
Οι στιλάτοι άντρες δεν ακολουθούν τις τάσεις
Η ουσία του στυλ δεν έχει να κάνει με το τι φοράνε όλοι αλλά με το ενδυματολογικό σου κεφάλαιο.
Αν σε ενδιαφέρει ο τρόπος που ντύνεσαι, αν παρατηρείς τι φορούν οι άλλοι άντρες στον δρόμο, τότε το πιο πιθανό είναι, κάποια στιγμή, να έχεις βρεθεί μπροστά σε έναν ά-χρονα στιλάτο άντρα, ντυμένο από την κορυφή μέχρι τα νύχια με ρούχα, υποδήματα και αξεσουάρ που εσύ δεν μπορείς να βρεις στα καταστήματα, τουλάχιστον όχι σε αυτά που πηγαίνεις. Τα περισσότερα από αυτά μπορεί να μην είναι καινούργια, να έχουν πάνω τους εμφανή φθορά ή να είναι επιδιορθωμένα. Αλλά είναι "μπαμπάτσικα".
Ένα παντελόνι με ασυνήθιστο πατρόν ενδέχεται να έχει "κλαπεί" από έναν πιο μεγάλο σε ηλικία φίλο ή συγγενή, ένας vintage χαρτοφύλακας με την υπογραφή του οίκου Gucci να έχει αγοραστεί σε πλειστηριασμό, ένα πλεκτό σε απόχρωση που έχεις καιρό να δεις γύρω σου μπορεί να έχει βαφτεί στο σπίτι. Ο συγκεκριμένος τύπος δεν ακολουθεί τη μόδα, αλλά η ντουλάπα του είναι γεμάτη θησαυρούς και, όταν περάσει δίπλα σου, γυρίζεις να τον κοιτάξεις.
Προσωπική έκφραση και βιομηχανία της μόδας
Κάποιοι λένε πως ντυνόμαστε για να εκφραστούμε. Ναι, συμβαίνει αυτό, το βλέπουμε, κοιτάμε ένα ρούχο σε ένα κατάστημα και λέμε "ωραίο, αλλά δεν είναι εγώ". Δεν ντυνόμαστε όμως μόνο για να προβάλλουμε τον εαυτό που έχουμε επιλέξει στους άλλους. Φοράμε ρούχα τα οποία έχουν σχεδιαστεί και επενδυθεί με συγκεκριμένα νοήματα, μέσω π.χ. του marketing, για να μας επιτρέψουν να νιώσουμε ότι ανήκουμε κάπου, στην ομάδα των σημαντικών για μας άλλων ανθρώπων.
Αυτός είναι και ο λόγος που βλέπεις π.χ. τους trappers να ντύνονται όλοι από συγκεκριμένους οίκους υψηλής ραπτικής και hype brands αλλά και για το ότι, πιθανώς, συναντάς τους συναδέλφους σου όταν πηγαίνεις για ψώνια. Μέσω διαφόρων διεργασιών, επίσης, οι μόδες κάνουν έναν κύκλο, κάποια αντικείμενα, όπως ένα ζευγάρι εσπαντρίγιες συγκεκριμένης εταιρείας, "ζουν τη στιγμή τους" κι έπειτα πέφτουν σε δυσμένεια, παροδικά ή για πάντα.
> Διάβασε ακόμα: Χτίζοντας στιλάτη γκαρνταρόμπα στις εκπτώσεις
Στυλ, αντιμόδα, αυθεντικότητα και ενδυματολογικό κεφάλαιο
Άλλο μόδα, όμως, και άλλο στυλ, μην τα συγχέουμε. Οι άντρες που περνούν από δίπλα μας ντυμένοι με ρούχα που δεν είναι της μόδας -που είναι άχρονα, παλιακά ή αντιμοντέρνα- και μας κάνουν να προσέξουμε με θετικό τρόπο το ιδιοσυγκρασιακό, σαγηνευτικό στυλ τους, δεν ζουν "εκτός κοινωνίας". Ίσως να αποτελούν, για κάποιους, μια ανάδελφη ελίτ με παλιό χρήμα και αστικό background. Σίγουρα διαθέτουν κάτι που θα μπορούσαμε να περιγράψουμε ως "ενδυματολογικό κεφάλαιο", αλλά και πρόσβαση σε items που δεν είναι εύκολα προσβάσιμα, λόγω σπανιότητας ή τιμής.
> Διάβασε ακόμα: Ποιος αποφασίζει τι ρούχα φοράμε; Εμείς, οι σχεδιαστές ή κάποιος αλγόριθμος;
Το σημαντικότερο; Το φοβερό στυλ που καταφέρνουν κάποια άντρες που δεν ακολουθούν τη μόδα δεν αντιγράφεται, είναι αυθεντικό. Πρέπει να το έχεις. Τόσο απλά. Αν επιχειρήσεις να ντυθείς π.χ. σαν τον Bryan Ferry ή τον Lenny Kravitz, δύο άντρες με αναγνωρίσιμο στυλ, αν σου δώσουν πρόσβαση στην ντουλάπα τους και το ελεύθερο να βάλεις πάνω σου ό,τι θέλεις, χωρίς να διαθέτεις το "ενδυματολογικό κεφάλαιο", δεν θα δείχνεις στιλάτος. Θα δείχνεις μασκαρεμένος. Κάτι που έχει και αυτό τη γοητεία του.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Για τη νέα συλλογή της Diesel είμαστε όλοι ένοχοι, και μας αρέσει
Αν το να έχεις στυλ και να το υποστηρίζεις μέχρι τελείας είναι έγκλημα, τότε... Guilty as charged!
THE BOSTONIANS FW’25: Ανακαλώντας το στυλ των 90s & 00s, με μια νέα, σύγχρονη ματιά
Η νέα συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025 της The Bostonians αντλεί έμπνευση από τα ’90s και ’00s, με ποιοτικά υφάσματα, καθαρές γραμμές και διαχρονικό στιλ για κάθε στιγμή της ημέρας.
Rosie Huntington-Whiteley & Jason Statham, το νέο 'πρόσωπο' της πολυτέλειας
Η συλλογή Ultrafine Cashmere της Falconeri καταδεικνύει ότι τα καλύτερα πράγματα στη ζωή δε "φωνάζουν". Και όταν καταφέρεις να τα εντοπίσεις, δεν τα αποχωρίζεσαι.
Η TAG Heuer ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ψηφιακής avant-garde ωρολογοποιίας
Η TAG Heuer παρουσιάζει την πέμπτη γενιά του Connected, του πιο προηγμένου συνδεδεμένου ρολογιού που έχει δημιουργήσει ποτέ.
Είναι εθιστικά τα τατουάζ; 6 tattoo artists απαντούν σε 10 καυτές απορίες μας
Λίγο πριν από την 9η Athens Tattoo Expo, οι πλέον δημοφιλείς Last Hope, Macabre, Panos Ntolas, Pande-lee, Proki και Sloan_Purple αναλαμβάνουν να δώσουν εξήγηση σε πράγματα που σπάνια μπαίνουμε στη διαδικασία να ρωτήσουμε για την τέχνη του τατουάζ.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΣτη Dirty Laundry βρήκαμε τα μόνα ρούχα που χρειάζεσαι για τη νέα σεζόν
Η νέα, εκπληκτική συλλογή της DIRTY LAUNDRY FW25 βαδίζει στην εποχή του Cool Luxury, αποδεικνύοντας πως η πολυτέλεια μπορεί, και είναι αλληλένδετη με την άνεση.