφορμίζει. Από την άλλη, όταν γνωρίζεις πως δεν αποκαλύπτει όσα θέλεις να καλύψεις και νιώθεις ότι διαθέτει τη σωστή εφαρμογή. Μόνον έτσι αισθάνεσαι αυτοπεποίθηση για την εμφάνισή σου". Σκέφτομαι ότι τα ρούχα της MaxMara διαθέτουν αυτά τα ατού, ενώ επιπλέον ενδείκνυνται για τις μεσογειακές σιλουέτες. Πώς το καταφέρνει σε μια εποχή που η πλειονότητα των σχεδιαστών δημιουργεί για γυναίκες σε size 0; "Όλα μας τα δείγματα γίνονται σε 42, πράγμα ασυνήθιστο. Απευθυνόμαστε σε γυναίκες με όλους τους σωματότυπους. Δε θέλουμε να εξαιρέσουμε καμία. Βρίσκουμε τρόπους κάθε κομμάτι να εφαρμόζει τέλεια σε κάθε τύπο γυναίκας" λέει χαμογελώντας διαρκώς.
>Διάβασε ακόμη: Jean-Michel Jarre, είσαι πάντα τόσο cool;
Το βλέμμα μου εστιάζει εδώ και ώρα στο moodboard της νέας συλλογής. Μια ωδή, θα μπορούσε να πει κανείς, στο νησί της Ίσκια. Πώς γεννήθηκε αυτή η έμπνευση; Ήταν ανέκαθεν θαυμαστής του Καπότε; "Βρήκα τυχαία το εν λόγω βιβλίο, το "Local Color”. Μελετούσα για καιρό την ταξιδιωτική λογοτεχνία, το έργο του Χέμινγουεϊ και του Γκρεγκ Γκριν. Στην πορεία ανακάλυψα ότι ο Καπότε είχε γράψει αυτό το βιβλίο, το οποίο δε διατίθεται πλέον και είναι δύσκολο πράγματι να το αποκτήσεις, παρότι όταν γράφτηκε ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές. Όλα τα μέρη που περιγράφει παραμένουν αναλλοίωτα στον χρόνο. Διαβάζοντάς το, ανακάλυψα μια πολύ χαλαρή προσέγγιση του travelling. Μιλάει για τη χαρά της μετάβασης από το ένα σημείο στο άλλο.
Φέρ’ ειπείν, το ταξίδι από την Αθήνα στην Ίσκια πρέπει να είναι μια διασκεδαστική εμπειρία. Σκέφτηκα ότι πρέπει να αρχίσουμε να ταξιδεύουμε ξανά. Και πως ήθελα να σχεδιάσω ρούχα για τις γυναίκες που ταξιδεύουν, που όταν τις κοιτούν στα αεροδρόμια, αναρωτιούνται "πού πηγαίνει, ποια είναι;”. Ένα ακόμα στοιχείο του βιβλίου που με μάγεψε είναι το γεγονός ότι ο Καπότε έμεινε στην Ίσκια για τέσσερις μήνες, κυρίως γράφοντας. Εκεί ήταν που αποφάσισα να αλλάξω τον τρόπο ζωής μου. Συνήθιζα να επιστρέφω από τη Ρέτζιο Εμίλια, όπου είναι το γραφείο μου, στο σπίτι μου στην Αγγλία κάθε Σαββατοκύριακο. Δε θα το ξανακάνω. Πλέον, θα κάθομαι στο Μιλάνο για δύο-τρεις εβδομάδες και στην Αγγλία για περίπου 10 ημέρες. Θέλω να απολαμβάνω στο έπακρο το κάθε μέρος. Να το αφουγκράζομαι ολοένα και καλύτερα".
Η συνέχεια στο HarpersBazaar.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
6 ιδέες του Giorgio Armani που άλλαξαν την αντρική μόδα
Αποχαιρετάμε τον made in Italy θρύλο που διήνυσε 50 επικά χρόνια στην παγκόσμια ιστορία της μόδας, ρίχνοντας μια ματιά στην προσωπική του συμβολή στο αντρικό ντύσιμο.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληMODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.